فونیکسریمکسبهتام

خطوط سفید جایگزین نرده‌های فلزی می شود

عصر خودرو : رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این که شاهد طنین انواع زنگ‌های خطر در شهر هستیم، گفت: گوش‌هایمان پر از صدای انواع زنگ‌ها - از زنگ خطر آلودگی هوا تا کاهش جمعیت و از زنگ خطر بحران آب تا مصرف بی رویه پلاستیک - شده است.

خطوط سفید جایگزین نرده‌های فلزی می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر معصومه آباد با طرح این سوأل که این زنگ‌ها برای که به صدا در می‌آیند و چه کسی را بیدار می‌کنند، افزود: امیدواریم زمانی عقربه‌های ساعت شنی برای به کار بستن مصوبات ابلاغی از سوی شورای شهر در متن شهر به گردش در آیند تا بلکه بتوانیم احکام اجرای مصوبات شورا را قاب کنیم!

    وی در خصوص کمپین «آسمان آبی‌ ـ زمین پاک» گفت: طرح «خط سفید» فرصت خوبی برای تغییر مدیریت شهری از سازمانی خدماتی به ساختاری فرهنگی است که نماد آن با از میان برداشتن سازه‌های آهنی همانند نرده‌هایی که در سطح شهر وجود دارد از جمله جداکننده‌های فلزی که در بزرگراه‌ها نصب شده‌اند، می‌تواند متبلور و متجلی شود.

    دکتر آباد با اشاره به این که کمپین «آسمان آبی ـ زمین پاک» فرصت خوبی است تا مدیریت شهری برای باز داشتن افراد از خطا، دیگر ناگزیر به نرده‌گذاری نباشد، اظهار کرد: باید رویکرد جدیدی در شهر جایگزین شود که بر اساس آن، ادبیات مفهومی با مشخصه یک انسان متمدن و فرهیخته اجتماعی برای یاد گرفتن فرهنگ زندگی در کلان‌شهر مورد توجه قرار گیرد.

    وی با بیان این که در همه کلان‌شهرهای دنیا با زبان رنگ با مردم صحبت می‌کنند، تصریح کرد: در آن کلان‌شهرها، مدیریت شهری وقتی بخواهد یک مانع ایجاد کند، تنها خطی را با رنگ به شکل یک مرز بر روی زمین ترسیم می‌کند و همه مردم هم همان مرز را رعایت می‌کنند اما در تهران به جای آن نرده‌گذاری می‌کنیم، در صورتی که باید به این سمت برویم که تفکیک‌کننده‌های فلزی را از شهر حذف کنیم و با زبان رنگ و از طریق «خطوط سفید» با مردم حرف بزنیم.

    رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تأکید بر این که مردم وقتی متوجه شوند منافع شرکت آن‌ها در برنامه‌ای به خود آن‌ها باز می‌گردد، در آن برنامه مشارکت می‌کنند، در پایان گفت: این مهم، نخستین گامی است که مدیریت شهری در کمپین «آسمان آبی ـ زمین پاک» باید آن را مورد توجه قرار دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو