فونیکسریمکسبهتام

چین برای تسلا گل کاشت

عصر خودرو- شرکت تسلا در سه ماهه دوم نسبت به سه ماهه قبل، ۱۷.۹ درصد خودروهای الکتریکی کمتری تحویل داد زیرا تعطیلی مرتبط با کووید- ۱۹ چین، زنجیره تولید و تامین آن را مختل کرد.

چین برای تسلا گل کاشت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، بزرگ‌ترین سازنده خودروهای برقی جهان اعلام کرد که در دوره آوریل تا ژوئن 254 هزار و 695 دستگاه خودرو در مقایسه با 310 هزار و 48 دستگاه خودرو در سه ماهه قبل تحویل داده است که به رکورد تحویل سه ماهه تقریبا دو ساله پایان داد.

    شیوع مجدد موارد کووید-19 در چین، تسلا را مجبور کرد تا به طور موقت تولید در کارخانه خود در شانگهای را متوقف کند. تسلا در حال افزایش تولید در کارخانه شانگهای با کاهش قرنطینه کووید است که به افزایش تحویل در نیمه دوم کمک خواهد کرد.

    در اوایل ماه ژوئن، ایلان ماسک به مدیران اجرایی گفت که احساس بسیار بدی در مورد اقتصاد دارد و باید حدود 10 درصد از کارکنان این خودروساز برقی را کاهش دهد. ماسک گفته است که تقاضا برای خودروهای تسلا همچنان قوی است اما چالش‌های زنجیره تامین همچنان باقی است.

    در ماه ژوئن، پس از هشدار ماسک نسبت به فشار تورمی قابل توجه در مواد خام و لجستیک، تسلا دوباره قیمت برخی از مدل‌های خود را در ایالات‌متحده و چین افزایش داد. تسلا در بیانیه‌ای اعلام کرد ژوئن 2022 بالاترین ماه تولید خودرو در تاریخ این شرکت بود.

    بر اساس داده های Refinitiv، تحلیلگران انتظار داشتند تسلا تحویل 295 هزار و 78 خودرو را برای دوره آوریل تا ژوئن گزارش دهد اما به دلیل قرنطینه طولانی مدت چین، چندین تحلیلگر برآورد خود را به حدود 250 هزار کاهش داده بودند.

    به نقل از رویترز، با ارزش‌ترین خودروساز جهان از سه ماهه سوم سال 2020، هر سه ماهه رکورد تحویل را به ثبت رسانده است که بهتر از اکثر خودروسازان، همه‌گیری و اختلالات زنجیره‌تامین را پشت سر گذاشته است. چین در افزایش سریع تولید خودرو تسلا نقش مهمی ایفا کرده است، به طوری که کارخانه ارزان قیمت و پرسود شانگهای تقریبا نیمی از کل خودروهای این شرکت را که در سال گذشته تحویل داده شده، تولید می‌کند.

    سهام تسلا تا کنون 35 درصد در سال جاری سقوط کرده است که تحت تاثیر خرید پیشنهادی 44 میلیارد دلاری ماسک از توییتر، قرنطینه چین و عدم قطعیت‌های کلان اقتصادی قرار گرفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو