فونیکسریمکسبهتام

عضو گروه پارلمانی دوستی ایران و ترکیه:

ترکیه مشکل صف ۲۶ کیلومتری کامیون‌های ترانزیتی را حل کند

عصرخودرو: عضو گروه پارلمانی دوستی ایران و ترکیه گفت: برگزاری پنجمین اجلاس همکاری‌های استانهای مرزی ایران و ترکیه فرصت خوبی است تا مشکل صف ۲۶ کیلومتری کامیون‌های ترانزیتی در ترکیه حل شود.

ترکیه مشکل صف ۲۶ کیلومتری کامیون‌های ترانزیتی را حل کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تسنیم، محمد علی‌پور در پنجمین اجلاس همکاری‌های استانهای مرزی ایران و ترکیه با تشریح ضرورت افزایش تبادلات اقتصادی دو کشور اظهار داشت: ایران و ترکیه در بستر تاریخی کهنی با تکیه بر اشتراکات دینی و فرهنگی همسایگان خوبی برای همدیگر بوده‌اند و حسن همجواری این دو در واقعه زلزله وان ترکیه و حضور به هنگام نیروهای امدادی ایران در این شهر ثابت شد.
    وی افزود: ایران پل ارتباطی ترکیه به آسیای میانه و ترکیه نیز پل ارتباطی ایران به اروپاست بنابراین تعامل دو کشور در همه عرصه‌ها یک ضرورت است و استانداران مرزی دو کشور باید مقدمات این روابط را فراهم کنند.
    علی‌پور گفت: سفرهای پی در پی و مستمر مقامات ارشد دو کشور نشان می‌دهد که ظرفیت‌های خوبی برای توسعه مناسبات وجود دارد بنابراین تفاهم نامه‌های منعقده و هدف گذاری‌های انجام شده باید به سرعت از سوی مقامات اجرایی پیگیری شود.
    نماینده مردم شهرهای ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روشن است که اتصال دو کشور فقط از طریق مرزهای آذربایجان غربی امکان پذیر است بنابراین 4 استاندار شرق ترکیه و استاندار آذربایجان غربی می‌توانند در افزایش تبادلات دو کشور به هدف 30 میلیارد دلاری اقدامات مثمر ثمری را انجام دهند.
    وی افزود: بزرگ‌ترین مرز زمین دو کشور در شهر بازرگان قرار دارد و راه اندازی گمرگات مرزهای رازی، کاپی کوی و سرو، اسن دره می‌تواند حجم مبادلات را بیش از پیش افزایش داده و سهولت عبور و مرور را به ارمغان آورد.
    علی‌پور با برشماری استعدادهای سرمایه گذاری آذربایجان غربی اظهار داشت: هم اینک می‌توان در زمینه‌های کشاورزی، صنعتی، گردشگری، و بازرگانی سرمایه گذاری‌های زیادی را انجام داد اما مشکل این است که باید طرف ترک نسبت به حل مشکل صف 26 کیلومتری کامیون‌های ترانزیتی در مرزهای داخلی خود اقدام کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو