فونیکسریمکسبهتام

رشد ۲۳ درصدی صادرات سین‌کیانگ به پنج کشور آسیای مرکزی

عصر خودرو- حجم مبادلات منطقه سین‌کیانگ چین با رشد ۲۳ درصدی به پنج کشور آسیای مرکزی به بیش از ۲۴۶ میلیارد یوان (۳۴.۳ میلیارد دلار) افزایش پیدا کرد.

رشد ۲۳ درصدی صادرات سین‌کیانگ به پنج کشور آسیای مرکزی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، منطقه سین کیانگ چین در سال 2023 به جایگاه نخست صادرات به پنج کشور آسیای مرکزی دست یافت. این منطقه که به دوازه‌های غربی چین مشهور است در طول یک سال اخیر با رشد 23.2 درصد صادرات به ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان، حجم مبادلات خود را به 246 میلیارد و 570 میلیون یوان (34.3 میلیارد دلار) افزایش داد.

    بر اساس همین گزارش، مجموع واردات و صادرات منطقه سین‌کیانگ به پنج کشور آسیای مرکزی نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است.

    گروه رسانه ای چین (CMG) با استناد به آمار گمرکی این استان، گزارش داد که ارومچی 79.4 درصد از ارزش کل تجارت خارجی چین را در سال 2023 را به خود اختصاص داده است.

    این منطقه که با هشت کشور همسایه مرزهای مشترکی دارد، در مرکز اوراسیا قرار دارد.

    تجارت منطقه سین‌کیانگ در سال گذشته با کشورهای قزافستان، قرقیزستان و تاجیکستان به ترتیب 70.8، 25.8 و 93.4 درصدی افزایش داشته است.

    این منطقه با افتتاح مسیرهای جاده‌ای با کشورهای آسیای میانه شاهد رشد تجاری 52.5 درصدی بوده و فعالیت‌های تجاری از مسیرهای ریلی نیز 44.5 درصد نیز افزایش یافته است.

    نشریه گلوبال تایمز با اشاره به اینکه صادرات عمده در سین‌کیانگ محصولات الکترومکانیکی، فناوری نوین، پوشاک و لوازم جانبی بوده، تاکید کرد: حجم صادرات خودروهای سواری با انرژی نو از این منطقه هشت برابر شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم