فونیکسریمکسبهتام

معاون شهردار زنجان:

طرح جامع حمل‌و‌نقل در زنجان بررسی می‌شود

عصرخودرو: معاون شهردار زنجان با اشاره به انجام مطالعات جامع حمل‌و‌نقل گفت: این طرح وارد مرحله سوم شده و اتخاد تصمیم در مورد سناریوهای آن در حال بررسی است.

طرح جامع حمل‌و‌نقل در زنجان بررسی می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تسنیم، سمانه شاددل به اهمیت اجرای طرح جامع ترافیک به منظور کاهش معضلات ترافیکی شهر اشاره و اظهار داشت: بیش از 50 مکاتبه در مورد پیشبرد مطالعات طرح جامع ترافیک از سوی این سازمان در سال گذشته انجام شده است.

    وی بیان کرد: با پیگیرهای انجام شده و تشکیل جلسات متعدد بیش از 50 مورد مکاتبه در مورد پیشبرد مطالعات طرح جامع حمل و نقل، موفق به تایید مرحله دوم و ورود به مرحله سوم شده و مراحل پایانی مرحله سوم و اتخاذ تصمیم در مورد سناریو‌ها در حال بررسی است.

    اصلاح هندسی معابر پرخطر در زنجان

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری زنجان با بیان اینکه افزایش ایمنی و بهره‌وری معابر در سال گذشته در سطح شهر انجام شده است، خاطر نشان کرد: اصلاح هندسی معابر پرخطر در برخی از مناطق شهر نیز انجام شد که این امر به طور یقین سبب کاهش تصادفات در سطح شهر می‌شود.

    وی به لیست محل‌های مصوب شده به منظور اصلاح هندسی این مناطق اشاره و تصریح کرد:تقاطع بلوار نرگس و بنفشه در الهیه، اصلاح هندسی میدان رسل، اصلاح عملکرد دوربرگردان میدان ولیعصر(عج) از جمله محل‌های مصوب شده به منظور اصلاح هندسی این مناطق است.

    شاددل به دیگر محل‌‌های مصوب شده برای اصلاح هندسی اشاره و ابراز کرد: ورودی خیابان ظفر، ورودی بلوار صیاد شیرازی و ورودی بلوار عمید از 22 بهمن، میدان تقاطع پروین اعتصامی و 45 متری انصاریه، ورودی خیابان‌های شهرک کارمندان از بلوار سرداران شهید و اصلاح هندسی جنوب مزار پایین از جمله این مکان‌ها است.

    وی تقاطع غیر‌همسطح میدان جهاد، میدان انتهای کوی شهریار، میدان الهیه و خیابان 18 متری کمیل، خیابان نجات در میدان پایین، خیابان محمدی ضلع شمالی استانداری، اصلاح راستگردها «بیسیم-دادسرا-مهدوی» را از دیگر محل‌های مصوب شده به منظور اصلاح هندسی برشمرد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری زنجان با اشاره به اصلاح الگوی تردد کوچمشکی و اصلاح هندسی تقاطع سرباز گمنام خاطر نشان کرد: ساماندهی بلوار ملاصدرا نیز از جمله محل‌های مصوب شده به منظور اصلاح هندسی است.

    وی به طراحی پارکینگ مقابل راه آهن اشاره کرد و گفت: طراحی این پارکینگ و نیز ساماندهی پارکینگ بازار روز و الگوی تردد این بازار نیز در راستای افزایش ایمنی و بهره‌وری معابر و اصلاح هندسی معابر پرخطر در لیست محل‌های مصوب شده به منظور اصلاح هندسی است.

    مکان‌های در دست مطالعه به منظور افزایش ایمنی و بهره‌وری معابر

    شاددل به مکان‌های در دست مطالعه به منظور افزایش ایمنی و بهره‌وری معابر و اصلاح هندسی معابر پر‌خطر اشاره و تصریح کرد: مطالعات اولیه تبادل ورودی گلشهر، طراحی تقاطع شورجه، طراحی ورودی خیابان مقداد، مقابل دبستان سما در هنرستان در دست مطالعه است.

    وی با بیان اینکه ساماندهی خیابان محمدی در دست مطالعه دارد، خاطرنشان کرد: ورودی پونک از سمت گلشهر، میدان پشت کارخانه کبریت سابق، انتهای فاتح مقابل شیرپاستوریزه نیز به منظور افزایش ایمنی و بهره وری معابر و اصلاح هندسی معابر پرخطر نیز در حال مطالعه است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری زنجان کانالیزه کردن تردد در تقاطع‌ها را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای افزایش ایمنی و بهره‌وری معابر دانست و افزود: جداکننده دروازه ارک، جداکننده در میرداماد، جداکننده ابتدای بلوار چمران در سعدی شمالی، جداکننده در تقاطع خیابان توحید و خیابان شرکت نفت و جداکننده در تقاطع محمد بقال در اسلام آباد به منظور کاتالیزه کردن تردد انجام شده است.

    وی بیان کرد: نصب نیوجرسی مقابل نمایشگاه کاسپین، مقابل پارک شهید رجایی، ایمن‌سازی با نیوجرسی مقابل مجتمع قائم، کانالیزه کردن حرکت با نیوجرسی مقابل ارزان نوید، کانالیزه کردن حرکت در مسیر جاده تهم و نصب جداکننده درتقاطع خیابان حسنی در اسلام آباد انجام شده است.

    بیش از 5 میلیارد ریال اعتبار به منظور خط‌کشی معابر زنجان

    شاددل با بیان اینکه بیش از 5 میلیارد و 411 میلیون ریال اعتبار به منظور خط‌کشی و ایمن‌سازی شبکه معابر هزینه شده است، گفت: سال گذشته 243 هزار و 270 متر طول با اعتباری به میزان 3 میلیارد و 649 میلیون ریال رنگ محوری معابر انجام شد.

    وی با اشاره به اینکه سال گذشته اعتباری به میزان یک میلیارد و 762 میلیون و 300 هزار ریال به منظور رنگ دوجزئی انجام شد، خاطر نشان کرد: بیش از 655 کیلوگرم رنگ دوجزئی در راستای خط کشی و ایمن‌سازی شبکه معابر انجام شده است.

    معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری زنجان با تاکید بر اینکه افزایش ایمنی و بهره‌وری معابر از جمله اهداف معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری در سال گذشته است، ابراز کرد: توسعه حمل و نقل غیر‌موتوری‌ نیز از دیگر اهداف این معاونت است.

    توسعه حمل و نقل غیر‌موتوری در زنجان

    وی با اشاره به اینکه در راستای توسعه حمل و نقل غیر‌موتوری اقدامات موثری در سطح شهر انجام شده است، خاطر نشان کرد: ایجاد مسیر ویژه دوچرخه به سمت گاوازنگ و طراحی مسیر ویژه دوچرخه در خیابان مرتضی محمدی در راستای توسعه حمل و نقل غیر‌موتوری انجام شده است.

    شاددل به فعالیت‌های انجام شده به منظور توسعه این بخش اشاره و عنوان کرد: توسعه‌، استاندارد‌سازی و بهسازی خطوط گذر عابر پیاده و همسطح‌‌سازی معابر و پیاده‌روها از جمله اقدامات انجام شده در زمینه توسعه حمل و نقل غیر‌موتوری است.

    وی به بازنگری تابلو‌های راهنمایی و هدایت مسیر اشاره کرد و یادآور شد: انواع تابلو‌های ترافیکی، هدایت مسیر، پرچمی و سولار به تعداد یک هزار و 624 عدد با اعتباری بیش از 3 میلیارد و 126 میلیون ریال در سال گذشته نصب شد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری زنجان خاطر نشان کرد: ساماندهی و استاندارد سازی سرعت‌گاه‌ها  در راستای افزایش ایمنی و بهره‌وری معابر در سال گذشته در سطح شهر زنجان انجام شد.

    وی به دیگر اهداف معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری زنجان اشاره و ابراز کرد: توسعه سیستم حمل و نقل هوشمند، توسعه حمل و نقل غیر‌موتوری، آموزش و ارتقا فرهنگ ترافیکی‌، توسعه و مدیریت پارکینگ حاشیه‌ای و غیر‌حاشیه‌ای و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اهداف این معاونت در سال گذشته بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو