فونیکسریمکسبهتام

۴ اشتباه رایج هنگام خرید خودرو

عصر خودرو : خرید خودرو، پس از خرید خانه، یکی از پرهزینه‌ترین معاملات محسوب می‌شود؛ بنابراین باید پیش‌از هزینه‌کردن مبالغ سنگین، با اطلاعات و تحقیق مناسبی دست به معامله زد.

۴ اشتباه رایج هنگام خرید خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، خرید یک خودرو جدید، چه صفر باشد چه کارکرده، همیشه هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است. این درست زمانی‌است شما وارد بخش جدیدی از زندگی با هزینه‌های متنوع‌تری می شوید. اغلب افراد، با خرید خودروی جدید، امکانات جدیدی نظیر سیستم‌های صوتی، تزیینات داخلی، رینگ‌های اسپرت و... به آن اضافه می‌کنند که تمامی این امکانات جانبی، مشمول هزینه‌های سنگینی می‌شود.

    برای کسانی‌که خودروهای قدیمی و خارج از رده سوار می شدند نیز خرید خودروی جدید می‌تواند خیلی لذت‌بخش باشد زیرا از رانندگی روان‌تر و امکانات بیشتری لذت می‌برند که در خودروی قبلی خود هرگز آن را تجربه نکرده‌اند. اما برخی دیگر نیز فقط دنبال خرید خودرویی هستند که مرتب خراب نشود.

    با تمامی هیجاناتی که خودروی جدید به همراه دارد، اما برخی از مردم، در هنگام خرید خودرو مرتکب اشتباهات مختلفی می‌شوند که به گزارش پایگاه اینترنتی چیت‌شیت، به برخی از مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.

    اشتباه در برآورد هزینه‌ها و بودجه
    حتی قبل از اینکه برای خرید خودرو پای خود را داخل نمایشگاه بگذارید، باید بودجه خود را درست بررسی کنید تا دقیقا متوجه شوید تا چه مبلغی می‌توانید برای خرید خودرو، گارانتی، بیمه، ثبت سند و سایر هزینه های جانبی بپردازید. بدترین اشتباه ممکن این است که ریش و قیچی را به دست فروشنده بسپارید تا او بودجه پایه را برای خرید خودرو به شما تحمیل کند و آن‌وقت اوست که برای خرید خودرو و جیب شما تصمیم می‌گیرد.

    اگر قصد خرید خودرویی دارید، بهتر است قبل از رفتن به نمایشگاه، از قیمت اصلی آن در بازار اطلاع کسب کنید و درصورت امکان، قیمت تمام شده آن را به‌دست آورید. در این‌ راه، وب‌سایت‌های مختلفی هستند که می‌توان به مراجعه به آنها قیمت تخمینی خودروها را ظرف چند دقیقه بدست آورد. بهتر است یک پرینت از قیمت‌ها و مشخصات خودروی موردنظرتان را همراه خودتان داشته باشید. اگر نگران این هستید که مبادا سرتان کلاه برود یا اطلاعات خوبی برای خرید خودرو ندارید، بهتر است تنها برای خرید خودرو نروید و یک فرد آشنا را همراه خودتان ببرید.

    تحقیق ناکافی
    اطلاعات ثبت شده ازسوی موسسه Dealer Refresh، نشان می‌دهد، 83 درصد مردم، پیش از خرید خودرو اقدام به تحقیق اینترنتی درباره خودروی موردنظرشان می‌کنند. در آمریکا وب‌سایت‌های متنوعی نظیر KBB.com، Truecar.com، و CarFax.com وجود دارند که اطلاعات مهم و ضروری موردنیاز را درباره خودرویی که مشتریان قصد خرید آن را دارند، ارائه می‌کنند. در این وب‌سایت اطلاعاتی نظیر ارزش واقعی خودرو، مدل، سال تولید و ارزیابی و نقد و بررسی‌های سایر مشتریانی که از خودروی مدکور استفاده کرده‌اند، ارائه می‌شود. البته در ایران نیز وب‌سایت‌هایی هستند که این اطلاعات مفید را به خریداران ارائه می‌کنند.

    باوجود اینکه بسیاری از مشتریان از این منابع اطلاعاتی استفاده می‌کنند اما همچنان بخشی از خریداران خودرو یعنی چیزی حدود 17 درصد از آنها از این منابع استفاده نمی‌کنند. اما تنها چند دقیقه وقت‌گذاشتن برای جستجو و تحقیق اینترنتی درباره خودروی مورد نظر، نه تنها اطلاعات شما را نسبت به قیمت و کیفیت خودروی مورد نظر افزایش می‌دهد، بلکه در وقت و جستجوی شما به شکل قابل توجهی صرفه‌جویی می‌کند.

    خرید عجولانه و ضربتی
    وقتی چشم آدم به یک خودرو شاسی‌بلند زیبا با آن‌همه لوازم و امکانات لوکس و جانبی می‌افتد، خیلی سخت می‌شود به آن دل نبست. اما بهتر است به‌جای تصمیم عجولانه، وقت خود را برای پیدا کردن یک خودروی مناسب با جیبتان بگذارید. خرید خودرو، بعد از خرید خانه، اغلب، پرهزینه‌ترین معامله‌ای است که افراد انجام می‌دهند. پس با چنین هزینه بالایی که برای خرید خودرو می‌پردازید، تصمیم‌گیری صحیح، اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. اگر احساس می‌کنید که ممکن است دست به جیب شوید و تمام برگه‌های دسته چک خودرا برای خودروی چشم‌نواز صرف کنید، به شما توصیه می‌کنیم که به خانه برگردید و روز دیگری برای خرید خودرو تصمیم بگیرید. از نظر منطقی، بهتر است قبل از اینکه تصمیم به خرید بگیرید، به چند نمایشگاه سر بزنید.

    درنظر نگرفتن تمامی جوانب و گزینه‌ها
    افرادی که مستقیم به نمایشگاه فروش خودرو وارد می‌شوند و بدون هیچ سوال و بررسی دقیقی اقدام یک خودرو انتخاب کرده و پس از امضای قرارداد نمایشگاه را ترک می‌کنند، قطعا بیش از مبلغی که قصد داشته‌اند، هزینه می‌کنند. سعی کنید از چند جای مختلف قیمت داشته باشید. در این‌صورت، فروشنده مجبور است با چند‌نفر دیگر رقابت کند تا قیمت‌هایش را پایین آورد. همچنین، قبل از خرید خودرو، با چند شرکت بیمه تماس بگیرید تا هزینه احتمالی بیمه خودرو را برآورد کنید.

    در پایان، به خودتان کمی فرصت دهید و تا حد امکان هزینه‌های خودرا پایین آورید تا به‌جای قرارگرفتن در وضعیت «چه‌کنم چه‌کنم» بتوانید به درستی تصمیم بگیرید که چقدر باید برای خرید خودرو هزینه کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط