فونیکسریمکسبهتام

کارخانه سابق مرسدس در نزدیکی مسکو تولید را از سر می‌گیرد

عصر خودرو- معاون نخست وزیر و وزیر تجارت و صنعت روسیه اعلام کرد که شرکت خرید فروش خودروی روسی آوتودوم Avtodom می‌تواند تولید خود را در کارخانه سابق مرسدس بنز در نزدیکی شهر مسکو با شرکای جدید خود در سال آینده میلادی آغاز کند.

کارخانه سابق مرسدس در نزدیکی مسکو تولید را از سر می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، دنیس مانتوروف، معاون نخست وزیر و وزیر تجارت و صنعت روسیه اعلام کرد که شرکت خرید فروش خودروی روسی آوتودوم Avtodom می تواند تولید خود را در کارخانه سابق مرسدس بنز در نزدیکی شهر مسکو با شرکای جدید خود در سال آینده میلادی آغاز کند.

    وزیر روسی تصریح کرد که این کارخانه خودروهای سبک را مونتاژ خواهد کرد زیرا این خط تولید به طور خاص برای ساخت این خودروها طراحی شده است.

    مانتوروف در حاشیه همایش ارتش-2023 گفت: امیدوارم همکارانم توافقات خود را با شرکای صنعتی منتخب نهایی کنند و تولید را در سال آینده آغاز کنند.

    شرکت آوتودوم دارایی‌های نمایندگی مرسدس بنز در روسیه را در ماه آوریل، پس از خروج این غول خودروسازی آلمان به دلیل تحریم‌های مرتبط با اوکراین، خریداری کرد.

    این معامله شامل این کارخانه در منطقه مسکو و شرکت مرسدس بنز روز، یک شرکت لیزینگ و بیمه خودرو بود.

    آوتودوم همچنین حق تعمیر و نگهداری خودروهای مرسدس بنز در روسیه از جمله گارانتی و خدمات پس از فروش را دریافت کرد.

    در عین حال، روزنامه ایزوستیا روز دوشنبه گزارش داد که مرسدس بنز از قطع کامل دسترسی فروشندگان روسی به نرم افزار خود خبر داده و خدمات آنلاین مورد استفاده برای تعمیر و نگهداری و شناسایی مشکلات را متوقف کرده است.

    مرسدس بنز در اوایل مارس سال گذشته میلادی و اندکی پس از آغاز درگیری نظامی در اوکراین، تولید خود را در روسیه متوقف کرد.

    این شرکت در ماه اکتبر اعلام کرد که تحت فشار تحریم‌های غرب که آینده فعالیت‌های تجاری آن را در این کشور به خطر می‌اندازد، از روسیه خارج می‌شود.

    با این حال، این شرکت آلمانی در معامله خود با دولت روسیه برای فروش دارایی‌های خود در این کشور یک گزینه بازخرید را تضمین کرد که به آن حق بازگشت و بازپس گیری تجارت خود را ظرف شش سال می‌دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم