فونیکسریمکسبهتام

وزیر صمت در پاسخ به رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور

با عرضه خودرو در بورس مخالف نیستم

تخلفی داشت اتفاق می افتاد، جلوی آن را گرفتیم

عصر خودرو- در حالی که نامه دو هفته پیش معاون وزیر صمت به مدیرعامل بورس کالا و انتشار چند خبر و مصاحبه پس از آن، شائبه مخالفت وزیر صمت با عرضه خودرو در بورس را ایجاد کرده بود، گفت و شنود سیدرضا فاطمی امین و محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور حکایت دیگری از این موضوع را روایت می کند.

با عرضه خودرو در بورس مخالف نیستم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش اختصاصی پایگاه خبری «عصر خودرو»، در نشست هم اندیشی وزیر صنعت، معدن و تجارت که در دومین روز از دهه تولید و تجارت (اول تیر، روز اصناف تا دهم تیر روز صنعت و معدن به نام دهه تولید و تجارت نامگذاری شده است) برگزار شد،  رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور از دخالت دولت در بنگاه داری و همچنین قیمت گذاری دستوری که به زیان هنگفت شرکت های خودروساز منجر شده، انتقاد کرد.

    محمدرضا نجفی منش همچنین، عرضه خودرو در بورس کالا را نیز گامی مهم در جهت شفاف سازی عملکرد خودروسازان دانست و خطاب به وزیر صنعت گفت: علاوه بر این، عرضه خودرو در بورس می تواند نوعی کشف قیمت واقعی خودرو در بازار باشد، اما شما از این اقدام هم جلوگیری کردید.
    سیدرضا فاطمی امین در پاسخ به این انتقاد نجفی منش اظهار کرد: به طور کلی اعتقاد دارم که خودرو کالای مناسبی برای عرضه در بورس نیست، با این وجود با عرضه خودرو در بورس مخالف نیستیم.
    وی ادامه داد: آنچه که در دو هفته اخیر رخ داد این بود که تخلفی داشت اتفاق می افتاد که ما جلوی آن را گرفتیم.

    حال با این اظهار صریح و شفاف وزیر صنعت، معدن و تجارت، دو مسیر خبری جدید برای پیگری رسانه ای باز می شود؛ نخست اینکه تخلفی که آقای وزیر از آن صحبت کرده، چه بوده است؟ و دوم اینکه گام بعدی عرضه خودرو در بورس کِی، کجا و از سوی کدام خودروساز برداشته خواهد شد.
    مسیر اول و واکاوری تخلف صورت گرفته به پیگیری رسانه ای نیاز دارد اما در خصوص مسیر دوم باید انتظار داشت و امیدوار بود وزیر صنعت، معدن و تجارت، از یک سو در جایگاه متولی تولید و تجارت کشور و از سوی دیگر به عنوان یکی از اعضای شورای عالی بورس، مشکل پیش آمده را در جلسه آتی این شورا، مطرح، پیگیری و حل کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو