فونیکسریمکسبهتام

خودروسازان در بهار امسال چند دستگاه اتومبیل تولید کردند؟

عصر خودرو- مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تولید حدود ۳۲۵ هزار دستگاه خودرو از ابتدای امسال تا پایان خرداد خبر داد و گفت: شاهد به ثمر نشستن برنامه‌های تحولی دولت سیزدهم در حوزه تولید و تنظیم بازار خودرو هستیم

خودروسازان در بهار امسال چند دستگاه اتومبیل تولید کردند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، «عبدالله توکلی لاهیجانی» افزود: تولید این تعداد خودرو به صورت عبور مستقیم و بدون ناقصی انجام شده است.

    وی به تولید حدود 277هزار دستگاه خودروی سواری در این مدت اشاره کرد که 85.2 درصد از کل تولیدات خودروسازان را تشکیل می‌دهد.

    توکلی لاهیجانی بیان‌داشت: در مدت یاد شده 36 هزاردستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از 27 درصد رشد برخوردار بوده است.

    وی ادامه‌داد: علاوه بر این در سه ماهه نخست امسال حدود 800 دستگاه خودروی ون تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 117 درصد رشد را نشان می‌دهد. در این مدت نزدیک به 580 دستگاه مینی بوس و اتوبوس نیز تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیان‌گر 16 درصد رشد است.

    این مقام مسوول وزارت صمت گفت: تولید بیش از 10هزاردستگاه انواع خودروی سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده) و رشد 95 درصد تولید در این حوزه، از دیگر آمار قابل ذکر است.

    رشد 96 درصدی تولید خودروسازان خصوصی

    وی اضافه‌کرد: علاوه بر این در بهار امسال نزدیک به 67هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شد که در مقایسه با تولید 34هزار دستگاه مدت مشابه پارسال، حدود 96 درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.

    توکلی لاهیجانی تصریح‌کرد: در این مدت سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور 21 ‌درصد بوده است.

    افت 15 درصد قیمت موتورسیکلت

    وی در ادامه به تولید حدود 138 هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور در بهار امسال اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش عرضه موتورسیکلت در ماه گذشته سبب شد تا شاهد افت 15 درصدی قیمت این محصولات در بازار باشیم.

    مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت خاطرنشان‌کرد: روندی که درباره افزایش تولید از سال گذشته آغاز شده بود، در سه ماهه نخست امسال نیز با شدت بیشتری تداوم یافته و برنامه افزایش عرضه خودرو و توسعه صنعت خودروی کشور در دستورکار است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط