فونیکسریمکسبهتام

استاندار یزد:

مشکل واحد خودروسازی مهریز رفع می‌شود

عصر خودرو- استاندار یزد گفت: مشکل واحد خودروسازی مهریز که نقش مهمی در تولید و ایجاد اشتغال استان دارد از جمله موضوع های مهمی است که با همکاری مسئولان به جد پیگیری و رفع می‌شود.

مشکل واحد خودروسازی مهریز رفع می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، مهران فاطمی روز سه‌شنبه پس از بازدید و نشستی با مسئولان این واحد تولیدی در شهرک صنعتی مهریز افزود: کمک به رفع مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی و صنعتی از سوی دولت با همکاری بخش‌خصوصی در دستور کار برنامه های مهم دولت قرار دارد.

    وی به اهمیت ایجاد زمینه مناسب برای جلب مشارکت بخش‌خصوصی و علاقه‌مندان برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان در شهرستان ها به خصوص در سالجاری با هدف تولید و اشتغال تاکید کرد و از تمامی مسئولان همکاری و پیگیری در این بخش را خواستار شد.

    همچنین محمد دهقان بنادکی سرپرست فرمانداری و حجت الاسلام عبدالرضا مُحی الدینی امام جمعه مهریز به اهمیت کمک به تولید، اشتغال و ایجاد زمینه لازم برای حمایت مادی و معنوی از بخش خصوصی همکاری مسئولان مربوط را خواستار شدند.  

    نخستین واحد خودرو سازی استان یزد در شهرک صنعتی یزد - مهریز در حومه شهرستان مهریز با تولید روزانه 20 دستگاه وانت و اشتغالزایی 60 نفر راه‌ اندازی شد.

    شهرک صنعتی مهریز در 30 کیلومتری جنوب یزد واقع شده و به دلیل نزدیکی به مرکز استان و همچنین قرار گرفتن در مجاورت جاده ارتباطی شمال به جنوب کشور ( تهران ، یزد و بندرعباس ) می تواند مکان مناسبی برای سرمایه گذاری باشد.
    سهولت در دسترسی به راه های اصلی ایران، وجود نیروی انسانی متخصص و همچنین معافیت مالیاتی، ارزانی زمین و زیرساخت کامل این شهرک را به مکان مناسبی برای احداث کارخانه جدید تبدیل کرده است.

    مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و دارای پنج شهرک صنعتی شامل شهید چمران ، 196 هکتاری ، یزد مهر، هرفته و ناحیه صنعتی بهادران با اشتغالزایی چهار هزار نفر است.

    استان یزد با یک میلیون و 236 هزار نفر جمعیت سه هزار و 700 واحد تولیدی و صنعتی دارد که 80 درصد اشتغال استان مربوط به حوزه صنعت است.

    یزد چهارمین صنعتی استان یزد و با 50 نوع اندیس معدنی و حدود 2 میلیارد تن ذخیره قطعی پس از کرمان دومین استان معدنی ایران است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم