فونیکسریمکسبهتام

نمایش پلاگین-هایبرید دانگ فنگ و سدان الکتریکی هونگچی

وارداتی های سبز BM CARS

عصر خودرو:گروه بهمن، نخستین سری محصولات وارداتی از سه برند بستیون، دانگ فنگ و هونگ‌چی را در شورومی اختصاصی در بازار بزرگ ایران شهر تهران به نمایش گذاشته است. بستیون T۷۷ پیشتر در نمایشگاه خودرو مشهد به عنوان نخستین گزینه وارداتی گروه بهمن به نمایش درآمده بود و از هفته گذشته دو خودرو جدید کراس اوور فنگون E۵ و سدان ۵ متری هونگچی E-QM۵ نیز به شوروم وارداتی های BM CARS اضافه شد.

وارداتی های سبز BM CARS
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷:۰۰
  • وارداتی های سبز BM CARS
  • وارداتی های سبز BM CARS
  • وارداتی های سبز BM CARS
  • وارداتی های سبز BM CARS
  • وارداتی های سبز BM CARS
  • وارداتی های سبز BM CARS
  • وارداتی های سبز BM CARS
  • وارداتی های سبز BM CARS
  • وارداتی های سبز BM CARS
  • وارداتی های سبز BM CARS
  • وارداتی های سبز BM CARS
  • وارداتی های سبز BM CARS
  • وارداتی های سبز BM CARS
  • وارداتی های سبز BM CARS
  • وارداتی های سبز BM CARS
  • وارداتی های سبز BM CARS
  • وارداتی های سبز BM CARS
  • وارداتی های سبز BM CARS

هونگچی E-QM5

هونگچی، لوکس ترین برند خودروسازی چین و نخستین نشان خودروسازی این کشور است که 65 سال قبل متولد شد و اکنون یکی از زیرمجموعه های گروه FAW یا First Automobile Works در چین است. هونگچی، خودرو رسمی رییس جمهور چین و مقامات سیاسی این کشور و نماد لوکس ترین توانمندی صنعتی خودروسازی چین است. این خودروساز تنها محصولات پریمیوم و لوکس را در سبدش دارد که شامل انواع سدان و کراس اوور می شود. حال از سبد گسترده محصولات این خودروساز معتبر و خاص، سدان 5 متری الکتریکی E-QM5 به شوروم BM Cars گروه بهمن رسیده که یک سدان VIPبا فاصله 3 متری بین دو محور است که بیشترین فضای پای سرنشینان عقب در این کلاس را ارائه می کند و گروه بهمن روی در آن عبارت TAXI را نوشته تا هدف اصلی از واردات این خودرو را نمایش دهد. سدان تمام الکتریکی پریمیوم هونگچی، از باتری های 54 کیلووات-ساعتی بهره می برد که برای شارژ حتما به شارژر سریع اختصاصی نیاز دارد و با شارژ کامل امکان تردد 431 کیلومتری را فراهم می کند و اگر خیلی عجله داشته باشید، تنها طی 10 دقیقه شارژ مورد نیاز برای 100 کیلومتر برای شما فراهم می شود وشارژ سریع 20 تا 80 درصد این خودرو با شارژر مخصوص نیز نیم ساعت زمان می برد. موتور الکتریکی این خودرو توان تولید حداکثر قدرت 188 اسب بخار و حداکثر گشتاور 320 نیوتون متر را دارد و شتاب این سدان 5 متری حدود 8 ثانیه است. گیربکس این خودرو برای انتقال قدرت به محور جلو از نوع تک سرعته الکتریکی است.
طراحی این سدان بر عهده Giles Taylor، طراح انگلیسی سابق رولز رویس بوده که پس از جایی از این خودروساز معتبر در سال 2019 به هونگچی پیوسته است. طراحی نسل هشتم رولز رویس فانتوم، رولز رویس کالینن بر عهده او بوده و برای ایرانیان جالب است که بدانند طراحی نسخه پایه سیتروئن زانتیا نیز توسط او در زمان همکاری با سیتروئن انجام شده است.
این سدان 5 متری تمام الکتریکی به امکاناتی نظیر دوربین و سنسور پارک عقب، کروز کنترل، رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی، حالات رانندگی مختلف، صندلی‌های برقی، تریم چرمی کابین و فرمان، تهویه صندلی راننده، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر 10 اینچی، چراغ‌های LED، نورپردازی داخلی، سنسور نور و باران و سیستم تهویه اتوماتیک دو کاناله به همراه فیلتر ذرات مجهز شده است.

دانگ فنگ فنگون E5
کراس اوور 4760 میلیمتری از برند دانگ فنگ و زیربرند فنگون که بابرند Landian در بازار برخی کشورها عرضه می شود و نام آن E5 است. خودرویی با سه ردیف صندلی و ظرفیت 7 سرنشین که از یک پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی بهره می برد و در دسته خودروهای هایبریدی قرار می گیرد. پیشرانه بنزینی این خودرو 1.5 لیتر حجم دارد و حداکثر توان آن به 108 اسب بخار و حداکثر گشتاورش به 135 نیوتون متر می رسد اما موتور الکتریکی آن که در عمده شرایط در مدار است حداکثر توان 176 اسب بخاری و حداکثر گشتاور 300 نیوتون متری دارد که معادل یک پیشرانه 1.6 لیتری توربو است. انتقال قدرت در این کراس اوور از طریق گیربکس الکتریکی CVT یا ECVT به صورت مداوم با ضرایب متغیر صورت می گیرد وبه محور جلو منتقل می شود. به صورت کلی این خودرو در حالت الکتریکی با رنج حرکتی 94 کیلومتر برای حرکت با سرعت پایین، ترافیک ، شروع حرکت و ... کاربرد دارد. موتور بنزینی نیز در هنگام نیاز به حرکت در سرعت بالا یا سربالایی وارد مدار می شود تا زمان و رنج حرکتی خودرو را افزایش دهد و باتری ها را برای حالت الکتریکی شارژ می کند وبه طور کلی در حالت ترکیبی بنزینی و برقی، رنج حرکتی این خودرو به 1150 کیلومتر می رسد که با هر بار روشن و خاموش کردن خودرو، گزارش میزان مصرف، میزان پیمایش و ... به شما ارائه می شود. علاو هبر این موضوع، امکان شارژ این خودرو به صورت مستقیم از طریق درگاه اختصاصی نیز فراهم شده تا بدون نیاز به شارژ از طریق موتور بنزینی به این قابلیت دسترسی پیدا کنید.
این خودرو پلاگین هایبرید به امکاناتی نظیر فرمان برقی، تهویه مطبوع اتومات، دسته دنده شیفت بای وایر، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، کلاستر دیجیتالی، سقف پانورامیک بازشو، رادار خطی، رادار نقطه کور، کروز کنترل، سیستم ترمز اضطراری، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و سرپایینی، دوربین ثبت وقایع، ترمز پارک برقی و اتوهلد، صندوق بار برقی، دوربین 360 درجه، تریم چرمی داخلی، قطعات دکوراتیو طرح چوب و… مجهز شده است.

امیرحسین برخورداری
عکس : اعظم صباغ

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط