فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ساختار فعلی خودروسازان کارآمد و پاسخگو نیست

عصر خودرو- رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ساختار فعلی خودروسازان کارآمد و پاسخگو نیست، گفت: با وجود اینکه ۲۰ ماه از عمر قانون ساماندهی صنعت خودرو می‌گذرد دولت هنوز آن را اجرایی نکرده و هنوز آئین نامه اجرایی واردات خودروهای کارکرده نهایی نشده است.

ساختار فعلی خودروسازان کارآمد و پاسخگو نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، عزت اله اکبری تالارپشتی در برنامه تلویزیونی تهران 20، درباره وضعیت صنعت خودروسازی، گفت: ساختار فعلی خودروسازان کارآمد و پاسخگو نیست و بارها بر این نکته تاکید کردم که دولت نباید در این حوزه تصدی‌گری کند و باید از ظرفیت بخش خصوصی به درستی استفاده شود.

    نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایطی که مدیران عامل دو خودروساز بزرگ اطلاعی از اینکه فردا هستند یا خیر نداشته باشند، چگونه می‌توانند برای روزهای آینده برنامه‌ریزی کنند.

    وی اضافه کرد: وزیر صمت قبلی وعده‌های نظیر افزایش تیراژ تولید و حذف فرآیند قرعه‌کشی را می‌داد، اما در اردیبهشت سال 1401 قرعه‌کشی در وزارت صمت متمرکز شد به عبارتی نه تنها قرعه‌کشی حذف نشد بلکه وزارت صمت به صورت مستقیم در این فرآینده ورود کرد.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ساختار فعلی بازار پاسخگو نیست، تصریح کرد: میدان اجرا در اختیار دولت است، با وجود اینکه 20 ماه از عمر قانون ساماندهی صنعت خودرو می‌گذرد دولت هنوز آن را اجرایی نکرده و هنوز آئین نامه اجرایی واردات خودروهای کارکرده نهایی نشده است.

    اکبری تالارپشتی با اشاره به اینکه کمیسیون اصل 90 شکایات و کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در قالب ماده 234، 45 و... موضوعات را پیگیری می‌کند، افزود: اگر دولت در کار خودروسازان دخالت نکند این شرکت‌ها کار خود را بهتر از وضع موجود انجام می‌دهند.

    رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه ما نمایندگان مجلس نمی توانیم دخالتی در اجرا داشته باشیم، بیان کرد: دولت نباید در صنعت خودروسازی تصدی‌گری یا به صورت دستوری دخالت کند، همچنین باید خلا بازار خودرو با واردات  مدیریت شده حل شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط