فونیکسریمکسبهتام

مدیر فروش محصولات خودرویی شرکت فومن شیمی تاکید کرد

ابهامات بازار ثانویه چالش جدید فعالان حوزه روانکارها

عصر خودرو - مدیر فروش محصولات خودرویی شرکت فومن شیمی گفت: در حال حاضر فعالان این حوزه ناگزیر به تامین ارز مورد نیاز خود از بازار ثانویه هستند اما به دلیل ابهامات زیاد و نبود ثبات در این بازار، مشکلات زیادی بر سر راه تامین مواد اولیه وجود دارد.

ابهامات بازار ثانویه چالش جدید فعالان حوزه روانکارها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳:۰۰

    بیژن ضیایی اردکانی در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» ، با بیان این مطلب افزود: بازار ثانویه به تثبیت نرسیده و دسترسی به آن آسان نیست و ابهامات زیادی بر سر تامین ارز از این بازار وجود دارد که این امر، روند فعالیت را با مشکل مواجه کرده است.
    وی با بیان این که این واحد صنعتی پیش از در اولویت دریافت ارز 4200 تومانی قرار نداشت، گفت: تنها راه تامین ارز بازار ثانویه بوده این در حالیست که اعلام شده حتی در صورت دریافت ارز با رقم 4200 تومان، باید همزمان با ترخیص مواد اولیه از گمرک نسبت به پرداخت مابه التفاوت آن اقدام تا مجوز ترخیص این مواد صادر شود.
    مدیر فروش محصولات خودرویی شرکت فومن شیمی در ادامه درخصوص همکاری شرکت های خارجی در فاز نخست تحریم ها با این شرکت نیز گفت: در حال حاضر کره فعالیت های خود را در ایران محدود کرده و شرکت های تابعه فومن شیمی از جمله افتون بسیاری از شرکای خارجی خود را از دست داده اند اما از آن جا که شرکای شرکت اصلی، اروپایی هستند خوشبختانه هنوز نسبت به قطع همکاری اقدامی نشده است.
    ضیایی درباره قطعه صادرات به عراق با تصمیم های اخیر این کشور مبنی بر محدودیت همکاری با ایران نیز گفت: هنوز اثرات این تصمیم خود را نشان نداده و باید دید شرایط در عمل به چه شکل پیش خواهد رفت.
    وی در پایان نبود ثابت در قیمت ارز و همچنین قیمت مواد اولیه را چالش اصلی فعالان تولیدی به ویژه روانکارها دانست و تصریح کرد: در حال حاضر تصمیم گیری دشوار شده و ریسک بالایی برای فعالیت های تولیدی وجود دارد که لازم است نسبت به شفاف سازی بازار تامین ارز همچون بازار ثانویه اقدام شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو