فونیکسریمکسبهتام

مسافرنماهای زورگیر دستگیر شدند

عصر خودرو : یک زن و دو مرد که در پوشش مسافر اقدام به سرقت از رانندگان و همچنین زورگیری از مسافران درون شهری در مناطق غرب و جنوب غرب تهران از جمله جاده مخصوص، وردآورد و آزاد راه تهران – کرج می کردند با تلاش مأموران پلیس دستگیر شدند.

مسافرنماهای زورگیر دستگیر شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲:۰۰
  • زورگیر
  • زورگیر
  • زورگیر
  • مسافرنماهای زورگیر دستگیر شدند

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، در ساعت 24 مورخه 23 اسفند 93 فردی با مراجعه به ایستگاه کلانتری 181 عوارضی به مأمورین اعلام کرد که خودروی پراید وی مورد زورگیری و سرقت قرار گرفته است.

صاحب خودرو در اظهارات اولیه خود عنوان داشت: یک خانم و دو نفر آقا را به عنوان مسافر سوار ماشین کردم؛ در میانه راه، این افراد با تهدید چاقو و در حالی که یک نفر از آنها از پشت سر طنابی را به دور گردنم انداخته بود اقدام به سرقت تمامی مدارک، گوشی تلفن همراه، وجوه نقد و ... کرده و پس از آن در مکانی تاریک، مرا از ماشین به بیرون پرتاب و ماشین را سرقت کرده و از محل متواری شدند.

کشف خودرو و دستگیری دو نفر از متهمان:

با اعلام خبر وقوع سرقت خودرو به شیوه زورگیری و احتمال تردد سارقان جهت انجام سایر سرقت در همان محدوده، مشخصات خودرو سرقت شده به شماره پلاک *** هـ 45 ایران 68 به واحدهای گشت کلانتری 181 و همچنین سایر کلانتری های مجاور اعلام شد.

در ساعت 04:15 مورخه 24 اسفند 93، مأموران کلانتری 154 چیتگر در حین گشت زنی در شهرک وردآورد – خیابان امام حسین (ع)  به دو سرنشین آقا و خانم یک دستگاه خودرو پراید مشکوک شدند که در بررسی بعمل آمده از پلاک خودرو مشخص شد که خودرو چند ساعت پیش به شیوه زورگیری سرقت شده است.

با اطمینان از مسروقه بودن خودرو، مأموران کلانتری با استفاده از تاریکی شب و قبل از اطلاع دو سرنشین خودرو از حضور مأموران در محل به خودروی پراید نزدیک شده و دو سرنشین آقا و خانم داخل خودرو را دستگیر کردند.

مأموران در بازرسی از داخل خودرو موفق به کشف یک قبضه سلاح سرد، یک رشته طناب سفید رنگ - که دو انتهای طناب بگونه ای بسته شده بود که امکان خفه کردن افراد از پشت سر وجود داشته باشد – موادمخدر از نوع شیشه و همچنین مدارک شناسایی مالک خودرو کشف شد.

پرونده در پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ:

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور قاضی عموزاد، بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات شاکی پرونده:

شاکی پرونده پس از حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی و شناسایی کامل دو متهم دستگیر شده در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت 23 مورخه  23 اسفند 93 در ابتدای مشکین آباد به صورت دربست یک خانم و دو نفر آقا را به مقصد وردآورد سوار خودرو کردم.

پس از رسیدن به ورودی وردآورد از من درخواست کردند تا در داخل یک جاده خاکی توقف کنم؛ به محض توقف، خانمی که در صندلی عقب نشسته بود رشته ای را به دور گردنم انداخت و همزمان با وی دو نفر آقا که یک نفرشان در صندلی جلو نشسته بود با تهدید چاقو اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه، کیف پول، مدارک شناسایی، وجوه نقد داخل ماشین و ... کرده و سپس با تهدید چاقو مرا از خودرو به بیرون پرتاب و ماشین را نیز سرقت کردند.

اظهارات دو متهم:

متهمه بنام « فاطمه . هـ » ( 32 ساله ) در اعترافات خود ضمن تأیید اظهارات مالک خودرو به کارآگاهان گفت: از حدود یک ماه پیش با «علی . ص» ( 30 ساله – دیگر متهم دستگیر شده ) آشنا شدم و نفر سوم نیز سجاد از دوستان علی است.

«علی . ص» نیز صراحتا به زورگیری خودروی پراید و همچنین یک فقره سرقت مشابه در شهر اندیشه اعتراف کرد و عنوان داشت: سرقت ها را به پیشنهاد سجاد انجام می دادیم؛ سجاد از مدتی پیش فراری شده بود و به همین علت جای مشخصی را از خود به کسی نشان نمی داد.

شناسایی دومین شاکی پرونده:

با اعتراف صریح متهمان به ارتکاب سرقت مشابه - زورگیری یک دستگاه خودرو در پوشش مسافر- در شهر اندیشه، کارآگاهان اقدام به شناسایی دومین شاکی پرونده کردند.

این شخص پس از شناسایی کامل هر دو متهم در خصوص نحوه سرقت خودرو به کارآگاهان گفت: در ساعت 20 مورخه 11 اسفند 93 در فاز سه شهر اندیشه، سه نفر را به مقصد وردآورد سوار ماشین کردم.

وقتی به مقصد رسیدیم  نفر پشت سر بنده (سجاد ) قمه را زیر گلویم گذاشت و این دو نفر تمامی مدارک، وجه نقد و ... مرا گرفته و نهایتا در کوچه ای خلوت و تاریک مرا از ماشین به بیرون پرتاب کردند؛ چند روز پس از آن در تاریخ 20 اسفند 93 در حالی که تعدادی از لوازم ماشین ( لاستیک زاپاس ، سیستم پخش و ... ) سرقت شده بود، خودرو در منطقه قلعه حسن خان کشف شد.

شناسایی سجاد در داخل زندان:

در شرایطی که دو متهم پرونده عنوان کرده بودند که هیچ اطلاعی از مخفیگاه سجاد ندارند کارآگاهان در بررسی پرونده مجرمان سابقه دار و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار ضمن شناسایی « سجاد . ص» (متولد 1369 ) به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار اطلاع پیدا کردند که وی در مورخه 5 فروردین 94 توسط پلیس آگاهی شهر قدس به اتهام زورگیری و سرقت های به عنف خودرو دستگیر شده و در حال حاضر روانه زندان شده است که بلافاصله هماهنگی های لازم انجام شد و سجاد جهت انجام تحقیقات و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

سجاد پس از انتقال به پایگاه پنجم و مواجه حضوری با دو همدست خود با تأیید اعترافات آنها عنوان داشت: به همراه [ دو همدست خود ] ابتدا در پوشش مسافر، ماشین سرقت کرده و پس از آن اقدام به زورگیری از مسافرین درون شهری در مناطق مختلف تهران به ویژه در مناطق غرب و جنوب غرب تهران از جمله جاده مخصوص، وردآورد، آزاد راه تهران – کرج می کردیم؛ پس از انجام چندین فقره سرقت و زورگیری از مسافران ، ماشین ها را رها کرده و مجددا به دنبال ماشین دیگری می رفتیم.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی که تحت عنوان مسافر مورد تهدید و زورگیری قرار گرفته و همچنین اعتراف صریح متهمان به سرقت های مشابه خودرو در پوشش مسافرنما، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه متهم از سوی مقام قضایی جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگان احتمالی صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو