فونیکسریمکسبهتام

معاون شهردار تهران عنوان کرد؛

میزان آلایندگی معیار تردد خودروها

موافق طرح زوج و فرد نبودیم

عصر خودرو : معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، تاکید کرد: ساز و کارهای اجرایی ممنوعیت ورود و تردد خودروها در مناطقی از پایتخت موسوم به طرح محدوده کم انتشار آلایندگی، در دست بررسی است.

میزان آلایندگی معیار تردد خودروها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی، گفت: باید به نقطه‌ای برسیم که کل شهر تهران به پهنه‌ای که میزان انتشار آلاینده‌ها در آن به کمترین مقدار ممکن کاهش پیدا کرده، تبدیل شود.

    وی افزود: از ابتدا با طرح زوج و فرد موافق نبودیم و اعتقاد داشته و داریم که شماره پلاک خودرو ملاک و معیار درستی برای مجاز یا ممنوع بودن ورود و تردد خودروها به مناطقی از شهر نیست و در این میان، میزان آلایندگی هر خودرو می‌تواند معیار و ملاک مناسبی به این منظور باشد.

    تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه علاوه بر خودروهای آلاینده، موتورسیکلت‌های کاربراتوری نیز یکی از منابع اصلی آلودگی هوا محسوب می‌شوند، اعلام کرد: متأسفانه استفاده از این موتورسیکلت‌ها که به شدت آلاینده هستند، به همین شدت از طریق شبکه‌های تلویزیونی تبلیغ شده و به مردم توصیه می‌شود تا با خریداری این موتورسیکلت‌ها با حداقل قیمت، حداکثر آلودگی را به هوای شهر تحمیل نمایند و این در شرایطی است که موتورسیکلت‌های برقی و لزوم استفاده از آن به عنوان یک وسیله نقلیه پاک، مهجور و مظلوم واقع شده است.

    معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه طرحی را به منظور ساماندهی آژانس‌های مسافربری و طرح دیگری را نیز جهت سامان‌بخشی به حمل و نقل بار و کالا در تهران تدوین کرده‌ایم که بزودی به شورای اسلامی شهر تهران تقدیم می‌کنیم، اظهار کرد: قانون‌گذار، آژانس‌های مسافربری را به عنوان یکی از مدل‌های حمل و نقل شهری منظور و پیش‌بینی نموده که آژانس‌ها نیز از ساختاری مشابه ناوگان تاکسیرانی برخوردار باشند.

    تشکری هاشمی با بیان اینکه توجه بیشتر به مسائل رفاهی و معیشتی رانندگان آژانس‌ها و حمایت از این عزیزان و نیز ایجاد نظم و انضباط در آژانس‌های مسافربری با همکاری اتحادیه مربوطه از اهداف این طرح است، تصریح کرد: شناسنامه‌دار کردن خودروهای آژانس‌ و صدور کارت شناسایی برای رانندگان این خودروها از طریق تأیید صلاحیت‌های فردی و فنی راننده و خودرو از جمله ساز و کارهای پیش‌بینی شده در طرح مذکور است.

    وی در پایان با تأکید بر پیش‌بینی حفظ و تقویت نظارت اتحادیه مربوطه بر مؤسسات اتومبیل کرایه در طرح ساماندهی آژانس‌های مسافربری، خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح، 1700 مؤسسه مجاز اتومبیل کرایه و بیش از 60  هزار راننده‌ای که در قالب این مؤسسات فعالیت می‌کنند، زیر پوشش قرار گرفته و این مدل حمل و نقلی بر مبنای حقوق متقابل راننده و مسافر بازتعریف می‌شود

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو