فونیکسریمکسبهتام

طی ۱۲ ماه گذشته رخ داد

باز شدن ایربگ بیش از دوهزار خودرو در تصادفات

عصر خودرو- گروه صنعتی ایران خودرو از باز شدن ایربگ بیش از دوهزار دستگاه خودرو که از ابتدای سال گذشته تاکنون دچار سانحه تصادف شده اند خبر داد و توضیحاتی درباره نحوه عملکرد این سیستم منتشر کرد.

باز شدن ایربگ بیش از دوهزار خودرو در تصادفات
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » به نقل از ایکوپرس- این خودروساز بزرگ کشور ضمن تاکید بر این که ایربگ خودرو عامل تکمیل کننده ایمنی سرنشین خودرو بوده که در شرایط استاندارد عمل می کند، عنوان کرده، عملکرد نابهنگام این سیستم سبب ورود آسیب به راننده و سرنشین و ایجاد هزینه مضاعف برای دارنده خودرو خواهد شد.
    تولید ایربگ خودرو به عنوان یکی از الزامات استانداردهای 85 گانه با ضریب اطمینان عملکردی تولید و آزمون اجزای آن صد در صدی انجام می شود که دارای سطح بالایی از فناوری و استانداردهای بین المللی است.
    گروه صنعتی ایران خودرو به منظور اطمینان از عملکرد مجموعه ایربگ، سالانه نمونه هایی از محصولات را به مراکز آزمون معتبر اروپایی ارسال می کند و با انجام تمامی آزمون های تصادف، نتایج آن را در اختیار سازمان ملی استاندارد قرار می دهد که یکی از مجوز های مهم تولید و تمدید شماره گذاری خودرو محسوب می شود.
    براساس این گزارش، آخرین آزمون خودروها در اسفندماه سال 1401 در مرکز معتبر اروپایی پشت سر گذاشته شده و تاییدیه ملی استاندارد کسب شده است که این الزامات شامل عملکرد صحیح ایربگ و کمربند خودروها نیز بوده است.
    طراحی سیستم ایربگ خودروها به گونه ای است که تمامی اطلاعات تصادفات شدید از جلو در واحد کنترل الکترونیکی کیسه هوای خودرو ثبت و‌ قابل بازخوانی و تحلیل بوده و این که ضرورتی به بازشدن کیسه های هوا در تصادف بوده است یا خیر، قابل استخراج است؛ عملکرد ایربگ در هر تصادف به صورت مجزا برای هر خودرو باید بررسی شود و ذکر این مطلب که در عمده تصادفات ایربگ باز نمی شود، موضوعی کاملا غیر کارشناسی است.
    سیستم ایربگ جلوی خودرو، صرفا برای کاهش صدمات وارده به سرنشینان بوده و بدیهی است در تصادفاتی که ریسک برخورد سرنشینان به جلوی خودرو وجود ندارد، نیازی به عملکرد کیسه های هوا که می تواند منجر به صدمات جانبی دیگر و ایجاد هزینه های گزاف شود، نیست.
    از آن جا که اکثر خودروهای حادثه دیده که نیازمند تعویض مجموعه ایربگ هستند به نمایندگی های مجاز ایران خودرو مراجعه می کنند، آمار ایربگ های باز شده در سال های مختلف موجود و قابل استناد است، به گونه ای که از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از دوهزار ایربگ در شبکه خدمات پس از فروش تعویض شده و تاکنون در موارد بررسی شده، هیچ موردی از باز نشدن ایربگ به دلیل مشکل فنی مشاهده نشده است که این موضوع بیان گر صحت کارکرد سیستم ایربگ خودروهاست.
    در حال حاضر خودروهای تولیدی ایران خودرو دارای استانداردهای بین المللی و سازمان ملی استاندارد بوده و انواع مختلفی از محصولات این شرکت به کشورهای مختلف صادر می شود که به طور حتم دارا بودن استانداردهای ایمنی یکی از شاخص های اصلی برای کسب مجوز ورود به بازارهای جهانی به شمار می رود و در غیر این صورت امکان صادرات نیز وجود نداشت.
    گروه صنعتی ایران خودرو، خود را مکلف به شفاف سازی موضوع دانسته و در این راستا آماده هر گونه همکاری با مراجع و سازمان های ذی ربط و ذی صلاح برای بررسی دقیق نحوه عملکرد ایربگ خودروها در نمایندگی و تحلیل دقیق کارشناسی به همراه سازندگان ایربگ با تجهیزات تخصصی است، ضمن این که تخریب صنعت خودرو کشور، هر نوع قضاوت و اظهارنظر غیرکارشناسی و زودهنگام باعث ایجاد نگرانی در جامعه و آسیب دیدگی اعتبار تولیدات داخلی خواهد شد که بر خلاف منافع ملی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو