فونیکسریمکسبهتام

آلمان قرارداد ۵میلیارددلاری تراشه با شرکت تایوانی را لغو کرد

عصر خودرو- پس از اینکه مقامات آلمان نتوانستند به‌موقع قرارداد شرکت تایوانی گلوبال ویفرز Global Wafers برای تصاحب شرکت رقیب خود در این کشور اروپایی یعنی سیلترونیک Siltronic را تأیید کنند، این قرارداد به‌ارزش ۵میلیارد دلار لغو شد.

آلمان قرارداد ۵میلیارددلاری تراشه با شرکت تایوانی را لغو کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، پس از اینکه مقامات آلمان نتوانستند به‌موقع قرارداد شرکت تایوانی گلوبال ویفرز Global Wafers برای تصاحب شرکت رقیب خود در آلمان یعنی سیلترونیک Siltronic را تأیید کنند، این قرارداد به‌ارزش 5 میلیارد دلار لغو شد.

    لغو این قرارداد دوشنبه‌شب در حالی صورت گرفت که کشورها به‌دنبال تقویت "حاکمیت فناوری" خود هستند تا مجبور نباشند برای فناوری‌های حیاتی مانند تراشه‌ها به کشورهای دیگر وابسته باشند.

    اروپا در زمان حاضر به‌شدت به ایالات متحده و آسیا وابسته است، که محل استقرار شرکت‌هایی مانند سامسونگ، تی‌اس‌ام‌سی TSMC و اینتل هستند.

    شرکت گلوبال ویفرز که ویفرهای سیلیکونی برای تراشه‌های کامپیوتری تولید می‌کند، روز سه‌شنبه گفت: پیشنهاد تصاحب توسط این شرکت و توافقاتی که در نتیجه این پیشنهاد به وجود آمدند تکمیل نشده‌اند و از بین خواهند رفت.

    وزارت اقتصاد آلمان این قرارداد 4.35 میلیارد یورویی (4.9 میلیارد دلار) را در مهلت تعیین‌شده تا 31 ژانویه تأیید نکرد، و این به این معنی است که خرید پیشنهادی نمی‌تواند طبق برنامه پیش برود.

    سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان تأکید کرد که تمام اقدامات لازم برای بررسی این سرمایه‌گذاری ممکن نبود.

    گزارش‌ها حاکی است که اکنون شرکت تایوانی باید 50 میلیون یورو را به‌عنوان هزینه پایان قرارداد به شرکت سیلترونیک Siltronic بپردازد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط