فونیکسریمکسبهتام

تجسم رشد صنعت خودروهای الکتریکی

عصر خودرو- سه خودرو از هر ۲۰ خودروی فروخته شده در سراسر جهان در سال ۲۰۲۲ برقی بوده که بیش از نیمی از آنها تنها در چین فروخته شده است.

تجسم رشد صنعت خودروهای الکتریکی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به قل از ایسنا، فروش خودروهای الکتریکی طی سه سال گذشته سه برابر شده است و از حدود سه میلیون خودروی الکتریکی جدید فروخته شده در سراسر جهان در سال 2020 به 10 میلیون دستگاه در سال گذشته رسید. برای نشان‌ دادن این رقم، به ازای هر 20 خودروی جدید فروخته شده در سراسر جهان در سال 2022، سه خودرو الکتریکی بودند.

    سیاست‌های دولت‌ها و استانداردهای سختگیرانه‌تر انتشار گازهای گلخانه‌ای به تسریع پذیرش خودروهای الکتریکی کمک کرده است. آژانس بین‌المللی انرژی تا پایان سال 2023 پیش‌بینی می‌کند که حدود 14 میلیون خودروی الکتریکی در سال جاری فروخته شود که 35 درصد افزایش نسبت به سال 2022 نشان می‌دهد.

    چین پیشتاز فروش جهانی خودروهای الکتریکی است. این کشور بیش از نیمی (58 درصد) از کل خودروهای الکتریکی جدید فروخته شده در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.

    بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، 5.9 میلیون خودروی الکتریکی جدید در طول سال 2022 در سراسر کشور چین فروخته شد که در مقایسه با سال 2021 بیش از 80 درصد افزایش داشته است. انجمن خودروسازان چین، ارقام فروش را حتی بالاتر از هفت میلیون خودرو اعلام کرده است.

    خودروسازان چینی، از جمله BYD خود را وقف تولید خودروهای برقی مقرون به صرفه و کارآمد کرده‌اند و اکنون تولیدکنندگان و صادرکنندگان عمده خودرو هستند.

    با توجه به اینکه چین بزرگ‌ترین بازار خودرو در جهان است، انتظار می‌رود رشد سریع فروش خودروهای برقی به کاهش انتشار دی‌اکسید کربن در این کشور که بالاترین میزان در جهان است، کمک کند.

    بر اساس گزارش الجزیره، تقریباً از هر سه خودروی جدید فروخته شده در چین یک خودرو (29 درصد) برقی است، در حالی که این میزان در اروپا 21 درصد، در ایالات‌متحده 8 درصد و در سایر نقاط جهان حدود 2 درصد است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط