فونیکسریمکسبهتام

با تسهیل در اسقاط خودرو؛

صرفه جویی ۲ میلیون لیتر مصرف سوخت در کشور

عصر خودرو- ­یک کارشناس صنعت خودرو مهمترین مزیت اسقاط خودرو‌های فرسوده را کاهش مصرف سوخت دانست و گفت: حدود ۲ میلیون لیتر در روز، مصرف سوخت با اسقاط خودرو کاهش پیدا می‌کند.

صرفه جویی ۲ میلیون لیتر مصرف سوخت در کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما سلمانی  با اشاره به مزایای اسقاط خودرو، گفت: مهمترین مزیت اسقاط، کاهش مصرف سوخت است و به ازای 400 هزار دستگاه اسقاط خودرو، حدود 500 میلیون دلار در سال صرفه جویی ارزی را خواهیم داشت و همین امر منجر به حفظ ذخایر ارزی به واسطه وارد نکردن بنزین می‌شود.

    این کارشناس صنعت خودرو افزود: علاوه بر این مزیت، اسقاط خودرو می‌تواند به کاهش سوانح رانندگی کمک کندزیرا خودرو‌های فرسوده حداقل 30 درصد نسبت به خودرو‌های نو باعث ایجاد تصادف می‌شوند.

    وی ادامه داد: بیشتر از 60 درصد از آلودگی هوای کلان شهر‌ها به تردد خودرو‌ها باز می‌گردد؛ رونق اسقاط خودرو می‌تواند اشتغال زا نیز باشد، زیرا اشتغال 11 هزار نفر به صورت مستقیم و 18 هزار نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم می‌کند.

    سلیمانی اضافه کرد: قوانین مختلفی در اسقاط خودرو وجود دارد، اما مهمترین قانون مطرح در این حوزه، قانون ساماندهی صنعت خودرو و ماده 10 آن است که می‌تواند جهشی برای اسقاط حدود 300 هزار خودروی فرسوده ایجاد کند.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط