فونیکسریمکسبهتام

چین بزرگ‌ترین صادر کننده خودرو در جهان

عصر خودرو- روزنامه نیکی ژاپن اعلام کرد که برای نخستین بار در تاریخ، چین به بزرگ‌ترین صادر کننده خودرو در جهان تبدیل شده است.

چین بزرگ‌ترین صادر کننده خودرو در جهان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، آمارهای اولیه از انجمن خودروسازان چین نشان می‌دهد که این کشور برای نخستین بار در تاریخ در سال 2023 به بزرگ‌ترین صادر کننده خودرو جهان تبدیل شده است.

    آمارهای موجود نشان می‌دهد که این کشور آسیایی از ماه ژانویه تا نوامبر سال 2023، 4.41 میلیون دستگاه خودرو صادر کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 58 درصد رشد داشته است.

    با این حساب چین توانسته ژاپن را که طی سال‌های گذشته معمولاً بزرگ‌ترین صادر کننده خودرو در جهان بوده را پشت سر بگذارد. چرا که پیش بینی می‌شود ژاپن برای کل سال 2023 معادل 4.3 میلیون دستگاه خودرو صادرات داشته باشد.

    آخرین باری که کشوری به جز ژاپن عنوان بزرگ‌ترین صادر کننده خودرو در جهان را از آن خود کرد سال 2016 بود که در آن سال آلمان این عنوان را تصاحب کرد.

    کارشناسان بر این باورند که چین به دنبال تبدیل شدن به یک کشور پیشتاز در صنعت خودروسازی است و به گذار این صنعت به سمت تولید خودروهای برقی به عنوان یک فرصت برای تحقق این هدف نگاه می‌کند.

    بزرگترین مشتری خودروهای چینی در جهان در سال 2023 هم روسیه بوده به گونه‌ای که این کشور در بازه زمانی ژانویه تا اکتبر سال جاری 730 هزار دستگاه از چین واردات داشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم