فونیکسریمکسبهتام

خرید ویلا و خودرو‌های شاسی بلند با پول‌های دزدی

عصرخودرو: باند خلافکاران سابقه دار که اقدام به سرقت منازل شرق و غرب پایتخت می‌کردند، در عملیات مشترک پلیس و کاراگاهان اداره پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

خرید ویلا و خودرو‌های شاسی بلند با پول‌های دزدی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر،  24 اسفندماه سال گذشته  وقوع یک فقره سرقت منزل در خیابان فرجام به کلانتری 126 تهرانپارس اعلام شد که با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه، بنا بر اظهارات مالباخته مشخص شد، سارق یا سارقین اقدام به سرقت بیش از 20 میلیون تومان طلا و جواهرات ، لب تاپ ، عابر بانک کرده‌اند .

    پرونده در پایگاه چهارم پلیس آگاهی

    با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت منزل" و به دستور شعبه اول دادیاری دادسرای ناحیه 4 تهران ، پرونده در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

    با آغاز رسیدگی به پرونده و با توجه به شیوه سرقت از طریق "تخریب درب ورودی" در طبقه دوم یک مجتمع مسکونی و دیگر اطلاعات بدست آمده از اقدامات فنی – پلیسی تیم بررسی صحنه سرقت پایگاه چهارم آگاهی ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که این سرقت بهمراه دهها فقره سرقت منزل دیگر توسط گروه مشخصی از سارقان انجام شده است .

    شناسایی اعضای گروه سارقان

    تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان پیاگاه چهارم پلیس آگاهی قرار داشت تا سرانجام با دستگیری یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه خرید اموال مسروقه ، این شخص در اعترافاتش به کارآگاهان عنوان کرد ، اخیرا گروهی از سارقین جوان اقدام به فروش مقادیر زیادی  از انواع اموال مسروقه  بدست آمده از سرقت منازل از جمله لب تاپ ، تلویزیون و حتی طلا و جواهرات به وی کرده اند .

    با توجه به اطلاعات بدست آمده از این شخص ، کارآگاهان موفق به شناسایی سه نفر بنام های "سعید" ( 20 ساله ) ، "محمد" ( 21 ساله ) و "بهزاد" (22 ساله ) در منطقه پردیس شهرستان بومهن شدند .

    با شناسایی دقیق هویت و مخفیگاه هر سه متهم اصلی پرونده ، هماهنگی های لازم قضایی انجام و هر سه نفر متهم در سه عملیات همزمان ،  در عملیات مشترک پلیس و کاراگاهان اداره آگاهی  دستگیر و به جرم خود مبنی بر سرقت اعتراف کردند .

    اعتراف به دهها فقره سرقت

    با دستگیری متهمان و اطلاع از اعترافات صریح خریدار اموال مسروقه ، آنها که چاره ای جز اعتراف نداشتند به دهها فقره سرقت منزل در مناطق شرق تهران بویژه در منطقه تهرانپارس اعتراف کردند.

    متهمان در اعترافات خود با اشاره به شیوه "زاغ زنی" برای  شناسایی محل های سرقت عنوان کردند : "در ساعات اولیه شب (اول غروب آفتاب) با پرسه زنی در داخل کوچه ها ، اقدام به شناسایی واحدهای مسکونی که چراغشان با وجود تاریک شدن هوا روشن نشده بود ، می کردیم ؛ پس از آن ، با اطمینان پیدا کردن از عدم حضور صاحبخانه در خانه ، به شیوه های مختلف بالکن روی، پنجره روی و بویژه تخریب درب ورودی واحد، وارد خانه شده و اقدام به سرقت وجوه نقد ، دلار ، طلا و جواهرات ، لب تاپ ، تلویزیون می کردیم ".

    در شرایطی که متهمان در اعترافات اولیه تلاش داشتند تا محل سرقت های خود را محدود به مناطق شرق تهران کنند ، اما در ادامه تحقیقات و با بررسی سرقت‌ها مشابه مشخص شد که دهها فقره سرقتِ مناطق غرب تهران بویژه در جنت آباد ، اشرفی اصفهانی ، خیابان پیامبر توسط همین گروه از سارقان انجام شده؛ متهمین که چاره ای جز اعتراف نداشتند ، لب به بیان حقیقت گشوده و  بلافاصله به دهها فقره سرقت منزل در سطح شهر تهران بویژه در مناطق غرب و شرق از مجتمع های آپارتمانی اعتراف کردند .

    سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در گفتگوبا خبرنگار مهر  با اشاره به اموال شناسایی شده از متهمان از جمله ویلا در شمال کشور و همچنین خودروهای مدل بالا و شاسی بلند ، با اعلام این خبر گفت: "با توجه به اقدامات پلیسی بعمل آمده و همچنین اعتراف صریح متهمان به دهها فقره سرقت منزل ، دهها محل سرقت در مناطق مختلف تهران شناسایی شده و در حال حاضر تحقیقات تکمیلی  برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمان و بویژه سایر محل های سرقت در دستور کار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است".

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو