فونیکسریمکسبهتام

اتوشانگهای ۲۰۱۵ (۵)

گشایش بزرگترین نمایشگاه خودرو چین

عصرخودرو: بزرگترین نمایشگاه خودروی چین با وجود کاهش چشمگیر رشد فروش در این کشور، روز دوشنبه در شانگهای گشایش یافت و خودروسازان جهانی صدها خودرو را در این نمایشگاه در معرض نمایشگاه گذاشتند.

گشایش بزرگترین نمایشگاه خودرو چین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵:۰۰
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه خودرو چین
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه خودرو چین

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، در این نمایشگاه خودروسازان خارجی با اذعان به پیامدهای کندی اقتصادی چین که دومین اقتصاد بزرگ جهان است، گفتند بازار چین به اندازه ای مهم و بزرگ است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

اقتصاد چین سال گذشته 7.4 درصد توسعه یافت که کمترین نرخ رشد در حدود ربع قرن گذشته بود.

یوخم هایزمن، رییس فولکس واگن چین در آستانه این نمایشگاه گفت: این بازار کمتر از سال‌های گذشته رشد خواهد کرد اما رشد آن همچنان بالاتر از هر بازار خودروی دیگری در جهان خواهد بود.

فروش خودرو در چین سال گذشته به 23.49 میلیون دستگاه رسید که بیشتر از آمریکا بود اما بر پایه اعلام انجمن خودروسازان چین، رشد فروش سالانه این غول آسیایی نیمی کاهش یافت و از 13.9 درصد در سال 2013 به 6.9 درصد رسید. این کندی در سه ماهه اول امسال هم ادامه یافت و فروش خودرو تنها 3.9 درصد رشد کرد.

در این نمایشگاه ممنوعیت مدل‌های نیمه برهنه که شایع شده بود به اجرا گذاشته شد. خودروسازان از این مدل‌ها و برنامه‌های رقص برای جلب توجه شرکت کنندگان و جذب آنها به غرفه‌هایشان استفاده می‌کردند.

یکی از نقاط روشن امیدبخش در بازار چین، شاسی بلندها هستند که از رشد فروش سریعی در این کشور برخوردارند.

جان لالر، رییس هیات مدیره و مدیرعامل فورد موتور چین در یک کنفرانس خبری اعلام کرد چین تا سال 2018 بزرگترین بازار برای خودروهای شاسی بلند در جهان خواهد شد.

فورد هفت مدل جدید از جمله دو شاسی بلند و خودروی توروس را در شانگهای معرفی خواهد کرد.

اما بخش خودروی گران قیمت که مدل‌هایی با قیمتی بین 33 تا 197 هزار دلار می‌فروشد و حتی بازار لوکس گران قیمت‌تر از کندی اقتصادی چین و همچنین برنامه دو ساله چین در مقابله با فساد مالی و ریخت و پاش دولتی لطمه دیده است.

یکی از اعضای هیات مدیریت فروش و بازاریابی آئودی چین در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت: این تفکر که در حال حاضر باید ثروتتان را در چین پنهان کنید بر فروش خودروهای گران قیمت تاثیر گذاشته است. همچنین خریدهای دولتی کمتری انجام می‌گیرد.

خودروسازان تحت حمایت دولت چین گام جدیدی را برای عرضه خودروهای انرژی پاک برداشته اند و جدیدترین مدل‌های تمام برقی و هیبریدی را به نمایش گذاشته اند.

فولکس واگن اعلام کرده است در چهار سال آینده بیش از 15 مدل خودروی انرژی پاک در چین تولید خواهد کرد در حالیکه جنرال موتورز مدل هیبریدی سدان سی تی 6 کادیلاک را عرضه خواهد کرد.

اما بازار چین برای خودروهای برقی کوچک مانده است زیرا مصرف کنندگان به دلیل مشکلات مربوط به اطمینان پذیری و تسهیلات شارژ، تمایل چندانی برای خرید خودروهای برقی نشان نمی‌دهند.

فروش خودروهای برقی و هیبریدی در چین طی سه ماهه اول سال 2015 به 26 هزار و 581 دستگاه رسید که سه برابر مدت مشابه سال 2014 بود اما همچنان کمتر از یک درصد کل فروش بازار این کشور به شمار می‌رود.

کرمان موتوراکستریم