فونیکسریمکسبهتام

وزیر صمت:

واگذاری خودرو تنها از طریق ثبت نام باید صورت گیرد

عصر خودرو- وزیر صمت با اشاره به کاهش قیمت برخی از کالاها گفت: همه کاهش‌ها ناشی از کاهش نرخ ارز نیست و طی این هفته و هفته آینده همچنان قیمت‌ها کاهشی خواهد بود و فضا بهتر می‌شود.

واگذاری خودرو تنها از طریق ثبت نام باید صورت گیرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از شاتا، «سیدرضا فاطمی‌امین» وزیر صمت روز یکشنبه و در جریان پاسخگویی برخط هیات دولت به تماس‌های تلفنی شهروندان در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حاضر شد و از ساعت 13 تا 14 پاسخگوی طرح، نظرات، ایده‌ها، شکایت‌ها و درخواست‌های مردم در حوزه مأموریتی وزارت صمت بود.

    این حضور در راستای دستور رئیس‌جمهوری به وزیران، معاونان و مدیران دولتی به‌منظور گفت‌وگوی مستقیم با مردم است که این بار وزیر صمت به عنوان نوزدهمین مهمان در برنامه هفتگی «پاسخگویی بی‌واسطه اعضای هیات دولت به مطالبات مردمی» شرکت کرد.

    فاطمی‌امین در پاسخ به تماس یکی از شهروندان که اعلام کرد خودروی پژو 207 خود را به قیمت 400 میلیون فروخته و در عرض یک ماه قیمت آن به 600 میلیون تومان رسیده و خواستار تشدید نظارت‌های دولت شده بود، گفت: ما مسئولیت داریم اقتصاد کلان کشور را به‌گونه‌ای تنظیم کنیم که کسی با فروش اموال خود و به‌دلیل نوسان ناگهانی قیمت متضرر نشود و از این بابت از مردم عذرخواهی می‌کنم.

    وی درباره راهکارهای حل این مسأله با اشاره به رشد 42 درصدی تولید خودرو تصریح کرد: گام اول این است که تولید را افزایش دهیم که این اتفاق افتاده است و گام دوم اجرای قانون مالیات عایدی سرمایه است که از همکارانم خواستم زیرساخت‌های اجرای آن را آماده کنند تا به محض تصویب، عملیاتی شود تا چنین مسائلی کمتر پیش آید.

    وزیر صمت ادامه داد: متأسفانه اقتصاد ما بسیار به ارز وابسته است که برای کاهش این وابستگی برنامه‌ای در وزارت صمت تدوین کرده‌ایم که اوایل سال آینده منتشر خواهد شد.

    وی در خصوص کسانی که به بهانه افزایش نرخ ارز قیمت کالاهای خود را افزایش می‌دهند، تصریح کرد: ما باید نظام شفاف فروشگاهی داشته باشیم که این پروژه آغاز شده و تا اواسط سال آینده به حدی می‌رسد که بتوانیم بر بازار کالاهای اساسی مثل خواروبار و موبایل و... به‌صورت سامانه‌ای نظارت کنیم.

    گفتنی است فاطمی‌امین در این جلسه تمام موارد مطرح شده از سوی شهروندان را به‌صورت مکتوب به معاونت‌های مربوطه برای برطرف کردن مشکلات ارجاع و خواستار رسیدگی فوری به مسائل شد.

    وی در حاشیه پاسخگویی مستقیم وزرا به درخواست‌های مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با اشاره به عرضه بدون ضابطه خودرو در شرکت ایران‌خودرو گفت: چنین مواردی تخلف است و من آن را پیگیری می‌کنم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت در حین مصاحبه دستور پیگیری آن را صادر کرد و افزود: خودرو از طریق قرعه‌کشی و ثبت نام در سامانه یک‌پارچه انجام می‌شود و موارد قبلی نیز بازگردانده شده است.

    تا اواسط سال آینده بر تراکنش‌ها مسلط می‌شویم

    فاطمی‌امین گفت: راه حل کنترل قیمت‌ها بدون تأثیر از تغییر نرخ ارز این است که یک نظام شفاف فروشگاهی وجود داشته باشد که ما این پروژه را شروع کردیم ‌و تا اواسط سال آینده به حدی می‌رسد که می‌توانیم بر بازار را به طور سامانه‌ای نظارت کنیم و بر تراکنش‌ها مسلط شویم.

    وی با بیان اینکه ارز اقتصاد ما را از 6 مسیر تحت تأثیر قرار می‌دهد، افزود: ما این مسیرها را شناسایی کرده و برای هرکدام یک راه حل طراحی کردیم. مثلا در بحث واردات مواد معدنی، قاعده گذاشتیم هر مواد معدنی که بالای یک میلیون دلار واردات دارد، باید ساخت داخل باشد و این کار را آغاز کردیم. در سایر موارد هم متمرکز هستیم.

    وزیر صمت همچنین گفت: افرادی که برای خرید خودرو وارداتی ثبت نام کرده اند، از روز گدشته نوبت‌بندی شدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو