فونیکسریمکسبهتام

مشخصات خودروی ملی ترکیه

عصر خودرو- توگ، خودروی ملی ترکیه در نمایشگاه الکترونیک ۲۰۲۲ در لاس وگاس آمریکا رونمایی شده است. گفته شده است این خودرو رقیب جدی سمند ایرانی است.

مشخصات خودروی ملی ترکیه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تجارت‌نیوز، خودروی ملی ترکیه که «توگ» نام دارد د در نمایشگاه الکترونیک 2022 (در لاس وگاس آمریکا) که ژانویه سال جاری میلادی برگزار شد، رونمایی و معرفی شده است. اما اخیرا ویدئو و اطلاعات جدیدی از ویژگی‌ها و امکانات این خودرو منتشر شده است.

    آنگونه که خبرگزاری آناتولی گزارش داده است، گروه سرمایه‌گذاری خودروسازی ترکیه موسوم به توگ (TOGG)، نوآوری‌ها و اولین خودروی خود را در بزرگترین نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی جهان CES در سال 2022 معرفی کرد.

    توگ با هدف ایجاد یک برند جهانی که 100 درصد مالکیت فکری و صنعتی آن متعلق به ترکیه است و هسته اکوسیستم تحرک ترکیه را تشکیل می‌دهد، تأسیس شده است.

    این گروه برند جهانی خود را در نمایشگاه مذکور که نقطه تلاقی در دنیای فناوری است، معرفی کرد.

    گورجان کاراکاش مدیرعامل توگ، در سخنانی در این نشست اظهار داشت که آنها یک شرکت خودروسازی کلاسیک نیستند. او گفت که ما خود را به عنوان یک شرکت فناوری تعریف می‌کنیم.

    خودرو ملی ترکیه در طراحی مدرن و خاص خود از طرح لاله که ریشه در خاک آناتولی دارد الهام گرفته است. طرح مدرن آن همچنین از دوره سلجوقی الهام گرفته که نشانگر میراث فرهنگی و جغرافیای ترکیه است.

    توگ به‌عنوان یکی از پروژه‌های استراتژیک، بخشی از اهداف وزارت صنایع و فناوری ترکیه در سال 2023 است.

    همچنین به گزارش جماران، «گورجان کاراکاش» مدیرعامل این شرکت در مراسم رونمایی این خودرو از تولید دو نوع متفاوت این خودرو با قدرت‌های 400 و 200 اسب بخار خبر داد.

    او بیان کرد که باطری تمام بومی این خودرو در کمتر از 30 دقیقه به میزان 80 درصد شارژ می‌شود. با هر بار شارژ می‌توان 500 کیلومتر مسافت را طی کرد. این خودرو حالا به صورت رسمی وارد بازار شده است.

    این خودرو قرار است با قیمت 16500 دلار به بازار عرضه شود. TOGG یک خودروی تمام برقی است. با احتساب قیمت حدود 31 هزار و 800 تومانی به ازای هر دلار، قیمت تمام شده آن در حدود 524 میلیون و 700 هزار تومان خواهد بود. تقریبا معادل قیمت یک تارا اتوماتیک مدل 1401 در بازار ایران.

    خبرآنلاین نیز توگ را رقیب احتمالی ایران خودرو دانست. به گزارش این سایت خبری، ترکیه مدتی‌ است که با معرفی خودروی ملی خود، بازارهای کشورهای همسایه را هدف قرار داده و موفق شده مشتریان خوبی نیز جذب کند.

    اما برخی منابع دیگر این خودرو را با محصولات ایران خودرو قابل مقایسه نمی‌دانند. آنها معتقدند: در حالی که از تولید اولین خودروی ملی کشور ما (سمند) بیش از دو دهه می‌گذرد، کشور ترکیه به تازگی از خودروهای پیشرفته و برقی کمپانی تازه تاسیس توگ رونمایی کرده است. با وجود این، خودروهای این شرکت تازه وارد، الکتریکی و هوشمند بوده. این محصول مطابق استانداردهای روز اروپا ساخته شده و به هیچ وجه با خودروهای تولید ایران قابل مقایسه نیست!

    در روزهای اخیر رجب طیب اردوغان تصاویری از رانندگی با خودروی توگ را منتشر کرده است. به گزارش فرارو، رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه تصاویر مربوط به رانندگی خود با خودروی توگ را در حساب کاربری خود در توئیتر به اشتراک گذاشت.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو