فونیکسریمکسبهتام

رئیس شورای شهر اسلامشهر:

اساسی‌ترین مطالبه اسلامشهر اتصال به مترو تهران است

عصرخودرو: رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر گفت: اساسی‌ترین مطالبه مردم اسلامشهر، اتصال این شهر به خط ۳ متروی تهران است.

اساسی‌ترین مطالبه اسلامشهر اتصال به مترو تهران است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، ولی‌الله اصغری ظهر امروز در دومین نشست خبری شورای چهارم اظهار کرد: اساسی‌ترین و ضروری‌ترین مطالبه ما نمایندگان مردم از دولت، مجلس شورای اسلامی و دست‌اندرکاران، شروع قریب‌الوقوع عملیات احداث مترو و اتصال شهرستان اسلامشهر به خط 3 متروی تهران است.

    اصغری با تبریک اعیاد و مناسبت‌های ماه‌های رجب‌المرجب و اردیبهشت بیان کرد: تعامل بین مسئولان و خدمتگزاران به مردم با اصحاب رسانه و خبرنگاران می‌تواند برکاتی ارزنده برای شهروندان به همراه داشته باشد، که در سال وحدت، همدلی و همزبانی دولت و ملت این تعاملات تاثیرگذاری بیشتری به همراه خواهد داشت.

    وی افزود: این تعامل و همدلی نشان می‌دهد که در جهت تحقق مطالبات مردم و خواسته‌های مسئولین منطقه چقدر توانسته‌ایم، گام برداریم و به لطف پروردگار از نیمه دوم سال 93 تاکنون با انتخاب شهردار از بدنه شهرداری و بومی منطقه، شاهد تحرک و پویایی در مجموعه شهرداری اسلامشهر هستیم.

    اصغری تاکید کرد: ما در شش ماه دوم سال 93، نه تنها مشکلی در پرداخت مطالبات و دیون  شهرداری وجود نداشته، علاوه بر آن بالغ بر 20 میلیارد ریال اعتبارات عمرانی نیز در سطح شهر اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

    وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از 2 هزار و 7000 نفر در مجموعه شهرداری اسلامشهر فعالیت می‌کنند، یکی از مهمترین برنامه‌ها و اقدامات شورای چهارم، ساماندهی نیروهای مازاد است که با این اقدام در پرداخت حقوق ماهیانه که بالغ بر 70 میلیارد ریال می‌شود، کنترل و نظارت بیشتری می‌توان انجام داد.

    نماینده مردم در پارلمان شهری، افزود: با انتقال و جابه‌جایی نیروهایی که طی سال‌های گذشته و با پست‌های گوناگون وارد مجموعه شهرداری شده اند ، می توان مشکل کمبود نیرو در سازمان آتش‌نشانی و دیگر سازمان‌های تابعه شهرداری اسلامشهر را برطرف کرد.

    وی افزود: تعداد زیادی واحد صنفی در سطح شهر داریم که با وجود صدور حکم از سوی مراجع ذی‌صلاح و کمیسیون ماده 5 بدون پرداخت جرایم و حق و حقوق شهرداری و عوارض سالیانه به شهرداری مشغول فعالیت هستند.

    اصغری گفت: متاسفانه به دلیل بعضی مسائل و مشکلات در برخی از صنوف ازجمله شهرک کامیون‌داران و مجتمع کارتن سازان ،هم صاحبان صنوف و کسبه مشکل دارند و هم شهرداری به حق و حقوق خود نرسیده و به درستی به این مراکز خدمات ‌رسانی نمی‌شود.

    رئیس شورای  اسلامی اسلامشهر با اشاره به مشکلات وجود ریل راه آهن در محدوده این  شهر بیان داشت: یکی از مهمترین مسائلی که مشکلاتی را برای شهروندان در منطقه یک شهرداری به وجود آورده، وجود خط آهن تهران ـ جنوب است که در تلاش هستیم با همکاری راه آهن جمهوری اسلامی ایران این مسیر را جابه‌جا کنیم.

    وی افزود: با ارائه طرحی که به راه آهن پیشنهاد داده‌ایم، بدون اینکه بار مالی برای راه آهن داشته باشد، می‌توان این مسیر را تغییر داد و این منطقه را از بن‌بست خارج کرد، ضمن آنکه با بازگشایی این مسیر کمربندی شمالی اسلامشهر نیز قابل اجرا خواهد شد.

    اصغری گفت: امسال نخستین سالی است که بودجه شهرداری اسلامشهر به طور واقعی  دیده شده و سقف یک‌هزار و 800 میلیارد ریالی برای آن پیش‌بینی شده است که امیدواریم به طور کامل تحقق یابد، این درحالی است که در سال‌های گذشته بخشی از بودجه تحقق نمی‌یافت.

    رئیس شورای اسلامی اسلامشهر افزود: آغاز عملیات اجرایی احداث مترو اسلامشهر و اتصال به خط 3 مترو تهران یکی ازمهمترین و ضروری‌ترین مطالبات و نیازهای این شهرستان است که با بهره‌برداری از این خط مترو بخش اعظمی از وضعیت ترافیک محور آیت‌الله سعیدی کاسته و علاوه بر آن در بحث مصرف انرژی و آلودگی هوا  کاهش خواهد یافت.

    اصغری تاکید کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک کشور در آذر ماه سال 89 اتصال اسلامشهر به خط 3 مترو تهران به تصویب رسید و در طی 3 سال گذشته اعتباراتی نیز به آن اختصاص یافته است که به دلیل عدم آغاز عملیات عمرانی طرح این بودجه  تخصیص نیافت.

    وی افزود: پس از پیگیری‌های مختلف مسئولان شهرستان، فرماندار، شهردار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر، در اسفند ماه سال 93  موافقت نامه احداث این خط  با حضور شهردار تهران و شرکت مترو تهران و شهرداری اسلامشهر مبادله شد.

    اصغری با تاکید بر اهمیت اجرای این طرح عمرانی برای این شهرستان و شهرهای اطراف  گفت: از مسئولین امر انتظار داریم و می‌خواهیم با توجه به اینکه اعتبارات اولیه و فضاهای مورد نیاز تهیه و آماده شده است، هرچه سریعتر عملیات اجرایی طرح آغاز شود.

    نماینده مردم در پارلمان شهری اسلامشهر خاطرنشان کرد: ساماندهی وضعیت کسبه  سرنوری، جابه‌جایی و ساماندهی میدان تره بار اسلامشهر، تعیین تکلیف وضعیت مجتمع‌های بینانس و نگین، احداث تقاطع غیر هم سطح میدان نماز و باغ فیض از مهمترین طرح‌هایی است که اعضای شورای شهر به طور جدی آنها را پیگیری می‌کنند.

    بر اساس این گزارش، به مناسبت گرامیداشت روز شوراها، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر به همراه  شهردار اسلامشهر، در نشستی با خبر نگاران رسانه در محل  ساختمان شورای شهر، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این شورا به سئوالات آنها پاسخ دادند و خواستار همفکری و همکاری هرچه بیشتر خبرنگاران با مجموعه مدیریت  شهر در جهت انعکاس فعالیت‌ها و نقاط ضعف این مجموعه جهت رفع کاستی‌ها شدند. 

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو