فونیکسریمکسبهتام

بزرگترین نمایشگاه خودرو ایران - مشهد ۲۰۱۴ (۲۲)

یزد تایر رکورد سرعت را شکست

عصرخودرو: مجتمع صنایع لاستیک یزد ( یزد تایر) در چهاردهمین نمایشگاه خودرو مشهد محصولی را معرفی کرد که تحولی در تایر های تولید ایران به شمار می رود و می تواند جایگاه این صنعت ایرانی را به واسطه تکنولوژی یزد تایر در جهان و به ویژه اروپا ارتقاء دهد.

یزد تایر رکورد سرعت را شکست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰:۰۷
  • معرفی تایر های سری V توسط بزرگترین تولید کننده تایر های رادیال در کشور
  • معرفی تایر های سری V توسط بزرگترین تولید کننده تایر های رادیال در کشور
  • یزد تایر رکورد سرعت را شکست

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، این محصول تایر های سری V و همگام با استاندارد های جهانی است که بارز ترین مشخصه آن قدرت تحمل تا حداکثر سرعت 240 کیلومتر در ساعت است در حالی که تایر های معمولی ایرانی موجود در بازار که با عنوان تایر های S شناخته می شوند حداکثر تا سرعت 200 کیلومتر بر ساعت را می توانند تحمل کنند . با توجه به حساسیت شناخت این تایر جدید در بازار در غرفه شرکت یزد تایر گفت و گویی با مدیر عامل این شرکت ؛ دکتر اسکندر ستوده ترتیب دادیم تا از جزئیات بیش تر این محصول و برنامه های دیگر یزد تایر آگاه شویم .

به گفته دکتر ستوده اولین سری از تایر های سری V برای نصب روی خودرو های رنو مگان ، مزدا 3 ، کیا سراتو(مونتاژ سایپا) و برخی محصولات کرمان موتور برنامه ریزی شده است . ستوده در رابطه با تغییرات اساسی این سری جدید می گوید : تایر های سری V از طراحی و قالب کاملا جدید بهره می برند و به اصطلاح با عنوان تایر های سبز در جهان شناخته می شوند زیرا هم مصرف سوختی خودرو ها را بین 4 تا 8 درصد کاهش می دهند و هم میزان صدای تولیدی از این تایر ها به مقدار زیادی کاهش پیدا کرده است و به همین جهت هم در کاهش آلودگی صوتی و هم زیست محیطی موثر است . یکی دیگر از مشخصه هایی که در این تایر بهبود یافته قدرت چنگ زدن به زمین به خصوص در سطوح لغزنده و فصل زمستان است . شکل ظاهری این تایر های نیز حالتی اسپرت تر از مدل های معمولی دارد و همچنین فرمان پذیری را بسیار آسان تر از مدل های معمولی می کند و پایداری بهتری در حرکت به راننده می دهد. یکی دیگر از خاصیت های جدید این تایر همچنین خاصیت هدایت و تخلیه آب از سطح تایر است .

وقتی صحبت از تکنولوژی و قابلیت های بیش تر در یک محصول جدید به میان می آید حتما انتظار افزایش قیمت وجود دارد و تایر های سری V نیز حدود 20 تا 30 درصد از مدل های معمولی گران تر هستند اما در عوض از رقبایشان یعنی محصولات اروپایی حدود 50 درصد ارزان تر هستند و این در حالی است که بر اساس آزمایش های انجام شده تایر های سری V یزد تایر به خوبی توانایی رقابت از نظر عملکرد و کیفیت را با تایر های معتبر خارجی دارند . یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود یزد تایر توانایی خود در ارائه تکنولوژی روز به بازار ایران را به رخ رقبا بکشد تولید انواع تایر تحت لیسانس شرکت وردشتاین هلند است که به گفته ستوده هر 6 ماه محصولات یزد تایر را بازرسی می کنند. یزد تایر همچنین در این زمینه تنها تولید کننده انواع لاستیک در ایران است که تحت لیسانس یک شرکت معتبر خارجی و با امکان درج برند این شرکت یعنی "وردشتاین" فعالیت می کند .

دکتر ستوده همچنین از صادرات 10 درصد از کل تولیدات یزدتایر به کشور های منطقه صحبت می کند و می گوید که تمامی تولیدات یزد تایر با استاندارد E1 اروپا به تولید می رسند و این موضوع بدان معنی است که خودرو های ایرانی می توانند به راحتی با تایر های یزد تایر صادر شوند و همچنین این تایر ها امکان عرضه به بازار های اروپایی را نیز دارند .

هم اکنون تولید انواع تایر های رادیال به صورت روزانه در این شرکت به 7000 هزار می رسد . دکتر ستوده از برنامه افزایش این تعداد به حدود 15000 حلقه تا یک سال و نیم آینده خبر می دهد و معتقد است که این عدد و پیشرفت صنعت تایر سازی ایران تنها زمانی محقق می شود که مشتریان به تولید کنندگان ایرانی اعتماد کنند و دولت و مردم سعی کنند با خرید کالای تولید داخل از صنعت تایر که به عنوان کفش صنعت خودرو شناخته می شود بیش از پیش حمایت کنند.

تایر های شرکت یزد تایر با گارانتی 3 ساله به مشتریان عرضه می شود . هم اکنون حدود 75 درصد تولیدات یزد تایر به تولید لاستیک های رادیال اختصاص یافته است و این شرکت هم اکنون بیش ترین آمار تولید تایر های رادیال در بین شرکت های ایرانی را دارد .

دکتر اسکندر ستوده ؛ مدیر عامل یزد تایر یکی دیگر از مزایای محصولات داخلی را ارائه خدمات پس از فروش به ویژه در زمینه گارانتی بیان می کند و معتقد است که این مشخصه مزیت بزرگی نسبت به برند های تایرساز خارجی محسوب می شود که مشتریان می توانند ضمن خرید تایر با قیمت بهتر از آن بهره ببرند.

شرکت یزد تایر در نظر دارد تا طی 2 ماه آتی تایر های سری V را برای خودرو هایی نظیر تویوتا کمری ، ماسیما و ... نیز عرضه کند . خودرو تیانا و دیگر محصولاتی که از سایز لاستیک 215/55R17 استفاده می کنند نیز تا 3 ماه آینده می توانند از تایر های سری V یزد تایر بهره ببرند . تایر های سری V هم اکنون در سایز 205/55R16برای نصب روی خودرو هایی نظیر مگان ، مزدا 3 و سراتو با برند یزد تایر موجود است و با گارانتی 3 ساله به مشتریان عرضه می شود.

 

کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو