فونیکسریمکسبهتام

ایلان ماسک: ۴۰ ساعت طاقت ندارید؛ از اینجا اخراج می شوید!

عصر خودرو- تعدیل نیرو در تسلا مورد جدیدی نیست و قبلا هم سابقه داشته است. در سال ۲۰۱۷ این کمپانی صدها نفر از کارکنان خود را اخراج کرد و پس از آن نیز...

ایلان ماسک: ۴۰ ساعت طاقت ندارید؛ از اینجا اخراج می شوید!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران؛ ایلان ماسک مرد شماره 1 کمپانی تسلا اخیرا ایمیلی را ارسال کرده که محتوای آن سوژه رسانه ها شده است. اصولا هر موردی که با فردی مشهور مانند ایلان ماسک در ارتباط باشد برای رسانه ها و البته مخاطبان آنها بسیار جذاب است.

    در این پیام الکترونیک، ماسک به لزوم تعدیل 10 درصد از نیروی کار کمپانی تسلا در سطح جهان اشاره کرده است. وضعیت نامناسب اقتصادی دلیل این تصمیم عنوان شده و البته مورد دیگری نیز وجود دارد که چنین رویکردی موجب توقف استخدام نیروهای جدید در مجموعه تسلا می شود.

    اواخر سال 2021 بود که ماسک تعداد کارمندان تسلا در سراسر جهان را حدود 99300 نفر اعلام کرد. جالب آنکه گزارش های موجود در کمپانی نشان می دهد که تسلا در سال گذشته میلادی حدود 100 هزار کارمند جدید استخدام کرده است.

    40 ساعت/ حداقلِ مورد نظر
    چند روز پیش نیز یک پیام دیگر از ایلان ماسک منتشر شد که براساس آن کارمندان حداقل باید 40 ساعت در هفته در محل کار خود حضور داشته باشند یا در غیر این صورت مجبور به ترک شغل خود خواهند بود.

    ظاهرا ماسک به شدت نگران شرایط اقتصاد جهانی و آثار آن بر کار و کسب خود است. برخی از کارشناسان نیز این رفتار ماسک را حامل کدهایی از سختی های آینده برای اقتصاد جهانی می دانند.

    تعدیل سابقه دار!
    البته باید توجه داشت که تعدیل نیرو در تسلا مورد جدیدی نیست و قبلا هم سابقه داشته است. در سال 2017 این کمپانی صدها نفر از کارکنان خود را اخراج کرد و پس از آن نیز در سال 2018 برابر با 9 درصد نیروی کار خود را کاهش داد. در ژانویه 2019 نیز حدود 7 درصد دیگر شامل طرح تعدیل شدند. اما این پایان ماجرا نبود زیرا در سال 2020 نیز طرح هایی مانند کاهش حقوق و تعلیق موقت برخی کارکنان در تسلا به اجرا گذاشته شد.

    برخی دیگر از کارشناسان می گویند این تصمیمات ماسک به کاهش ارزش دارایی های ارز دیجیتال وی مربوط می شود که طی ماه های اخیر سقوط آزاد داشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو