فونیکسریمکسبهتام

نیسان و BYD در صف وارداتی ها

معرفی دو محصول جدید BMCARS

عصر خودرو- برندهای محبوب BYD و نیسان با مجموعه BM CARS وارد بازار ایران خواهد شد.

معرفی دو محصول جدید BMCARS
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در ادامه تامین محصولات با کیفیت جهانی برای مصرف کنندگان ایرانی، مجموعه BM CARS دو برند معتبر بین المللی دیگر را وارد بازار ایران خواهد کرد . بی ام کارز در نظر دارد تا پایان سال دو مدل سانگ پلاس از برند بی وای دی و مدل سیلفی هایبرید از نیسان را به بازار ایران عرضه کند.

    BYD SONG PLUS
    BYD SONG قرار است در نسخه Plus توسط BM CARS وارد ایران شود. Song یکی از پرعضوترین نامها در سبد محصولات برند معتبر BYD به حساب می آید که نسخه های بنزینی، هایبریدی و الکتریکی در ابعاد و طراحی های مختلف برای بازارهای هدف متفاوت دارد. Song Plus با طول 4705 میلیمتر طویل ترین و عریض ترین عضو در بین همه مدل های Song است که برای اولین بار در سپتامبر 2020 معرفی شد. این نسخه قرار است اهداف بازاری بالاتر از دیگری مدل ها را هدف قرار دهد و ابتد ابا پیشرانه بنزینی معرفی شد و سپس نسخه های پلاگین هایبرید و الکتریکی آن معرفی شدند.

     

    نسخه DM-i این خودرو یا Dual Motor منحصرا به نمونه های هایبرید مربوط می شود. پایه ترین حالت هایبرید این خودرو از یک پیشرانه تنفس طبیعی 1.5 لیتری 110 اسب بخاری و یک موتور الکتریکی 132 کیلووات نیرو می گیرد و ظرفیت باتری هایش به 8.3 کیلووات ساعت می رسد و پیمایش الکتریکی آن تنها 53 کیلومتر است شتاب 8.5 ثانیه ای را برای این کراس اوور 1.7 تنی به ارمغان می آورد.

    دومین نسخه پلاگین هایبرید DM این خودرو به جای موتور الکتریکی 132 کیلوواتی به موتور الکتریکی 145 کیلوواتی و باتری 18.3 کیلووات ساعتی مجهز شده که رنج حرکتی آن در حالت الکتریکی به 110 کیلومتر افزایش پیدا کرده است و شتاب نیز به 7.9 ثانیه کاهش پیدا کرده است. در نهایت نوبت به بالاترین نسخه پلاگین هایبرید این خودرو می رسد که دو موتور الکتریکی با توان مجموع 265 کیلووات و یک پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری توربو 139 اسب بخاری دارد.

    موتورهای الکتریکی روی محور جلو و عقب این کراس اوور را به نسخه دو دیفرانسیل تبدیل می کنند و شتاب این نسخه که وزنش به 2 تن می رسد تنها 5.9 ثانیه است و در حالت تمام الکتریکی توانایی پیمایش 100 کیلومتر را دارد. قوی ترین نسخه سانگ پلاگین هایبرید با شارز و ظرفیت کامل مخزن سوخت توانایی پیمایش تا 1200 کیلومتر را دارد و مصرف سوخت بنزین آن به 4.4 لیتر در صد کیلومتر می رسد. طراحی ظاهری این خودرو به اذعان BYD از دماغه اژدها الهام گرفته شده است.

    BYD سعی کرده تا با عرض حدود 1.9 متر و فاصله بین دو محور 2765 میلیمتر بیشترین فضای ممکن در این کلاس رابرای 5 سرنشین خودرو در ردیف های جلو و عقب رقم بزند. از جمله مهمترین امکانات در فول ترین نسخه BYD SONG PLUS می توان به نمایشگر میانی 15.6 اینچی، سیستم های هوشمند رانندگی BYD شامل کروز کنترل تطبیق پذیر، ترمز خودکار، حرکت خودکار بین خطوط، حرکت خودکار در ترافیک و ... دوربین 360 درجه، تکنولوژی Blade Battery اختصاصی BYD برای بالاترین سطح ایمنی باتری های لیتیومی بین رقبا ، 6 کیسه هوا و ... اشاره کرد. همچنین نسخه تمام الکتریکی این کراس اوور از موتور الکتریکی 184 اسب بخاری نیرو می‌گیرد.

    نیسان سیلفی

    سدان 4.7 متری نیسان قرار است در نسخه e-power هایبریدی به بازار ایران عرضه شود. نیسان سیلفی یا به بیان دیگر، نسل هشتم نیسان سنترا با استفاده از پیشرانه 1.2 لیتری تنفس طبیعی در ترکیب با یک موتور الکتریکی ترکیب هایبریدی با حداکثر توان 136 اسب بخار و گشتاور فوق العاده 300 نیوتون متر را بوجود آورده است که از طریق یک گیربکس کاهنده تک مرحله ای الکترومگنتیک، قدرت را به محور جلو منتقل می کند و در نتیجه مصرف سوخت ترکیبی تنها 3.9 لیتر در 100 کیلومتر رقم می خورد.

     

    این خودرو 1.5 تنی روی تایرهای 215/50R17 سوار شده است. پیشرانه 1.2 لیتری تنفس طبیعی سیلفی به تنهایی 72 اسب بخار قدرت و 103 نیوتون متر گشتاور تولید می کند که تنها وظیفه ژنراتور و شارژ باتری ها را بر عهده دارد و موتور الکتریکی این خودرو با توان 136 اسب بخار و حداکثر گشتاور 300 نیوتون متر وظیفه به حرکت درآوردن خودرو را بر عهده دارد.

    از مهمترین امکانات این سدان می توان به ترمز پارک برقی، هشدار خروج از خط، سیستم کمکی هوشمند نیسان، کروز کنترل تطبیقی، اهرم تعویض دنده الکترونیکی پشت فرمان، سیستم صوتی BOSE، نمایشگر 12.3 اینچی میانه داشبورد و 8 بلندگو، هدآپ دیسپلی، سانروف، سیستم هشدار خواب آلودگی راننده و سیستم هشدار برخورد از جلو اشاره کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم