فونیکسریمکسبهتام

وزیر صمت:

همه مردم می توانند خودرو وارد کنند

انحصار در حال شکستن است

عصر خودرو- وزیر صمت با بیان اینکه امروز واردات خودروهای نو، برای همه مردم امکان پذیر است، گفت: به قدری باید بتوانیم دست صنایع کشور را باز نگهداریم تا با دنیا رقابت کنند.

همه مردم می توانند خودرو وارد کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، عباس علی آبادی اظهار کرد: با توجه به اینکه تاکنون نزدیک به 92 هزار مگاوات نیروگاه، ظرفیت‌های بسیار گسترده در بخش انرژی، گاز، نفت و غیره، ایجاد شده و همچنین اقدامات خوبی در سایر حوزه‌های صنعتی اتفاق افتاده، زمینه برای یک خیز بلند فراهم است.

    مشکلات و ناهماهنگی‌هایی هنوز وجود دارد که باید برطرف کنیم؛ به نظرم باید تا جایی که امکان دارد اقتصاد را به اقتصاد واگذار کنیم و اجازه بدهیم جریان‌های طبیعی اقتصادی، بتواند مسیرشان را طی کند ضمن اینکه دولت در تدارک چنین اقدامی است و همه تلاش مان را می‌کنیم تا به نقطه امیدوار کننده‌ای نزدیک شویم.

    وزیر صمت در خصوص مسئله گرانفروشی در خودروهای مونتاژی هم گفت: با توجه به اینکه تقریباً انحصار در حال شکستن است، برای واردات، ضوابط قابل قبولی گذاشتیم ضوابطی که کاملاً در دنیا معمول است. به قدری باید بتوانیم دست صنایع کشور را باز نگهداریم تا با دنیا رقابت کنند. در آن رقابت سالم، هم صنایع رشد خواهند کرد و هم مردم تحت فشار قرار نخواهند گرفت.

    علی آبادی گفت: امروز واردات خودروهای نو، برای همه مردم امکان پذیر است، خودروهای مونتاژی هم خودروهایی است که گام اول تولید داخل را برداشتند، اما باید گام‌های اصلی که داخلی سازی بالای 50 درصد است را بردارند تا بتوانند از امتیازات ملی استفاده کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط