فونیکسریمکسبهتام

برگزارى کلاس هاى آموزشى قرارگاه سرعت براى رانندگان متخلف

عصر خودرو- رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور گفت:در کلاس‌های آموزشی قرارگاه سرعت، پلیس سعی دارد به این رانندگان عواقب سرعت و سبقت را گوشزد کند.

برگزارى کلاس هاى آموزشى قرارگاه سرعت براى رانندگان متخلف
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ علی اصغر شریفی با اشاره به تاثیر کلاس هاى آموزشى براى رانندگان اظهار کرد:  در کلاس های  آموزشی  قرارگاه سرعت که برای رانندگان متخلف در بحث  سرعت ها تشکیل  می شود ، پلیس سعی  دارد به این رانندگان عواقب سرعت و سبقت را گوشزد کند .

    وی افزود : در  این کلاس  ها  فیلم هایی را از  قربانیان حوادث ، از  کسانی که این حوادث  برای  آنان اتفاق  افتاده وسرعت رفته اند را پخش  می کنیم و به رانندگان می  گوییم که اگر  با سرعت های  بالا رانندگی  کنید چه حوادث  تلخی  برای شما و سرنشینان وسیله تقلیه روی  می  دهد.

    رییس مرکز اطلاع رسانی  پلیس راهور تهران بزرگ  بیان کرد: وقتی  شما خطری  را مانند عابر  پیاده می بینید  این جریان روی میدهد که اگر  راننده ای  با سرعت صد کیلومتر در  ساعت حرکت کند از  لحظه ای  که خطر  را رویت می  کند و تا تحلیل کند که چه کاری  باید انجام دهم ( معکوس  بکشم ، سرعت را کم کنم و ... ) که زمان بر  نیز است تقریبا هشت دهم ثانیه طول  می  کشد .

    وی  گفت : بعد از  آنکه این تحلیل توسط  راننده اتفاق  افتاد دقت داشته باشید که از  لحظه ای  که راننده پا را روی  ترمز  می گذارد یعنی  مغز  دستور  داد که ترمز  بگیرد شش دهم ثانیه هم مجموع دیدن و فشار  دادن ترمز طول  می کشد .

    سرهنگ شریفی  گفت : از  این لحظه خودرو با شتاب  کاهنده به سمت توقف  کامل  می  رود و حالا موضوع این است که اگر  شما باسرعت مطمئنه و سرعت مجاز رانندگی نکنید فاصله و زمان را از  دست می  دهید و برخورد با عابر  و وسیله حتمی  می شود.

    وی  ادامه داد : ما در  این کلاس  ها این آموز شها را ارائه می کنیم  و موضوعات مرتبط  با تصادفات را برای  رانندگان متخلف کاملاتشریح می کنیم .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو