فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور فراجا خبر داد:

تاثیر اسقاط وسایل نقلیه بر کاهش آلودگی هوا و ترافیک

اهتمام دولت برای رفع نقاط حادثه خیز

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور فراجا گفت: یکی راهکارهای اصلی کاهش آلودگی ها و ترافیک کلانشهرها، اسقاط خودروهای فرسوده است.

تاثیر اسقاط وسایل نقلیه بر کاهش آلودگی هوا و ترافیک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سردار سیدکمال هادیانفر در اختتامیه نوزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک با اشاره به تعداد خودروهایی که در کشور تردد می کنند، اظهارکرد: حدود 39 میلیون خودرو در سطح کشور داریم و سالانه حدود دو میلیون وسیله نقلیه نیز به چرخه ترافیک شهرها و جاده ها اضافه می شود که مدیریت آن نیازمند برنامه ریزی دقیق است.

    رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: خودروهای تولیدی، مونتاژ و وارداتی به چرخه ترافیک اضافه می شوند و از طرفی به بحث اسقاط توجه جدی نمی شود و با این شرایط طبیعی است که کم کم خیابان های ما تبدیل به پارکینگ های بزرگ می‌شوند.

    وی با بیان اینکه در کل دنیا عمر مفید وسایل نقلیه برای تردد هفت سال است ولی در کشور ما هیچ محدودیتی برای تردد وجود ندارد، تاکید کرد: حتماً باید موتور اسقاط در کشور روشن شود چراکه امروز تقریبا بیش از 35 درصد وسایل نقلیه در کشور فرسوده است.

    هادیانفر در خصوص وضعیت اسقاط موتورسیکلت ها نیز گفت: حدود  12 میلیون و 500 هزار موتورسیکلت در کشور تردد می کنند که تقریباً 10 میلیون و 500 هزار دستگاه از آن‌ها کاربراتوری و فرسوده است و از آنجایی که اغلب برای امرار معاش مورد استفاده قرار می گیرند لذا با اعمال سیاست های تشویقی و ارائه تسهیلات مناسب باید به موضوع اسقاط در این حوزه توجه شود.

    رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای رفع نقاط حادثه خیز اظهارکرد: یکی از عوامل اصلی موثر بر تصادفات، نقاط خیز است و از زمان شروع به کار دولت سیزدهم جلسات خوبی در این خصوص با حضور رئیس جمهوری، معاون اول و وزیر کشور برگزار شده که مثمر ثمر واقع شده است.

    وی افزود: حدود  5200 نقطه حادثه‌خیز در کشور وجود دارد که 3200 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها و مابقی در شهرها هستند و وزارت راه اعلام کرد 350 نقطه را آشکار سازی و اصلاح کرده است.

    هادیانفر با بیان اینکه 34 درصد از کل تصادفات در جاده ها رخ می‌دهد که متاسفانه 70 درصد از افراد جان خود را از دست می‌دهند، افزود: محورهای پرخطر ما 8000 نقطه است که آن‌ها نیز باید آشکارسازی سپس اصلاح شود همچنین 880 نقطه پر تصادف جاده ها نیز باید هرچه سریع  تر اصلاح شوند.

    رئیس پلیس راهور فراجا در پایان یاد آور شد:  همانگونه که در جلسات مختلف با مسئولان گفتیم، یکی از راهکارهای اصلی کاهش آلودگی هوا و مشکل ترافیک کلانشهرها، توجه به عمر مفید وسایل نقلیه و اسقاط است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو