فونیکسریمکسبهتام

مزایا و قیمت دمپینگ ماشین های آفرود

عصر خودرو- دمپینگ کردن خودرو به مجموع اعمال و نصب ورقه‌هایی می‌گویند که از داخل به روی بدنه خودرو انجام می‌شود.

مزایا و قیمت دمپینگ ماشین های آفرود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر‌خودرو» حتما تا به حال برایتان پیش آمده است که در هنگام رانندگی، صداهای زیادی از بیرون خودرو مثل صدای کار کردن موتور خودرو، به گوشتان بخورد. اگر این مسئله برای شما اذیت کننده است، خواندن این مقاله برای رفع این مشکل با استفاده از روش دمپینگ خودرو به شما کمک خواهد کرد.


    دمپینگ خودرو چیست؟

    قبل از هرچیز، لازم دیدیم بطور مختصر به تعریف دمپینگ خودرو بپردازیم. دمپینگ کردن خودرو به مجموع اعمال و نصب ورقه‌هایی می‌گویند که از داخل به روی بدنه خودرو انجام می‌شود. شک نکنید که، بعد از نصب ورقه‌های مخصوص شما تازه متوجه میزان تاثیر مفید دمپینگ خواهید شد. برای مثال ممکن است شما سیستم صوتی خیلی خوب و مجهزی روی خودروتان نصب کرده باشید، اما نسبت به آن رضایت کافی نداشته باشید. در روش دمپینگ خودرو با استفاده ازورق دمپینگ، جلوی هرگونه صدای اضافه‌ای که در خارج از ماشین است را، به داخل خودروتان گرفته و همچنین این ورق‌ها مثل عایق عمل کرده و اجازه نمی‌دهند تا صدای سیستم شما از ماشین خارج شود؛ در نتیجه میزان صدایی که شما می‌خواهید در داخل کابین خواهد پیچید و به همین راحتی دیگر موردی برای اذیت شدن شما وجود نخواهد داشت. البته اضافه کردن این نکته هم نیاز است که، این کار در حفظ دمای ماشین شما نیز در فصل‌های مختلف، تاثیر چشم‌گیری خواهد داشت.

    در فرآیند دمپینگ خودرو، چه کارهایی را انجام می‌دهند؟

    طی این فرآیند، یعنی دمپینگ خودرو، متخصصان ورق‌هایی از جنس فوم پلی اتیلن را از قسمت داخلی خودرو به بدنه آن، می‌چسبانند. این ورقه‌ها، خاصیت خود چسبی دارند و به آسانی به بدنه ماشین‌تان، خواهند چسبید. بدین طریق ورق پلی اتیلن در تمامی قسمت‌ها اعم از قسمت داخلی درب‌های خودرو، سقف ماشین، فایروال و ... قرار می‌گیرند. برای درک بهتر این نوع ورقه، لازم است اشاره کنیم که فوم پلی اتیلن همانند ورقه‌هایی هستند که به عنوان عایق برای درب و پنجره‌ها در ساختمان‌های مسکونی و تجاری نیز استفاده می‌شوند.

    ورق دمپینگ؛ عایقی فوق‌العاده

    گفتیم این عایق همچون ورق‌های عایقی است که برای ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما متریال ورق دمپینگ متفاوت است. این عایق داخلی عمدتا وظیفه چهار عملکرد همزمان را برعهده دارد: عایق صدا، حرارت، رطوبت و لرزش گیر. بطور کلی روش‌های متفاوتی برای دمپینگ خودرو وجود دارد که بهترین آنها، استفاده از ورق دمپینگ است. روکش آلومینیومی ساخته شده از پلیمر و همچنین غیر قابل اشتعال بودن این ورق، سبب می‌شود تا شما با خیالی آسوده این کار را برای خودروی خود انجام دهید.

    برای انجام دمپینگ خودرو باید به کجا مراجعه کنم؟

    شاید از توضیحات قسمت‌های قبل، فرض کنید که دمپینگ کاری آسان است و نیازی به مهارت یا تخصص ندارد؛ اما این تصور کاملا اشتباه است. باز و بسته کردن قسمت‌های داخلی خودرو بدون آسیب رساندن به آنها و چسباندن درست و اصولی ورق‌های دمپینگ در جایگاه مناسب، همگی نیازمند تجربه و مهارت است. در مجموعه دمپینگ رودلند در تهران، تمامی مواردی که به آنها اشاره کردیم توسط متخصصین مجرب انجام می‌گیرد. این مجموعه بیش از ده سال است که در زمینه تیونینگ خودرو و همچنین انواع تجهیزات آفرودی و خدمات مکانیکال و ... فعالیت دارد.


    کلام آخر

    کمپینگ خودرو با استفاده از ورق دمپینگ، روشی است که با استفاده از آن می‌توانید برای همیشه از شر هرگونه صدای اضافی در داخل کابین خودروتان، خلاص شوید. علاوه بر صدا، این روش عایقی برای رطوبت و حرارت نیز هست و مهم‌تر از همه، به هیچ وجه آتش نمی‌گیرد. تمامی این موارد سبب شده این روش، روشی مرسوم و کاربردی برای عایق بندی کامل خودرو باشد. امیدوارم مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. از همراهی شما بسیار سپاسگذاریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو