فونیکسریمکسبهتام

طرح جدید پلیس؛ متخلفین تغییر پلاک به کلاس توجیهی می‌روند

عصر خودرو- معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: تمامی رانندگان وسیله نقلیه که اقدام به دستکاری پلاک کنند، به کلاسهای توجیهی و اجباری فرستاده می‌شوند.

طرح جدید پلیس؛ متخلفین تغییر پلاک به کلاس توجیهی می‌روند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ، احسان مومنی در گفت و گویی اظهارداشت: در حال حاظر از طریق رصدی که صورت می‌پذیرد و برای خودروها و افرادی که اقدام به پوشش پلاک انجام می‌دهند، از تخلف مدنظر عکس تهیه و به مرکز اجراییات پلیس راهور ارجاع داده می‌شود.

    وی افزود: مرکز اجراییات با اسال پیامک به راننده، او را به پلیس راهور تهران بزرگ دعوت کرده و باید وی در کلاس‌های آموزشی شرکت کند. بنابراین چنانچه فرد متخلف در کلاس‌های آموزشی شرکت کرد تعهدی مبنی بر عدم تکرار تخلف از وی اخذ می‌گردد. ولی در غیر اینصورت روی پلاک وسیله نقلیه منع خدمات ثبت می‌گردد و به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

    وی ادامه داد : اگر راننده ای در اعداد و ارقام دستکاری کرده باشد به مراجع قضایی معرفی می گردد و مجازات های خاص خود را دارد که جریمه پوشش پلاک 60 هزار تومان است. همچنین برابر ماده 720 قانون مجازات اسلامی، دستکاری و مخدوشی پلاک جرم محسوب می‌شود و از 6 ماه تا یکسال حبس را برای متخلف به همراه خواهد داشت.

    اعمال قانون 73 هزار وسیله نقلیه در تهران بخاطر پوشش پلاک

    معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ همچنین بر برخورد پلیس با تخلف پوشش پلاک تاکید کرد: طی سه ماهه نخست امسال 33 هزار و 37 مورد موتورسوار متخلفی که اقدام به پوشش پلاک کرده بودند اعمال قانون شدند که این آمار نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش داشت.

    سرهنگ مومنی بیان داشت: برای خودروها نیز این آمار 40 هزار و 488 دستگاه بوده است که نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش داشت.

    وی افزود:علت افزایش این آمار به این موضوع باز می گردد که پلیس در سال جاری به صورت جد با تخلف پوشش پلاک برخورد داشته است و بارها نیز در این باره به آن اشاره داشته ایم .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط