فونیکسریمکسبهتام

خودروهای هیبریدی به داد فورد رسید

عصر خودرو- فورد موتور گزارش داد که فروش خودروهای الکتریکی در ژانویه حدود ۱۱ درصد کاهش یافته است زیرا این صنعت با کاهش تقاضا برای خودروهایی که معمولاً گرانتر از همتایان بنزینی خود هستند، مقابله می‌کند.

خودروهای هیبریدی به داد فورد رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، این خودروساز 4674 دستگاه خودروی برقی در ژانویه فروخت، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 5247 دستگاه فروخته شده بود. کاهش تقاضای خودروهای برقی به دلیل افزایش نرخ بهره، برخی خودروسازان را وادار به کاهش تولید کرده است.

    ماه گذشته، فورد اعلام کرد که تولید وانت برقی F-150 لایتنینگ خود را در کارخانه خود در میشیگان کاهش می‌دهد و تولید شاسی‌بلندهای برونکو و پیکاپ‌های رنجر را افزایش می‌دهد. قیمت بالای خودروهای برقی و نگرانی از محدودیت برد این خودروها، به ویژه در مناطق روستایی به دلیل نبود زیرساخت شارژ، به فروش خودروهای هیبریدی دامن زده است.

    طبق گزارش رویترز، سال گذشته، جیم فارلی، مدیر عامل فورد گفت که این شرکت برنامه‌هایی برای چهار برابر کردن فروش هیبریدی‌های گازی الکتریکی در پنج سال آینده دارد. مجموع فروش فورد در ماه ژانویه با افزایش 4.3 درصدی به 152 هزار و 617 دستگاه رسید که با جهش 42.7 درصدی در فروش خودروهای هیبریدی کمک کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم