فونیکسریمکسبهتام

بهترین سدان‌های متوسط سال ۲۰۱۵ را ببینید

عصرخودرو: واگن‌ها ممکن است بسیار کاربردی باشند و همین‌طور کراس‌اورها در حال حاضر، فروش بسیار بیشتری نسبت به چهار درها دارند، ولی در همین حال، سدان‌های متوسط (میان‌سایز) هنوز هم گزینه اول بخش زیادی از جامعه برای خرید اتومبیل هستند.

بهترین سدان‌های متوسط سال ۲۰۱۵ را ببینید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، واگن‌ها ممکن است بسیار کاربردی باشند و همین‌طور کراس‌اورها در حال حاضر، فروش بسیار بیشتری نسبت به چهار درها دارند، ولی در همین حال، سدان‌های متوسط (میان‌سایز) هنوز هم گزینه اول بخش زیادی از جامعه برای خرید اتومبیل هستند. تقریباً تمام خودروسازها، یک مدل در این کلاس دارند و هر کدام از این خودروها را می‌توان در تریم‌های مختلف تهیه کرد. ولی از کدام‌یک از آنها می‌توان به‌عنوان «بهترین» یاد کرد. مطلبی که در ادامه می‌آید، سعی دارد تا در این زمینه کمک‌کننده باشد.

    2015 Hyundai sonata
    آمریکایی‌ها در سال گذشته میلادی حدود 3/6 میلیون سدان جدید خریداری کرده‌اند که طیف گسترده‌ای از مدل‌ها بین 20 تا 30 هزار دلار در بین این خریدها جای می‌گیرد. این کلاس، در واقع، چالش‌برانگیز کلاس اتومبیل در امریکا است. فارغ از بازه قیمت یا سطح تجهیزات، شما می‌توانید یک سدان متوسط را پیدا کنید که نیازهای شما را به خوبی تأمین کند. البته همین موضوع می‌تواند با دشواری‌هایی همراه باشد.

    انتخاب‌های زیادی در این زمینه وجود دارند؛ چرا که خودروسازان به طور مداوم از لحاظ امکانات، ایمنی، پیشرانه‌ها و تریم‌ها بر یکدیگر پیشی می‌گیرند. برای داشتن یک سدان سطح نخست از یک ب‌ام‌و، می‌توان هزینه‌ای برابر 22 هزار دلار پرداخت. ولی در همین حال، اگر دقت بیشتری در زمینه آپشن‌ها داشته باشید و دیدگاه واقع‌گرایانه‌تری در مورد تجهیزات اولیه داشته باشید، می‌توانید بهترین سدان متوسط را با امکانات موردنیازتان، با مبلغی کمتر از 30 هزار دلار تهیه کنید.

     

    2015 Hyundai Sonata
    تست

    دیمون لاوینچ (Damon Lavrinc) به همراه همکارانش در jalopnik ماه‌های زیادی را صرف رانندگی با سدان‌های متوسط مختلف کرده‌اند. با هر کدام از مدل‌ها، روزهای زیادی گذرانده شده و مسافت‌های زیادی در شهرهای مختلف طی شده است. با این خودروها، مطابق رفتار معمول افراد عادی، رانندگی شده و کارهای روزمره زندگی عادی با هر کدام از سدان‌های متوسط انجام شده تا از قابلیت‌های آنها برای چنین شرایطی اطلاع حاصل شود. در ادامه، می‌بینیم که کدام خودرو به‌عنوان «بهترین» انتخاب شده است.

    بهترین

    از لحاظ کلی: هیوندای سوناتا

    بهترین گزینه: سوناتا اسپورت 2.0T با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و قیمت 28575 دلار

    آخرین خودروی بررسی‌شده در این تست، سوناتا بوده که از هر لحاظ، شرایط کامل‌تری ارائه داده است. در این خودرو، با یک کابین راحت و جادار روبرو هستیم و ابزار کنترل به شکلی منطقی و در جای مناسب خود قرار گرفته‌اند. تجهیزات به کار رفته در سوناتا نسبت به سایر سدان‌های موجود با این رده قیمت، در سطح بالاتری قرار دارند.

    نسخه اسپرت 2.0T با شروع قیمتی برابر 28 هزار دلار، با امکانات زیادی از جمله استارت بدون کلید و سیستم تشخیص نقطه کور، سیستم تلماتیک BlueLink هیوندای و یک سیستم راهبری مناسب همراه است. موتور توربوی 2 لیتری که 245 اسب‌بخار قدرت دارد، نسبت به نسل قبلی از سطح قدرت کمتری برخوردار است، ولی در همین حال، شرایط بهتری در مصرف سوخت دارد. بدفرمانی درکمینه‌ترین حالت خود قرار دارد و همین‌طور سیستم تعلیق، برای راحتی بهتر در سواری خودرویی با برچسب «اسپورت» تنظیم شده است. تعادل بسیار خوبی در زمینه آرامش و کنترل برقرار شده است.

    این خودرو، به هیچ‌وجه سوناتای چند سال پیش نیست؛ بلکه رشد کرده، به بلوغ رسیده و برای رسیدن به درجه اقتصادی‌اش، چند کلاس آموزشی را گذرانده است. اگر پکیج تجهیزات راضی‌کننده سوناتا را در کنار یکی از بهترین گارانتی‌ها ملاحظه کنید و همین‌طور، اگر آپشن‌های مختلف موجود در آن را درنظر بگیرید، خواهید دید که این خودرو می‌تواند در هر سطح قیمتی، نظر شما را تأمین کند.

     

     

     

    پیشنهاد راننده: مزدا 6

    بهترین گزینه: مزدا 6 دنده دستی تورینگ با قیمت 24965 دلار

    بخش عمده‌ای از سدان‌های متوسط در سراسر دنیا، خودروهایی متوسط هستند و به همین دلیل است که مدلی مانند مزدا 6 از سایرین متمایز می‌شود. هیچ سدان دیگری در این کلاس، از کیفیت رانندگی‌ای مانند مزدا 6 برخوردار نیست؛ از سیستم تعلیق نرم گرفته تا سیستم فرمان مستقیم و شیفت مناسب دنده‌ها در گیربکس اتوماتیک، همگی شرایط مناسبی را در رانندگی ایجاد می‌کنند. همچنین در مزدا 6 امکان استفاده از یک گیربکس 6 دنده دستی وجود دارد که جذابیت زیادی برای کسانی خواهد بود که می‌خواهند در عین داشتن یک سدان، تجربه‌ای لذت‌بخش از رانندگی را نیز داشته باشند.

     

    با هزینه‌ای کمتر از 30 هزار دلار می‌توانید به بالاترین سطح یک مزدا 6 دست پیدا کنید که در آن تجهیزاتی مانند صندلی‌های چرمی، سیستم صوتی استریوی Bose با یازده اسپیکر و یک سیستم راهبری با دقت قابل‌قبول در دسترس شما قرار می‌گیرند. جایی که شاید نقطه ضعف این خودرو باشند، بخش پیشرانه آن است؛ موتور 2/5 لیتری چهار سیلندر قدرتی به اندازه 184 اسب‌بخار تولید می‌کند. امّا در مقابل، مصرف سوخت بسیار خوبی نیز حاصل شده است و مزدا 6 در هر 100 کیلومتر در شهر، 9/05 لیتر و در جاده 6/19 لیتر مصرف می‌کند.

    اگر مزدا از یک موتور کوچک‌تر به همراه توربوشارژر در این مدل استفاده کند، قدرت آن با همراهی یکی از بهترین شاسی‌های دیفرانسیل جلوی جهان، به راحتی می‌تواند برخی از سدان‌های اسپورتی را که دو برابر آن قیمت دارند، پشت‌سر بگذارد. طراحی کابین کاملاً در جهت راحتی راننده انجام شده است، ولی در همین حال، جایی است که به خاطر آن می‌تواند بیشترین انتقادها را متوجه مزدا کرد؛ مواد ارزان‌قیمت و سر و صدای باد و نویز خارجی، اندکی بیش از سطح متوسط این کلاس خودرو، چیزهایی است که در مزدا 6 تجربه خواهید کرد. در واقع، این یکی از معدود سدان‌هایی است که می‌توان آن را همراه با گیربکس دستی و با این سطح از کیفیت رانندگی، با قیمت اولیه 22 هزار دلار تهیه نمود.

     

    خودرویی ایمن با دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک: سوبارو لگاسی

    بهترین گزینه: لگاسی 2.5i پرمیوم همراه با پکیج Eyesight با قیمت 25785 دلار

    سوبارو لگاسی با توجه به داشتن سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک به صورت استاندارد، بر روی کاغذ، یک پله از بقیه سدان‌های متوسط بالاتر است. همچنین این خودرو، یکی از ایمن‌ترین خودروها در این کلاس است؛ مصرف سوخت مناسبی با موتور چهار سیلندر 175 اسب‌بخاری‌اش دارد و شروع قیمتش نیز از 21695 دلار است. ولی مزیّت‌های این خودرو، به همین‌جا ختم نمی‌شوند.

    اگر مدل پرمیوم از لگاسی را انتخاب کنید که قیمت آن تنها کمی بیش از 23 هزار است، می‌توانید از سیستم EyeSight و امکانات ایمنی همراه با آن استفاده کنید که با قیمتی برابر 1195 دلار در دسترس قرار خواهند گرفت. این امکانات ایمنی شامل مواردی چون سیستم هشدار برخورد از جلو و کروز کنترل انطباقی می‌شوند که در مدل‌های دیگر این کلاس، معمولاً با هزینه‌ای 2 تا 3 برابر همراه می‌شوند.

    در همین حال، باید به برخی نقاط ضعف نیز اشاره کرد. سیستم انتقال قدرت متغیر پیوسته (CVT)، هنوز هم حس انتقال قدرت مناسب را ایجاد نمی‌کند. همچنین لگاسی از سواری نه‌چندان دلچسب رنج می‌برد و همین‌طور سیستم اطلاعات و سرگرمی، با این که طراحی رابط کاربری جذابی دارد و عملکردهای زیادی در آن گنجانده شده، ولی استفاده از آن چندان آسان نیست. با این حال، سیستم AWD و یک قیمت مناسب، می‌توانند به راحتی تمام این نگرانی‌ها را کنار بزنند.

     

    اگر بودجه‌اش را داشته باشید: هوندا آکورد

    بهترین گزینه؛ آکورد EX-L V6 با حسگرهای عقب با قیمت 31829 دلار

    ردّ پایی که این سال‌ها هوندا آکورد از خود به جای گذاشته، بی‌همتاست. این مدل به طور پیوسته در بین بهترین سدان‌ها قرار داشته و همه‌چیز را به درستی انجام داده است؛ از راحتی گرفته تا دوام و ساخت و پرداخت مناسب. در واقع آکورد، یکی از معرّف‌های کلاس خودرویی خود بوده است. ولی این کیفیت بهتر، هزینه‌هایی نیز برای شما خواهد داشت.

    در حالی که یک آکورد سطح اولیه با امکانات مناسب را می‌توانید با قیمتی در حدود 22 هزار دلار تهیه کنید، با انتخاب برخی آپشن‌ها می‌توانید به سرعت قیمت تمام‌شده نهایی را بالا ببرید. مواردی مانند گرم‌کن صندلی‌ها، رادیوی ماهواره‌ای، کلیدهای مجاورت و سیستم LaneWatch هوندا که در قالب یک تصویر ویدیویی در کنار، شما را از نقطه کور آگاه می‌کند، می‌توانند به راحتی قیمت خودروی شما را تا 30 هزار دلار برسانند.

    در همین حال، هوندا آکورد، یکی از معدود سدان‌هایی در این کلاس است که استفاده از یک موتور V6 را در دسترس قرار می‌دهد؛ موتوری که قدرتی برابر 278 اسب‌بخار داشته و آن را به شکلی پر سر و صدا از یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته معمولی انتقال می‌دهد. این موتور شش سیلندر، شاید بهترین موتوری باشد که در این کلاس خودرویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. امّا با وجود دقت زیاد هوندا در جزئیات، در برخی موارد دچار لغزش نیز شده است. به عنوان مثال، صندلی‌ها حالت سختی داشته و تکیه‌گاه اندکی دارند. همین‌طور سیستم راهبری دارای مجموعه‌ای از دکمه و صفحات است که می‌تواند باعث سردرگمی شود. اگر می‌خواهید چیزی داشته باشید که امکانات راحتی مناسب‌تری داشته باشد، باید به سراغ سطوح بالاتر از 30 هزار دلار آکورد بروید.

     

    سایر گزینه ها:

    فورد فیوژن

    مهم‌ترین مزیّت‌های فیوژن، کیفیت ساخت مناسب و فضای جادار در داخل کابین هستند. هندلینگ موجود در این خودرو، فراتر از سطح آن است، و این در حالی است که قیمت‌گذاری آن، با انتخاب کامل آپشن‌ها در «محدوده آکورد» جا خوش کرده است. در همین حال، در داخل کابین فیوژن، سیستم MyFord تاچ را داریم که هنوز هم پُر از پیچیدگی است.

    کرایسلر 200

    کرایسلر 200 نیز مانند فیوژن و آکورد، تا زمانی که تیک‌های آپشن‌ها را علامت نزنید، شرایط مناسبی را پیدا نخواهد کرد. کابین و آپشن‌ها فرم ساده‌ای دارند و شروع قیمت خودرو در سطح پایینی قرار دارد. ولی این قیمت به سرعت می‌تواند به سطوح بالا پرتاب شود؛ مخصوصاً اگر بخواهید یک موتور V6 با گیربکس 9 سرعته اتوماتیک داشته باشید.

    نیسان آلتیما

    آلتیما دارای مجموعه‌ای از امکانات استاندارد مانند ورودی بدون کلید و قابلیت اتصال بلوتوث است و با وجود سطح بهینه‌سازی‌هایی که در مورد آن به کار گرفته شده، تبدیل به یکی از گزینه‌های اصلی در این کلاس شده است. مواد به کار رفته در طراحی کابین و کیفیت کلی ساخت، از جمله مواردی هستند که خریداران را به سمت گزینه‌های دیگر هدایت می‌کنند.

    تویوتا کمری

    این مدل به عنوان پرفروش‌ترین خودرو در امریکا، انتظارهای زیادی را از خود ایجاد کرده است. ولی در همین حال، مواردی مانند سرعت کم سیستم اطلاعات و سرگرمی، صندلی‌های سخت و سواری ناراحت از نقاط ضعف محسوس آن هستند.

    فولکس‌واگن پاسات

    پاسات کم‌کم پا به سن می‌گذارد، ولی هنوز اعتماد زیادی نسبت به طراحی ساده و حسّ کاربردی بودن آن وجود دارد. در این خودرو یک اشاره ضمنی به شرایط لوکس وجود دارد که وقتی با سیستم راهبری قدیمی کار می‌کنید و همین‌طور، نگاهی به داخل کابین می‌اندازید، همه‌ی آن فراموش می‌شود. در همین حال، یک نسخه جدید در راه است و شاید باید شرایط جدید را بررسی کنیم.

    شورولت مالیبو

    یک مالیبوی جدید در راه است و بررسی‌های بیشتر، در انتظار این سدان متوسط جدید خواهد بود. مالیبوی جدید اخیرا در نمایشگاه خودروی نیویروک رونمایی شده است اما هنوز برای مقایسه ان با رقبا، زود است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو