فونیکسریمکسبهتام

به بهانه دومین عرضه CIAZ در سامانه خودروهای وارداتی

سدان وارداتی سوزوکی به ایران را بشناسید

عصر خودرو- برند های خوشنام و معتبر معمولا در صدر اولویت ثبت نام کنندگان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی قرار دارند. سوزوکی، یکی از این نام های معتبر است که توسط شرکت راسا موتور وارد و در سامانه خودروهای وارداتی عرضه می شود. سدان سیاز که یک مرحله به متقاضیان خودروهای وارداتی عرضه شده قرار است به زودی برای دومین بارعرضه شود و به همین بهانه نگاهی به مشخصات فنی و امکانات این خودرو خواهیم داشت.

سدان وارداتی سوزوکی به ایران را بشناسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۹:۰۰
  • سدان وارداتی سوزوکی به ایران را بشناسید
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، سدان 4.5 متری سوزوکی با نام سیاز با ثبت آمار موفق فروش و عملکرد قابل توجه در سراسر جهان آنچنان مورد توجه قرار گرفته که تویوتا نیز آن را از سال 2022 برای برخی بازارها انتخاب کرده تا با لوگو خودش و با نام Belta عرضه کند. راسا موتور خاورمیانه، جدیدترین نسخه این خودرو را برای عرضه به بازار ایران انتخاب کرده است.

سوزوکی سیاز از پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی سری K15B نیرو می گیرد. این پیشرانه حجیم ترین نسخه در بین پیشرانه های سری K سوزوکی به شمار می رود و روی سوزوکی گرند ویتارا برای برخی بازارهای خاص نیز نصب می شود. همچنین تویوتا نیز از این پیشرانه در کراس اوور Urban Cruiser استفاده می کند. حداکثر توان سوزوکی سیاز با بهره گیری از این قوای محرکه به 103 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن به حدود 138 نیوتون متر می رسد که از طریق یک گیربکس اتوماتیک 4 سرعته به محور جلو منتقل می شود. لازم به ذکر است که گیربکس 4 سرعته اتوماتیک این خودرو به گونه ای طراحی شده است که در مواقع نیاز به شتاب یا حرکت در شیب در سرعت های بالا از قرارگیری گیربکس در حالت دنده 4 که موجب سبک شدن خودرو می شود جلوگیری می کند و امکان شتابگیری بهتر را فراهم می کند.مصرف سوخت ترکیبی این سدان 6 لیتر در 100 کیلومتر است که در این کلاس و با چنین مشخصات فنی عملکرد قابل توجهی است. این سدان با حجم مخزن سوخت 43 لیتری به طور میانگین با یک باک کامل امکان پیمایش حداقل 716 کیلومتر را محیا می کند.

سوزوکی برای سهولت رانندگی با این سدان از سیستم کمکی برقی برای فرمان استفاده کرده و علاوه بر آن امکانات رفاهی دیگری نظیر استارت دکمه ای، نمایشگر 7 اینچی مرکزی، دوربین عقب، 6بلندگو، تهویه اتوماتیک، چراغ های LED، سیستم GPS، بلوتوث، ورود بدون کلید Keyless، سنسور نور (روشنایی خودکار چراغ ها)، دریچه مجزای سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب، کنترل فشار باد تایرها TPMS برای نسخه وارداتی سوزوکی سیاز به بازار ایران درنظر گرفته شده است.

همچنین این خودرو در زمینه ایمنی ضمن کسب 4 ستاره ایمنی از موسسه معتبر ASEAN NCAP (موسسه ایمنی کشورهای حوزه آسئان مانند اندونزی، مالزی، فیلیپین، تایلند و ...) با امکاناتی نظیر سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، دو کیسه هوا و سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی HHC به بازار ایران عرضه خواهد شد. همچنین لازم به ذکر است که سیستم ترمز جلو این سدان از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسه ای است.

یکی از مهمترین نقاط قوت سیاز که ضعف نسبی قدرت آن را می پوشاند، وزن خالص حدود 1.1تن این خودرو است که نسبت قدرت به وزن آن را به حدود 0.93اسب بخار به ازای هر کیلوگرم می رساند. در نتیجه شاید سیاز با شتاب 14 ثانیه ای خودرو تند و تیزی نباشد اما برای رانندگی شهری خودرویی کم مصرف و کم استهلاک از برند معتبر سوزوکی ژاپن به حساب می آید.

خبرنگار: اعظم صباغ

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط