فونیکسریمکسبهتام

چین به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل می‌شود

عصر خودرو- چین قرار است امسال با پشت سر گذاشتن ژاپن، به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل شود و این مساله به نوعی می‌تواند به نوعی پایان دهه‌ها سلطه شرکت‌های اروپایی، آمریکایی، ژاپنی و کره جنوبی در زمینه صنعت خودرو سازی باشد.

چین به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، بر اساس داده های آماری منتشر شده، صادرات سالانه خودروی چین که در سال 2021 از کره جنوبی و در سال 2022 از آلمان پیشی گرفت، اکنون و در سال جاری میلادی، در آستانه سبقت گرفتن ژاپن به عنوان بزرگترین صادر کننده خودرو در جهان قرار دارد.

    به گفته تحلیلگران، شرکت هایی از جمله تسلا، فورد، نیسان و هیوندای از جمله شرکت هایی هستند که کارخانه های چینی خود را به سمت بازارهای صادراتی تغییر می دهند.

    تا پایان ژوئیه (تیر-مرداد)، 2.8 میلیون خودرو از چین در سال جاری صادر شده است، از جمله 1.8 میلیون خودروی بنزینی صادر شد که این رقم 74 درصد بیشتر از سال قبل بود. زیرا مصرف کنندگان داخلی در این کشور بیشتری خودروهای برقی و خودروهای دست دوم را انتخاب می کنند.

    به گفته یکی از مدیران ارشد خودروسازی غربی که در این گزارش اشاره ای به نامش نشده است، به رغم ظرفیت مازاد و کاهش رشد فروش، موج مورد انتظار ادغام در صنعت خودروی چین هنوز محقق نشده است.

    وی خاطرنشان کرد که این تا حدی به این دلیل بود که حمایت مالی دولت‌های محلی و بانک‌های چین به سرپا نگه داشتن شرکت‌های سودده کمک کرده بود.

    به باور تحلیلگران، چین برای سال‌ها جایگاه اول خود را حفظ خواهد کرد.

    بر اساس پیش بینی ها، خودروهای تولید شده توسط شرکت‌های چینی تا پایان دهه به 9 میلیون می‌رسد و سهم بازار جهانی آن‌ها را در سال 2030 به 30 درصد می‌رساند. این درحالیست که این رقم در سال 2022 میلادی 16 درصد بود.

    داده های آماری نشان می دهد صادرات خودروهای چینی عمدتاً بازارهای در حال توسعه اروپا و آسیا را هدف قرار داده است.

    تسلا در حال حاضر خودروهای برقی را از تاسیسات شانگهای خود به اروپا صادر می کند و حدود یک پنجم تمام خودروهای الکتریکی فروخته شده در اروپا در چین تولید می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم