فونیکسریمکسبهتام

مافیای خودرو واردات خودرو را مسدود کرده است

عصر خودرو- عباس جهانگیرزاده، نماینده پارس‌آباد در مجلس گفت: آقایان تصمیم‌گیر در برنامه‌ها مدام اشاره می‌کنند که دو، سه ماه دیگر واردات خودرو صورت می‌گیرد، ولی به اعتقاد من این اتفاق نمی‌افتد و گرانی و عدم‌کیفیت خودروی داخلی روز به روز بیشتر هم خواهد شد.

مافیای خودرو واردات خودرو را مسدود کرده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صدای بورس، نابسامانی چند سال اخیر صنعت و بازار خودرو، نه تنها صدای مردم، بلکه ماه‌ها و حتی سال‌هاست انتقاد برخی نمایندگان و دولتمردان را هم در پی داشته است.
    در همین خصوص، عباس جهانگیرزاده، نماینده پارس‌آباد در مجلس یازدهم به اقتصاد24 گفت: مجلس دو سال و نیم است که در مورد واردات خودرو در حال کار است و دولت را مکلف و موظف کرده که این واردات را انجام بدهد. حال اینکه چرا این روند آن‌طور که انتظار می‌رود صورت نمی‌گیرد، به تیم‌های مافیای اقتصادی برمی‌گردد که جلوی همه این کارها را گرفته و واردات را مسدود کرده‌اند.

    وی افزود: آقایان تصمیم‌گیر در برنامه‌ها مدام اشاره می‌کنند که دو، سه ماه دیگر واردات خودرو صورت می‌گیرد، ولی به اعتقاد من این اتفاق نمی‌افتد و گرانی و عدم‌کیفیت خودروی داخلی روز به روز بیشتر هم خواهد شد.

    ضعف‌های مدیریتی در وزارت صمت مشهود است
    جهانگیرزاده تصریح کرد: ضعف‌های مدیریتی در وزارت صمت مشهود است و برای همین، واردات خودروهای نو و کارکرده خارجی در حد نیاز جامعه را شاهد نیستیم. مشکلات گذشته به قوت خود باقیست، اما ما در قوه مقننه مصر هستیم تا موضوع پیگیری و در نهایت به سرانجامی که مردم می‌خواهند برسد.

    عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل اظهار داشت: در جایی که رقابت نباشد، نه قیمت محصول منطقی است و نه کیفیت را شاهد خواهیم بود. مردم بارها با صدای بلند اعلام کردند که خودروهای داخلی، هم بی‌کیفیت و هم فوق‌العاده گران هستند و این گلایه حقیقتاً به حق است.

    وی در ادامه بیان کرد: تعارض منافع در حوزه خودرو، شدید است و متاسفانه مافیای اقتصادی در این بخش، قوی‌تر از حاکمان هستند و برای خودشان برنامه‌ریزی می‌کنند و جلوی برنامه‌های مجلس را هم می‌گیرند.

    کارشکنی مافیای خودرو در واردات خودرو
    جهانگیرزاده افزود: خیلی از افراد در صحبت‌هایشان از تولیدات داخلی حمایت می‌کنند، ولی این حمایت نیست و خیانت بسیار بزرگی است. در جایی می‌توان از تولید داخلی حمایت کرد که واردات خارجی هم داشته باشیم. این افراد تعریف‌کن، حتی قیمت را هم خودشان برای بازار تنظیم می‌کنند.

    نماینده پارس‌آباد تصریح کرد: وضعیت فعلی صنعت و بازار خودرو، متوجه دولت است و ضعف مدیریت و مافیای اقتصادی عامل به وجود آمدن شرایط کنونی شده است. مجلس کار و تلاش خود را در این باره کرده و توپ در زمین دولت است تا مدیریت خود را به مردم اثبات کند.

    وی گفت: سال گذشته در جلسه‌ای که در وزارت صمت برای چند نفر از نمایندگان گذاشتند، گفتند واردات انجام می‌شود. مثلاً واردکننده می‌گفت خودرویی به قیمت یک میلیارد وارد کرده است و با 20 درصد سود، یک میلیارد و 200 میلیون می‌شد، ولی در بازار دو میلیارد فروخته می‌شد و دعوا بر سر این بود که این 800 میلیون تومان مازاد، در جیب چه کسی می‌رود؟ پارسال دعوا سر این بود و امسال هم جنگ به نوعی دیگر سر پول است. از این‌رو، کل موضوع به سیستم مدیریت دولتی برمی‌گردد که باید مدیریت و نظم‌دهی شود و با شعار دادن مشکل مردم حل نمی‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم