فونیکسریمکسبهتام

رییس هیات مدیره ایران‌خودرو دیزل:

روسیه خریدار اتوبوس‌های جدید برقی ایران

کامیون‌های دست دوم وارداتی هیچ گونه خدمات پس از فروشی ندارند

عصر خودرو- رییس هیات مدیره ایران‌خودرو دیزل اظهار داشت: با توجه به شرایط تحریمی با هر کشوری که محدودیتی برای همکاری با ایران نداشته باشد وارد قرارداد می‌شویم و در این باره هیچ محدودیتی نداریم. نقشه‌ها و نمونه‌ها برای هر کشوری که مشکلی با انعقاد قرارداد با شرکت نداشته باشد، ارسال می‌شود تا بتوانیم قطعات تامین کنیم.

روسیه خریدار اتوبوس‌های جدید برقی ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، سید احمد میررفیع در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال رکورد 64 ساله تولید را شکستیم، اظهار داشت:رشد تولید از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد دو برابری داشته و نسبت به سال ٩٩ میزان رشد تولید به ١۰ برابر رسید. همچنین سود عملیاتی در سال گذشته به ٨.5 هزار میلیارد تومان رسید که این عدد در سال ١4۰۰ ، ٢ هزار و ٢٩٩ میلیارد تومان بود و ارزش حقوق مالکانه در سال گذشته مثبت ١4 هزار میلیارد بوده که این عدد در آبان سال ٩٩ حدود منفی 5 هزار میلیارد تومان بوده‌است.

    وی درباره ارزش بازار این شرکت گفت: در حالی که ارزش بازار در سال ٩٩ حدود ٢ هزار و ٨۰۰ میلیارد تومان بوده این عدد امروز به 4٩ هزار میلیارد تومان رسیده، عده‌ای شاید مدعی باشند در این رشد تورم باشد از این رو ارزش دلاری هم اعلام می‌شود و ارزش دلاری این شرکت در سال ١٣٨۰ حدود ٨١ میلیون دلار بوده که امروز با نرخ دلار آزاد این عدد به ٩٧٨ میلیون دلا رسیده است.

    رییس هیات مدیره ایران‌خودرو دیزل ادامه داد: طبق آمارهای وزارت راه و شهرسازی از سال ٩٧ تا ١4۰١ باید به ١۰۰ هزار ناوگان جدید نیاز داشتیم اما 66 هزار خودرو تولید انجام شد و به همین دلیل شاهد گزارش‌هایی هستیم که صیفی‌جات در شهری مانند شیراز کامیونی برای حمل ندارد و فاسد می‌شود و همین کمبود خودرو و عدم تولید در طول سالهای گذشته مشکلاتی برای دولت ایجاد کرده‌است.

    وی درباره تصمیمات جدید برای توقف تولید کامیون‌های نارنجی گفت: برنامه برای تغییر تولید خودروی نارنجی داریم که به در شرایط تولید انبوه رسیده‌ایم. بادی توجه داشت هر چند این کامیون حاضر حفظ شده اما در  باطن تغییرات زیادی داشت و در طول این سالها استانداردها به آن اضافه شده‌است. البته  مهر ماه سال آینده  از 4 محصول جدید رونمایی خواهیم داشت و در این باره با شرکت‌های بزرگ مذاکراتی داشتیم.

    رییس هیات مدیره ایران‌خودرو دیزل از تولید اتوبوس‌های برقی و مذاکرات برای صادرات آن خبر داد و گفت: در بخش اتوبوس درون شهری به تولید قابل توجه رسیدیم و از برقی سازی هم غافل نشدیم و اتوبوس برقی با تولید رسید و تاییدیه‌ها و مجوزها را دریافت کرد و به تولید ٢۰۰۰ دستگاه می‌رسیم.

    میررفیع درباره کشورهای متقاضی این اتوبوس‌ها ادامه داد: اتوبوس‌های برقی در کشور هنوز به تولید انبوه نرسیده اما آمادگی تولید انبوه را داریم . تقاضای صادراتی بسیار زیادی دارد و کشورهای منطقه از جمله روسیه متقاضی این محصول است اما چون در داخل کشور به تولید انبوه نرسیده نمی‌توان برای صادرات آن برنامه‌ریزی کرد اما مذاکراتی با چند کشور برای صادرات انجام شده‌است.

    وی افزود : برخی از محصولات فرصت‌های صادراتی دارد و نگران بازار نیستیم .

    وی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر همکاری با شرکت‌های خارجی به ویژه کشورهای اروپایی برای خرید قطعات تاکید کرد: با توجه به شرایط تحریمی با هر کشوری که محدودیتی برای همکاری با ایران نداشته باشد وارد قرارداد می‌شویم و در این باره هیچ محدودیتی نداریم. نقشه‌ها و نمونه‌ها برای هر کشوری که مشکلی با انعقاد قرارداد با شرکت نداشته باشد، ارسال می‌شود تا بتوانیم قطعات تامین کنیم.

    میررفیع همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه عده‌ای منتقد این هستند که ایران‌خودرو دیزل درحالی که مخالف واردات کامیون به کشور است اما تاخیر در تحویل‌ها در موعد مقرر قراردادها دارد، گفت: مخالف واردات کامیون و خودروها نیستیم بلکه مخالف واردات خودرو دست دوم بودیم و هستیم و از واردات ناوگان نو استقبال می‌کنیم.

    وی ادامه داد: در حالی که شرایط تولید داخل وجود دارد اما خودرو های دست دوم وارد شد درحالی این خودروها عمر خود را کرده‌اند و از همه مهمتر امکان ارائه خدمات پس از فروش ندارند به طوریکه حتی اگر شیشه این کامیون‌ها بشکند خریدار نمی‌تواند آن را تعویض کند. معتقدیم اگر ارز واردات این خودروها را به تولید داخل اختصاص می‌دادند تولید داخلی افزایش پیدا می‌کرد و اشتغال هم بیشتر می‌شد.

    رییس هیات مدیره ایران‌خودرو دیزل همچنین با اشاره به تقسیم سود این شرکت گفت: بعد از ١٢ سال به تقسیم سود رسیدیم اما تقسیم سود در حیطه وظایف مجمع است و حداکثر سود را باید ایجاد می‌کردیم و برای تعیین سود باید منتظر برگزاری مجمع بمانیم تا سهامداران درباره آن تصمیم بگیرند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو