فونیکسریمکسبهتام

نخستین محصول خودرویی شرکت پدیده شیمی غرب رونمایی شد

ضد یخ "PSG" با فرمولاسیون جدید

عصر خودرو- امروز نهم مرداد ماه نخستین محصول خودرویی شرکت پدیده شیمی غرب رونمای شد. این شرکت که از زیر مجموعه های گروه صنعتی گلرنگ به حساب می آید نخستین محصول صنعتی سازی شده خود را قرار است با نام ضد یخ PSG از طریق شرکت خدمات خودرویی سامیا به بازار سراسر کشور ارائه کند.

ضد یخ "PSG" با فرمولاسیون جدید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰:۰۰
  • ضد یخ "PSG" با فرمولاسیون جدید
  • ضد یخ "PSG" با فرمولاسیون جدید
  • ضد یخ "PSG" با فرمولاسیون جدید
  • ضد یخ "PSG" با فرمولاسیون جدید
  • ضد یخ "PSG" با فرمولاسیون جدید
  • ضد یخ "PSG" با فرمولاسیون جدید

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، جواد امانی جوان مدیر بخش شرکت خدمات خودرویی سامیا در گفت و گو با خبرنگار عصر خودرو با اشاره به این که محصول پیش رو از نسل جدید ضد یخ های بازار است گفت: این محصول سینتتیک جز نسل جدید ضد یخ های بازار قرار دارد و خاصیت ضد خورندگی، ضد رسوب و ضد کف بودن را می توان از جمله مهم ترین نکات فنی این محصول دانست. وی افزود: علاوه بر اینکه قیمت این محصول در بازار بسیار رقابتی خواهد بود، حجم آن هم 10 درصد از دیگر برند های رقیب بیشتر است. محصولات ضد یخ معمولا در ظروف یک کیلوگرمی عرضه می شوند اما محصول PSG صد گرم بیشتر وزن دارد و این مقدار اضافه در قیمت نهایی آن لحاظ نشده است.

معرفی محصول:
هدف استفاده از سیستم خنک کننده در خودروها، خارج کردن حرارت اضافی ایجاد شده در اثر فعالیت موتور است تا دمای بدنه فلزی در محدوده مطلوبی قرار بگیرد. یکی از اصلی ترین دلایل استفاده از ضد یخ به جای آب این است مه آب به دلیل وجود آلیاژهای آلومینیومی در قسمت هایی مثل سرسیلندر و بدنه موتور که حرارت زیادی ایجاد می کند، باعث خوردگی حرارتی می‌‎شود به همچین جهت استفاده از ضد یخ به واسطه وجود مواد شیمیایی بازدارنده خوردگی لازم است. از طرف دیگر تغییرات دمایی در فصول مختلف سال، سبب می شود آب در دماهای پایین تر از 5 درجه سانتی‌گراد و بالای 80  درجه سانتی‌گراد کاربرد نداشته باشد به همین علت لزوم افزودن یک ماده کمکی به سیال خنک کننده احساس می‌شود.

از خواص بارز مایع ضدیخ و ضد جوش خودرو مقاومت در برابر خوردگی، زنگ زدگی و سازگاری با تمامی قطعات پلاستیکی موجود در مسیر سیال خنک کننده است. مهم‌ترین مشخصه مایع ضد یخ-ضد جوش PSG کاهش نقطه انجماد و افزایش نقطه جوش آب است، ولی در عین حال خواص زیر را نیز دارد.

- مایع ضد یخ و ضد جوش خودرو با دارا بودن مواد ضد خوردگی از خوردگی آلیاژهای خودرو جلوگیری کرده و از زنگ زدگی آنها محافظت می‌کند. این محصول عاری از نیترات و فسفات بوده و به همین دلیل سازگاری بالایی با محیط زیست دارد. فرمولاسیون ویژه از به وجود آمدن کف، تشکیل رسوب و گرفتگی لوله‌های رادیاتور جلوگیری می‌کند. مواد به کار برده شده در فرمولاسیون مایع ضد یخ و ضد جوش خودرو PSG موجب می‌شود این مایع در طولانی مدت اثر خود را حفظ کرده و در زمان کوتاه دچار الکترولیز نشوند. (مایعات ضدیخ و ضدجوش خودرو موجود در بازار با گذشت زمان خاصیت اولیه خود را از دست داده و تا حدودی اسیدی می‌شوند. این امر باعث می‌شود ضدیخ بار الکتریکی پیدا کند و خوردگی در اجزای ماشین پدید آید.)

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم