فونیکسریمکسبهتام

رئیس اتحادیه اتوسرویس کاران تبریز به نامه وزارت صمت به فروشگاه‌های اینترنتی برای فروش روانکار واکنش نشان داد:

تصمیم ورود غیر کارشناسی به صنف تخصصی روغن موتور اشتباه است

عصر خودرو- محمد پور عبدالله رئیس اتحادیه اتوسرویس کاران، روغن‌فروشان، خدمات لاستیک، فیلتر سازان و تولیدکنندگان روغن تبریز و حومه در گفت‌وگو با خبرنگار عصر خودرو تصریح کرد: روش‌های این‌چنین فقط باعث ایجاد بازار سیاه می‌شود. وی افزود: در راستای جلوگیری از ایجاد حباب و قیمت‌های کاذب که از کمبود روغن‌های دیزلی در بازار ناشی می‌شد، در ظهر تبریز اتحادیه تصمیم گرفت تا روغن تولیدی چهار پالایشگاه با به‌صورت مستقیم در پایانه حمل بار در اختیار رانندگان قرار دهد. پور عبدالله اضافه کرد: این روش که با ارائه کارت هوشمند و کارت وسیله نقلیه انجام می‌شود باعث شده تا دست دلالان و افراد سودجو از این بازار حذف شود.

تصمیم ورود غیر کارشناسی به صنف تخصصی روغن موتور اشتباه است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»؛ وی افزود: روش فروش اینترنتی هیچ‌یک از این نظارت‌ها را ندارد و معلوم نیست خریدار این محصول آیا واقعاً حلقه انتهایی این زنجیر یعنی مصرف‌کننده نهایی باشد یا نه! وی همچنین در توضیح این موضوع که فروش مستقیم در پایانه با فروش مستقیم از طریق سایت‌ها تفاوت دارد توضیح داد: فروش مستقیم در پایانه با ارائه مدارک هویتی و مالکیتی توسط راننده انجام می‌شود به‌علاوه اینکه در پایانه مراکز تعویض روغن نیز وجود دارد و خریدار می‌تواند بلافاصله بعد از خرید برای تعویض آن نیز اقدام کند. وی اضافه کرد: در این روش محصول به دست مصرف‌کننده نهایی تحویل داده می‌شود اما درروش فروش روغن از طریق فروشگاه‌های اینترنتی مشخص نیست که خریدار آن محصول واقعاً مصرف‌کننده است یا برای واسطه‌گری و سود بیشتر اقدام به خرید می‌کند.

    پور عبدالله توضیح داد: روش فروش محصول با کد نقش به عاملین و نمایندگان و توزیع آن به‌صورت مویرگی مدت‌هاست در حال انجام است و اکنون زوایای مثبت و منفی آن مشخص‌شده است. اگر نهادهای مسئول می‌خواهند به این بازار کمک کنند، توصیه می‌شود به‌جای ایجاد راهکارهای جدید به فکر تقویت راهکارهای جاافتاده قبلی باشند. در حال حاضر توزیع مویرگی در مراکز پایانه حمل‌ونقل بسیار مثبت جواب داده و مصرف‌کنندگان از این روند راضی هستند اما به دلیل کمبود موجودی و نبود روغن به‌اندازه کافی این کار در بعضی موارد با مشکل مواجه می‌شود. به همین منظور پیشنهاد می‌شود به‌جای ایجاد مسیرهای جدید، حمایت‌ها را به سمت تولید ببرند تا بازار با معادلات خود پیش برود.

    وی در انتها از ورود صنوف دیگر در اجرائیات یک صنف تخصصی مثل روغن‌موتور انتقاد کرد و گفت: صنف روغن و به‌طورکلی خدمات و لوازم خودرویی یک صنف تخصصی است و کار کردن در آن نیازمند کسب تجربیاتی است که قطعاً سایت‌های اینترنتی از آن بهره‌اند. همان‌طور که این صنوف به‌هیچ‌عنوان در پروسه کاری اصناف دیگر ورود نمی‌کنند، انتظار می‌رود اصناف دیگر هم در کار صنف روغن و لاستیک و خدمات خودرویی ورود نکنند و کار را به دست افراد متخصص همان حوزه بسپارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو