فونیکسریمکسبهتام

بررسی شورولت Trax مدل ۲۰۱۵

عصرخودرو: یک خودرو تمام عیار شهری را در قرن بیست و یکم مجسم کنید. این خودرو باید به اندازه کافی کوچک باشد تا در پارکینگ‌های کوچک جا بشود، از طرفی هم به اندازه کافی بزرگ باشد تا دوستان و اسباب و اثاثیه‌شان راحت در آن جا بگیرند.

بررسی شورولت Trax مدل ۲۰۱۵
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴:۰۰
  • شورولت Trax
  • شورولت Trax
  • شورولت Trax
  • شورولت Trax
  • شورولت Trax
  • شورولت Trax
  • شورولت Trax
  • شورولت Trax
  • شورولت Trax
  • بررسی شورولت Trax مدل 2015

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از برترین ها، یک خودرو تمام عیار شهری را در قرن بیست و یکم مجسم کنید. این خودرو باید به اندازه کافی کوچک باشد تا در پارکینگ‌های کوچک جا بشود، از طرفی هم به اندازه کافی بزرگ باشد تا دوستان و اسباب و اثاثیه‌شان راحت در آن جا بگیرند. این خودرو ایده‌آل باید ارتفاع نسبتاً زیادی داشته باشد تا ترافیک اطراف را به راحتی ببینید و کم مصرف باشد تا مقداری پول در حساب بانکی‌تان باقی بماند. علاوه بر همه این‌ها، این خودرو باید قیمت مناسبی داشته باشد و از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای نظیر اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث بهره برده باشد. با این تفاسیر، می‌توان گفت شورولت Trax مدل 2015 یکی از جدیدترین محصولات در کلاس خودروهای کراس اوور جمع و جور محسوب می‌شود. این خودرو کمی از شورولت Equinox کوچک‌تر و از شورولت Sonic بزرگ‌تر است، با این حال معماری پلت‌فرم آن شباهت زیادی به آن‌ها دارد.

البته ارتفاع آن از شورولت Sonic بیشتر است و کیفیت سواری آن به خودروهای سواری بیشتر شباهت دارد تا به یک کراس اوور. پنج نفر بزرگسال به همراه اسباب و اثاثیه به راحتی در آن جا می‌شوند و فضای سر وفضای پای زیادی داخل کابین به چشم می‌خورد. با این حال، فضای بار در مقایسه با فضای بار رقبا نسبتاً کم است و اگر قصد دارید اشیاء بزرگ یا حیوانات خانگی حمل کنید، باید به فکر خرید یک کراس اوور بزرگتر باشید. موتور چهار سیلندر این خودرو برای گشت و گذار در شهر نیروی لازم را تولید می‌کند ولی هنگام حرکت سریع در بزرگراه، عملکرد چندان مناسبی از خودش نشان نمی‌دهد. در مجموع می‌توان گفت اگر به دنبال یک کراس اوور جمع و جور می‌گیردد که از قیمت مناسب و تجهیزات پیشرفته برخوردار باشد، شورولت Trax به طور قطع گزینه خوبی است. البته در این بازه قیمتی گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند. اگر زیاد از فضای بار استفاده نمی‌کنید، نیسان Juke مدل 2015 از شتابی زیاد و هندلینگی اسپرت برخوردار است. اگر کابین جا دار، کیفیت مواد اولیه و طراحی کاربرپسند برای شما در اولویت قرار دارد، کیا سول و سوبارو XV Crosstrek را نیز باید در نظر بگیرید. با این که شورولت Trax مزایای زیادی نسبت به رقبایش ندارد ولی کارش را خوب انجام می‌دهد و ارزش آن را  دارد که آن را تست کنید و دوری در اطراف بزنید.

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

شورولت Trax مدل 2015، یک کراس اوور جمع و جور و پنج نفره است که در تیپ‌های LS ،LT و LTZ به بازار عرضه می‌شود. هر یک از این تیپ‌ها می‌توانند به دیفرانسیل جلو و یا به چهار چرخ متحرک مجهز بشوند. تجهیزات استاندارد تیپ LS عبارتند از: رینگ‌های 16 اینچی، چراغ‌های اتوماتیک، دسترسی بدون کلید، لوازم تمام برقی، تهویه مطبوع، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، صندلی تاشوی عقب به نسبت 40/60، صندلی تاشوی شاگرد و روکش بار. تجهیزات الکترونیکی استاندارد نیز عبارتند از: سیستم MyLink، نمایشگر 7 اینچی به همراه اپلیکیشن‌های تلفن همراه، دوربین دید عقب، سیستم OnStar، وای فای، کنترلگر صوتی Siri Eyes Free برای تلفن‌های iPhone، درگاه USB و سیستم صوتی مجهز به رادیو AM/FM و شش بلندگو. تجهیزات تیپ LT عبارتند از: رینگ‌های آلومینیومی، روف‌ریل، شیشه دودی عقب، کروز کنترل، استارت از راه دور، گرمکن آینه‌های جانبی، روکش پارچه‌ای، محفظه بار زیر صندلی شاگرد، پریز برق 110 ولت، رادیو ماهواره‌ای و اپلیکیشن OnStar RemoteLink. تجهیزات تیپ LTZ عبارتند از: رینگ‌های 18 اینچی، سنسورهای پارک عقب، صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در شش جهت، آینه الکتروکرومیک، روکش وینیل مرغوب، گرمکن صندلی‌های جلو، روکش چرمی غربیلک فرمان و سیستم صوتی Bose. برای تیپ LT پکیج Plus قابل خریداری است که این تجهیزات را ارائه می‌دهد: سنسورهای پارک عقب، صندلی برقی راننده، روکش چرمی-پارچه‌ای و روکش چرمی غربیلک فرمان. چنانچه پکیج Sun and Sound را خریداری کنید، سیستم صوتی Bose و سانروف در اختیارتان قرار می‌گیرند. برای تیپ LTZ نیز سانروف به صورت تکی قابل سفارش و خریداری است.

قدرت و عملکرد موتور

نیروی پیشران شورولت Trax مدل 2015 را یک موتور چهار سیلندر 1.4 لیتری تأمین می‌کند که به توربوشارژر مجهز است که در کنار یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک قرار می‌گیرد. این موتور قادر است 138 اسب‌بخار نیرو و حدود 201 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. در تست سرعت، تیپ LTZ شورولت Trax مجهز به سیستم چهار چرخ متحرک توانست ظرف 10 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که حدود یک ثانیه از شتاب صفر تا صد کراس اوورهای مشابه بیشتر است. میزان مصرف سوخت این کراس اوور به همراه دیفرانسیل جلو در سیکل ترکیبی 9.44 لیتر (10.53 لیتر در شهر و 8.05 لیتر در بزرگراه) و با چهار چرخ متحرک در سیکل ترکیبی 10.14 لیتر (11.40 لیتر در شهر و 8.83 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است.

ایمنی

تجهیزات ایمنی شورولت Trax مدل 2015 عبارتند از: ترمز ضدقفل، کیسه هوای صندلی‌های جلو، کیسه هوای پرده‌ای و کیسه هوای زانوی راننده و سرنشین جلو. مدل‌های مجهز به دیفرانسیل جلو، در قسمت جلو به ترمز دیسکی و در قسمت عقب به ترمز کاسه‌ای مجهز هستند و مدل‌های مجهز به سیستم چهار چرخ متحرک نیز هم در جلو و هم در عقب از ترمزهای دیسکی بهره می‌برند. در تست ترمز، تیپ LTZ مجهز به چهار چرخ متحرک، پس از پیمودن 36.50 متر متوقف شد که برای خودرویی در این کلاس مسافتی نسبتاً خوب محسوب می‌شود. دوربین دید عقب برای همه تیپ‌ها به صورت استاندارد عرضه می‌شود، تیپ LTZ به سنسورهای پارک عقب نیز مجهز است. سیستم OnStar نیز جزو تجهیزات استاندارد است و امداد جاده‌ای و ترمز اتوماتیک را در اختیار قرار می‌دهد. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها در زمینه هدم آسیب دیدگی از جلو، مقاومت سقف و مقاومت بدنه، به این خودرو بالاترین رتبه ممکن، یعنی رتبه "خوب" را داده است.

طراحی داخلی و امکانات خاص

شورولت Trax مدل 2015 به رغم قد و قواره کوچکش از فضای داخلی جا داری برخوردار است. با این که صندلی‌ها باریک هستند ولی فضای سر و فضای پا زیاد است. روی صندلی‌های عقب نیز برای دو سرنشین بلند قد به اندازه کافی جا وجود دارد. سه کودک خردسال نیز به راحتی روی صندلی‌های عقب می‌نشینند ولی جا برای سه نفر بزرگسال کمی تنگ است. گنجایش فضای بار به 0.50 متر مکعب می‌رسد و هنگامی که صندلی‌های عقب خوابانده شوند این گنجایش به 1.37 متر مکعب می‌رسد. این فضای بار از فضای بار نیسان   Jukeیا میتسوبیشی Outlander Sport بیشتر است ولی از نظر گنجایش به پای فضای بار جیپ Renegade، کیا سول و سوبارو XV Crosstrek نمی‌رسد.

مورد دیگری که در داخل کابین به چشم می‌خورد، کیفیت پایین مواد اولیه است. پلاستیک سخت تقریباً همه سطوح را پوشانده است. این خودرو دارای کنسول مرکزی نیست و پنل ابزاری که از پنل ابزار شورولت Sonic الهام گرفته است، زیاد برازنده به نظر نمی‌رسد. سیستم MyLink شامل یک نمایشگر 7 اینچی است که روی داشبورد قرار گرفته و می‌تواند به تلفن همراه متصل شود و دسترسی به اپلیکیشن، عکس و حتی ویدئوها را امکان‌پذیر کند. اپلیشکیشن‎هایی نظیر Panadora، Tunein، Stitcher و BringGo نیز در دسترس قرار می‌گیرند. اپلیکیشن BringGo یک اپلیکیشن مسیریابی است که استفاده از آن آسان است و به راحتی به روز می‎شود. گفتنی است نمایشگر لمسی گاهی اوقات خوب به لمس انگشت‌ها واکنش نمی‌دهد که می‌تواند کمی مأیوس کننده باشد.

تجربه رانندگی

شورولت Trax مدل 2015 به لطف ابعاد جمع و جورش خیلی راحت پارک می‌شود و مانور دادن با آن در مقایسه با کراس اوورهای بزرگتر، راحت‌تر است. مدل‌هایی که به رینگ‌های 16 اینچی مجهز هستند سواری نرم و کنترل شده‌ای دارند ولی چنانچه تیپ LTZ با رینگ‌های 18 اینچی را خریداری کنید، کیفیت سواری خشک می‌شود. فاصله محورها از یکدیگر کم است و فرمان نیز گیج احساس می‌شود، به همین دلیل پایداری در یزرگراه زیاد تعریفی ندارد. عملکرد موتور نیز چنگی به دل نمی‌زند. با این که شورولت Trax کراس اوور کوچکی است، موتور مجهز به توربوشارژر نیرویی تولید می‌کند که فقط برای رانندگی در شهر کفایت می‌کند و برای رانندگی در بزرگراه زیاد تعریفی ندارد، به این ترتیب، مانور دادن با این خودرو نیازمند صبر و برنامه‌ریزی است. از طرف دیگر، گیربکس شش سرعته اتوماتیک بسیار نرم و سریع دنده عوض می‌کند و بیشترین نیرو را از موتور بیرون می‌کشد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو