فونیکسریمکسبهتام

راهکار بی‌ام‌و برای مقابله با کمبود تراشه

عصر خودرو- شرکت خودروسازی بی‌ام‌و، افزایش سود سه‌ماهه اول خود را به‌دلیل ارزیابی مجدد سهام این خودروساز آلمانی در سرمایه‌گذاری مشترک چینی و قیمت‌گذاری قوی افزایش داد و چشم‌انداز سال ۲۰۲۲ خود را با وجود بی‌ثباتی قیمت‌های کالاها و انرژی حفظ کرد.

راهکار بی‌ام‌و برای مقابله با کمبود تراشه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، کمبود جهانی تراشه‌های نیمه‌هادی به تولید خودرو در سراسر صنعت ضربه زده است اما بی‌ام‌و اعلام کرد که تقاضا برای خودروهایش بسیار قوی باقی مانده است. الیور زیپس، مدیر اجرایی اظهار کرد: «تا به حال در تاریخ شرکت ما پیش‌سفارش‌های ما بیشتر از این زمان نبوده است و بازارها نشان می‌دهند که این تقاضای بالا ادامه خواهد داشت.»

    زیپس گفت که شرکت انتظار ندارد عرضه تراشه حداقل تا نیمه دوم سال 2022 بهبود یابد و افزود: ما همچنان با کمبود اساسی در طول سال 2023 روبرو خواهیم بود. استلانتیس،  خودروساز شماره چهار جهان، نیز علیرغم کاهش فروش خودرو ناشی از تراشه، درآمد بیشتری را ثبت کرد.

    کمبود تراشه، خودروسازان، از جمله بی‌ام‌و را وادار کرده است تا بر تولید خودروهای با سود بیشتر تمرکز کنند. کاهش عرضه باعث افزایش قیمت‌ها شده است زیرا خریداران ثروتمند خودروها همچنان می‌توانند هزینه بیشتری بپردازند اما خودروهای جدید را برای بسیاری از مردم عادی دور از دسترس قرار داده است. به عنوان مثال، در بازار ایالات‌متحده، میانگین قیمت معامله خودرو به 44 هزار دلار و 129 سنت رسید.

    بازار آنلاین خودرو اعلام کرد که آوریل، بیست و پنجمین ماه متوالی از رشد سالانه قیمت خودروهای دست دوم در بریتانیا بود که قیمت‌ها بیش از 32 درصد افزایش یافت. بی‌ام‌و با از بین بردن تاثیر سهام و علیرغم کاهش 6.2 درصدی در فروش خودرو، افزایش 16.3 درصدی درآمد در سه ماهه را نشان داد زیرا قیمت‌های بالاتر کمک کرد.

    قیمت گذاری قوی خودرو به بی‌ام‌و کمک کرد تا حدی افزایش قیمت مواد خام و انرژی را جبران کند و این شرکت گفت که انتظار دارد این قیمت‌ها همچنان بالا بماند. این خودروساز گفت که علیرغم نوسانات، حاشیه عملیاتی برای بخش خودروسازی آن باید بین 7 تا 9 درصد باشد. این شرکت، سود خالص 10.2 میلیارد یورو در مقابل 2.8 میلیارد یورو سال قبل را گزارش داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو