فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان خبر داد

اتمام طرح مطالعات میدانی طرح «بی‌آر‌تی» در همدان‌

عصر خودرو : معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان گفت: با اجرای طرح «بی آر تی»، خیابان‌های بوعلی و اکباتان نیز پیاده‌راه می‌شوند.

اتمام طرح مطالعات میدانی طرح «بی‌آر‌تی» در همدان‌
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، عباس صوفی اظهار کرد: بعد از ابلاغ مصوبه شورای عالی ترافیک و حمل و نقل کشور منوط به اجرای طرح «بی آر تی» در همدان مشاوران مطالعات میدانی طرح «بی‌آر‌تی» را انجام دادند و به اتمام رساندند.

    وی با اشاره به اینکه اواخر سال گذشته طرح «بی آر تی» را به شورای ترافیک استان ارائه کردیم، گفت: شورای ترافیک استان این پرو‍ژه را به کمیته فنی ارجاع داده، چراکه از حساسیت بالایی برخوردار بود.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان با بیان اینکه کمیته فنی جلسات گذشته خود را با محوریت این موضوع پیش برده است افزود: توضیحات کامل طرح «بی آر تی» از طریق مشاوران در جلسات کمیته فنی ارائه شده است.

    وی تصریح کرد: به محض دریافت نتیجه از کمیته فنی و ارسال آن به شورای ترافیک این طرح را اجرایی خواهیم کرد چراکه برای انجام طرح «بی آر تی» به مصوبه شورای ترافیک استان نیاز داریم.

    صوفی تصریح کرد: طرح «بی آر تی » به منظور طراحی سیستم حمل و نقل شهری و در راستای ایجاد نظم و انضباط مهندسی ترافیک در شهر انجام خواهد شد.

    وی اضافه کرد: کار اولیه در بحث سیستم طراحی و کریدورها، نقشه‌برداری شهر و ایستگاه‌ها مشخص شده است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان با بیان اینکه به محض صدور مصوبه و مجوز، این طرح را آغاز و اجرایی می‎کنیم، گفت: تا قبل از تصویب طرح نمی‌توانیم از محل دقیق مسیرها چیزی بگوییم.

    وی خاطرنشان کرد: با این اتفاق در سیستم حمل و نقل شهری یک بازنگری و مهندسی در دسترسی‌ها و تأمین خطوط بحث زمان سفر انجام خواهد شد.

    صوفی در ادامه گفت: در طرح پیشنهادی؛ خیابان‌های کم‌عرض مسیر ویژه، فقط با رنگ مشخص خواهد شد و جداسازی در این خیابان‌ها نخواهیم داشت تا مردم از آسایش بیشتری برخوردار باشند؛ البته نظر شورای ترافیک استان نیز باید در این موارد لحاظ شود.

    وی با بیان اینکه سعی شده ایستگاه‌ها کاملاً مطابق با استانداردهای ایستگاه «بی آر تی» باشد، افزود: در بعضی از مناطق با کم‌عرضی خیابان مواجه هستیم که باید کمی تغییرات در ایستگاه‌ها انجام شود.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان با اعلام اینکه در طرح «بی آر تی» میدان امام (ره) پایانه اتوبوس‌ها نیست، ابراز داشت: در اسناد بالادستی داریم که 6 خیابان منتهی به میدان امام (ره) باید تبدیل به پیاده‌راه شوند و دسترسی نیز باید درست و با مطالعات میدانی برای شهروندان انجام شود.

    وی با بیان اینکه در ابتدای این طرح دو خیابان بوعلی و اکباتان پیاده‌راه خواهند شد، گفت: اجرای این موضوع مستلزم اجرای طرح «بی آر تی» است و به نحوی که این دو طرح همزمان اجرا خواهند شد.

    صوفی با بیان اینکه اجرای این طرح باید کاملاً استاندارد و مطابق با قوانین انجام شود تا دسترسی‌ها برای شهروندان به آسانی انجام گیرد، افزود: مقدمات انجام طرح «بی آر تی» ورود کارت بلیط الکترونیکی به ناوگان اتوبوسرانی است.

    وی در پایان سخنانش گفت: سیستم کارت بلیط الکترونیکی همزمان با سیستم کنترل GPS راه‌اندازی می‌شود و دستگاه ABL بر روی ناوگان اتوبوسرانی شهر همدان نیز نصب خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو