فونیکسریمکسبهتام

تنها ۳۵ درصد اهداف کاهش سفرهای درون شهری

۸۴۰۰ اتوبوس درون‌شهری در کلانشهرها فرسوده هستند

عصر خودرو : مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: ۸ هزار و ۴۰۰ اتوبوس درون‌شهری در کلانشهرها دودزا و فرسوده هستند و آسیبی است که باید به آن توجه شود.

۸۴۰۰ اتوبوس درون‌شهری در کلانشهرها فرسوده هستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، امیر جعفرپور ظهر امروز در نشست تخصصی مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری سراسر کشور در تبریز با اشاره به تشکیل کمیسیون خاص امور کلانشهر تهران سایر کلانشهرها اظهار داشت: 5 سند در این کمیسیون تصویب شده و در همین زمینه مشکلاتی مربوط به حمل و نقل شهری 8 سال گذشته مرتفع شده است.

    مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: کاهش سفرهای شهری و افزایش سهم ناوگان حمل و نقل شهری محقق نشده و در تحقق آن به 75 درصد تعیین شده نرسیده‌ و تنها به حدود 35 درصد رسیده‌ایم.

    وی ادامه داد: 8 هزار و 400 اتوبوس درون شهری در کلانشهرها دودزا و فرسوده هستند و آسیبی است که باید به آن توجه شود.

    جعفرپور تاکید کرد: وضعیت تاکسیرانی نیز در شهرهای بزرگ مطلوب نیست و در ساختار جدید حمل و نقل شهری سازمان‌های متولی افزایش یافته است.

    مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار داشت: در شهرهای بالای 200 هزار نفر سازمان‌های متولی محدود شده است و با توجه به آسیب‌های حمل و نقل درون شهری مصوباتی در حالت کلان مصوب شده است که تولید برنامه‌های آموزشی در مدارس از جمله این مصوبات است.

    وی حمایت مالی از شهرداری‌ها برای هوشمندسازی ترافیک و تخصیص 100 صدی بودجه حاصل از ماده 8 قانون هدفمندی یارانه‌ها در قوانین سنواتی را از دیگر مصوبات برای ارتقا سطح حمل و نقل دانست و گفت: طرح‌های جامع شهری و کنترل ترافیک در شهرهای بزرگ طراحی می‌شود.

    جعفرپور افزود: صدور گواهی صلاحیت انجام کار برای مراکز انجام آزمون‌های سطح 2 و 3 و تامین مالی هزینه جایگزینی مخازن معیوب سوخت خودروهای حمل و نقل مورد توجه قرار دارد.

    وی گفت: پیش‌نویس لایحه قانونی مدیریت شهری مورد توجه قرار دارد تا ترکیب متولیان و اختیارات تعیین شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط