فونیکسریمکسبهتام

تا پایان سال ۹۴ معضل ترافیک ساری حل خواهدشد

عصرخودرو: مهدی عبوری در جلسه شورای اداری شهرداری ساری و در آستانه افتتاح پروژه عظیم در سیزدهم رجب با تاکید بر اهمیت این پروژه ها گفت : آنچه بسیار حائز اهمیت است عدم دریافت حتی یک ریال وام برای پروژه هایی می باشد که طی دو سال اخیر افتتاح شده و یا در سیزدهم رجب بهره برداری می شوند .

تا پایان سال ۹۴ معضل ترافیک ساری حل خواهدشد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از خبر انلاین،  مهدی عبوری در سخنان تشریحی خود پیرامون پروژه هایی که در آستانه بهره برداری قرار دارند نخست به اهمیت پل دوم شهید سردار نوری اشاره کرد و ضمن بیان این مطلب که پل دوم با پانصد متر طول فقط طی مدت چهارماه ساخته شد گفت : با افتتاح این پل و زیرگذرهایی که احداث می شوند مشکل سی و چند ساله ورودی شرقی شهر و ساکنان مناطق پیرامونی آن و از جمله زغالچال و چند روستای پایین دست آن برطرف خواهد شد . ضمن آنکه دیگر هیچ نفت کشی هم وارد شهر و جاده اصلی نمی شود چرا که یک زیرگذر اختصاصی برای شرکت نفت در نظر گرفته شده است .

    تا پایان سال مشکل ترافیک برطرف می شود

    شهردار ساری آنگاه افتتاح فاز دوم میانگذر شمالی ، بیست متری فرهنگ به طالقانی و سه دور برگردان در سطح شهررا مورد توجه قرار داد و گفت : برای مناسب سازی ترافیک ساری کارهای بسیار بزرگی انجام شد  تا بتوانیم به مردم این مژده را بدهیم که به امید خدا پایان سال 94 پایان مشکل  و معضل ترافیک در مرکز مازندران خواهد بود .

    علاوه برآن سالها بود که به دلیل احداث میان برها و دوربرگردان های غیر استاندارد همیشه شاهد تصادفات سنگین و خسارت باری بودیم اما با تخریب آنها و احداث دوربرگردانهای متعدد که هریک بیش از یک میلیارد و دویست میلیون تومان هزینه در بردارند موفق شدیم تصادفات را کاهش دهیم . ضمن آنکه با افتتاح 20 متری فرهنگ به طالقانی اتفاق مبارکی در پیرامون میدان شهدا می افتد و ما دیگر شاهد ترافیک سنگین در این میدان نخواهیم بود .

    اما در این میان نکته مهم آن است که بسیاری از این پروژه ها مانند میانگذر شمالی برای شهرداری درآمدهای پایدار ایجاد می کنند و ما از این درآمدها برای تحول بیشتر شهر و پروژه های جدید استفاده خواهیم کرد .

    پایان یک کابوس

    شهردار ساری در ادامه سخنان خود از پروژه ای سخن گفت که یکی از سنگین ترین و پرهزینه ترین اقدامات شهرداری محسوب می گردد . مبارزه با مهار آبهای سطحی از رهگذر احداث کانال های عظیم بتنی که عبوری آن را افتخار شهرداری و سازمان عمران توصیف کرد و گفت: کار بسیار بزرگی در این حوزه شده است تا جایی که بواسطه احداث کانال های بتنی ما تا امروز 40 میلیارد تومان سرمایه زیرخاک برده ایم چرا که معتقدیم یک بار برای همیشه باید معضل آبگرفتگی  را برطرف کنیم . در همین راستا از میدان شهید قاسمی تا بلوار آزادی و بلوار کشاورز و پس از آن رودخانه اسپورد کانال گذاری شده است . از آن سو از کوی صالح در بلوار کشاورز تا کوی سپاه و لسانی و نیروی انتظامی و بعد هم فارابی و خاقانی و ورزش تا مقابل عمارت شهرداری کانال کشی کردیم . در میدان فرح آباد هم بیش از پنج ماه است که زیر زمین و در عمق بسیار زیادی در حال لایروبی می باشیم همکاران ما با استفاده از کیسه اکسیژن و ماسک در حال کار در آنجا هستند  ضمن اینکه کانالی بطول 14 کیلومتر از اسپورد تا سیاهرود ایجاد نمودیم که این حجم عظیم آبها را به آنجا منتقل کنیم .به این ترتیب اکنون خرسندیم که اعلام کنیم 80 درصد معضل آبگرفتکی ساری برطرف شده است .

    میدانی به زیبایی هرآنچه که به تصور درآید

    مهدی عبوری در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه شورای اداری شهرداری ساری به افتتاح فاز اول میدان بن شهرآشوب پرداخت و گفت : این بنای زیبا با معماری ایرانی ، اسلامی و با الهام از فرهنگ و سازه های بومی احداث شد که با تکمیل فازهای بعدی آن و سنگفرش این میدان تا میدان ساعت خواهید دید که از بسیاری از نقاط کشور و حتی خارج برای بازدید از این پروژه عظیم و زیبا به ساری سفر خواهند کرد .

    بخصوص که از هر سمت تا بیست متر عقب نشینی خواهد شد و با فضای سبز و معبری زیبا دیگر هیچ نشانی از گذشته پر درد و رنج و چشم آزار خود نخواهد داشت.

    ما وقتی می توانیم به عظمت و زیبایی پروژه و میدان پی ببریم که فراموش نکنیم تا پیش از این میدان چه شرایط غمباری داشت چرا که با سازه های مخروبه و قدیمی تمامی جاذبه های شهر را نیز تحت الشعاع قرار داده بود. یقین دارم این میدان در آینده یکی از پرجاذبه ترین مناطق گردشگری ساری و استان و حتی ایران خواهد شد.

    هر محله یک پارک

    شهردار ساری که در بدو ورود به شهرداری شعار هر محله یک پارک را برای افزایش سرانه فضای سبز مطرح کرده بود اینک پس از دو سال و چندماه از افتتاح چهارده و پانزدهمین پارک محله خبر داد و گفت:با افتتاح دو پارک محله دیگر در کوی پیوندی و جهاد بیش از تمامی سالهای گذشته موفق به احداث پارک در ساری شدیم ضمن آنکه فاز دوم پارک ملل با ظرفیت حدود 550 هکتار را در برنامه داریم. این در حالیست که پارک جنگلی کوهستانی سکوتپه نیز در حال پیگیری است و من تاکید دارم باید به احداث آن سرعت بخشید چرا که این پارک جنگلی، کوهستانی همراه با فاز دوم بوستان ملل ساری را چنان عظمت و شکوهی می بخشد که شهره ایران خواهیم شد.

    وی از احداث پارک بانوان هم سخن گفت و افزود: با تکمیل این پروژه ها سرانه فضای سبز مردم ساری از حد استاندارد و جهانی هم بالاتر میرود و رکوردی بی سابقه بجا می گذاریم.

    و اما پروژه آخر

    شهردار ساری سپس به افتتاح دومین ایستگاه CNG در مرکز استان اشاره کرد و گفت: در سیزدهم رجب و در جاده فرح آباد دومین ایستگاه را افتتاح می کنیم تا دغدغه های مردم برای تامین سوخت خودروهای خود کاهش یابد. با توجه به تجربه ای که از اولین ایستگاه CNG در کنار ترمینال دولت داریم امیدواریم این خدمت رسانی هم مورد عنایت شهروندان قرار گرفته و خادمان شایسته ای برای مردم که شایسته بهترین ها هستند باشیم.

    یک ریال وام نگرفتیم

    اما مهمترین فراز سخنان شهردار ساری آنجا بود که گفت: فراموش نکنید در گذشته و قبل از اینجانب دو پروژه احداث شد و بابت آن سی میلیارد تومان شهرداری وام گرفت که بنده مجبورم الان پنجاه میلیارد بابت آن وام پرداخت کنم. اما طی تمام مدتی که بنده در شهرداری هستم و برغم ده ها پروژه بزرگ و عظیم اعلام می کنم حتی یک ریال هم وام نگرفتیم و تمام هزینه ها را با همکاری مردم و بودجه های دولتی پرداخت کردیم این نیز یکی دیگر از افتخارات شهرداری ساری است که باید به اطلاع مردم رسانده شود.

    و اما رونمایی عبوری از پروژه های دیگر

    مهدی عبوری شهردار ساری پس از تشریح اهمیت ده پروژه ای که سیزدهم رجب و طی یک جشن بزرگ و باشکوه افتتاح می شوند از پروژه هایی سخن گفت که بلافاصله پس از این ده پروژه آغاز می شوند. وی در این پیوند تاکید کرد: فاز سوم میانگذر شمالی از میدان شهیدان عبوری تا بلوار دانشگاه ورودی 22 بهمن ، خیابان امامزاده عباس، فاز دوم میانگذر شهید اندرخورا و 26 متری داراب تا پل شهید سردار نوری و بالاخره 20 متری شمال ریل و 12 متری جنوب ریل بازگشایی شوند. شبکه های دسترسی جدیدی در شهر تعریف شود چرا که اولین و مهمترین عامل توسعه در هر کشور و استان و شهری راه و جاده است.

    وی ضمن بیان این مطلب که با این شبکه های جدید و 5میانگذر دیگری که احداث خواهند شد به ده شهر اول کشور ملحق می شویم گفت: علاوه بر آن سازمان عمران به موازات بلوار کشاورز یک بلوار 50 متری بطول شش و نیم کیلومتر احداث خواهد کرد که این نیز افتخاری برای شهر و شهرداری و شهروندان است.

    عبوری در ادامه با تاکید بر احداث شهربازی که نیاز مبرم شهر و شهروندان می باشد پروژه نیروگاه زباله سوز را مورد توجه قرارداده و تاکید کرد: این پروژه که در زیباترین منطقه شهر در حال احداث می باشد باید با سرعت بیشتری پیگیری گردد. ضمن آنکه نباید از پروژه بزرگ شهرک جدید نارنجستان در ترک محله غافل ماند زیرا با احداث این شهرک ساری به شهری تبدیل می شود که شکوه آن غیر قابل توصیف خواهد بود علاوه بر آنکه اعتقاد راسخ داریم با این پروژه ها نه تنها ساری به قطب گردشگری تبدیل می شود بلکه بخش عظیمی از

    معضل بیکاری ساری هم برطرف خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو