فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور تهران:

طرح ممنوعیت تردد موتورسیکلت بنزینی در محدود بازار کارشناسی نشده است

عصر خودرو : رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: طرح ممنوعیت تردد موتورسیکلت بنزینی در محدود بازار کارشناسی نشده است.

طرح ممنوعیت تردد موتورسیکلت بنزینی در محدود بازار کارشناسی نشده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، سردار سیدتیمور حسینی در نشست خبری صبح امروز خود با اشاره به موفقیت پلیس راهور پایتخت در کاهش 15 درصدی تلفات در سال 94 اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به اقدامات انجام شده در سال 93 و براساس آمار سازمان پزشکی قانونی 109 نفر در سال گذشته به نسبت سال قبل آن در تصادفات ترافیکی پایتخت کمتر کشته شدند که صبح امروز از 17 تن از روسای مناطق مختلف تهران  و معاونان ترافیکی پایتخت تقدیر به عمل آمد.

    * تمهیدات پلیس راهر تهران برای تعطیلات پایان هفته و دربی بزرگ پایتخت

    وی بااشاره به تعطیلات پیش رو  منتهی به مبعث مبارک حضرت رسول اکرم(ص) گفت: در تعطیلات پیش‌رو از یک سو با مسافرت شهروندان پایتخت به سمت استانهای شمالی و از سوی دیگر با تشدید ترافیک در مراکز تفریحی پایتخت تمهیداتی ترافیکی خاصی در نظر گرفته شده است.

    حسینی افزود: همچنین با توجه به دربی دو تیم پرطرفدار استقلال  و پرسپولیس در روز جمعه پیش‌بینی ‌های لازم برای پوشش ترافیکی و انجام شدن هر چه منظم‌تر این دیدار انجام گرفته است.

    *  کلید خوردن فاز اجرایی حق خط سفید از هفته آینده

    وی با اشاره به طرح جدید مشترک پلیس راهور تهران بزرگ و مدیریت شهری پایتخت تحت عنوان خط سفید اظهار داشت: از ابتدای هفته آینده و پس از پشت سر گذاشتن سالروز مبعث پیامبر بزرگوار اسلام، فاز اجرای خط سفید در پایتخت کلید خواهد خورد.

    حسینی در تشریح جزئیات این طرح گفت: در این طرح تقاطعات اصلی و خصوصا بخش مرکزی پایتخت به منظور ساماندهی گذرگاه‌های عابر پیاده و حرکت خودروها و وسایل نقلیه بین خطوط، زیر پوشش این طرح می‌‌رود.

    وی با بیان اینکه اجرایی شدن این طرح با هدف دستیابی به انضباط ترافیکی انجام می‌شود خاطرنشان کرد: در طرح مذکور در روز یکشنبه اجرایی خواهد شد با هر گونه بی‌نظمی در تردد، تخلف موتورسیکلت‌ها، توقف بی‌جا و توزیع نامناسب بار در معابر پایتخت برخورد می‌شود.

    وی در پاسخ به خبرنگاری که از آماده بودن زیرساخت‌های لازم همچون خط کشی‌های خیابانی و در یک امتداد جویا شده بود، گفت: در حال حاضر آماده‌سازی زیرساخت‌ها و ملزومات این سطح در حال انجام است و قطعا زیرساخت‌های لازم تا پایان خرداد به سرانجانم خواهد رسید.

    حسینی ادامه داد: پیش از این در برخی بزرگراه‌های پایتخت همچون بزرگراه‌های همت، خرازی، زین‌الدین، بابایی، صدر، نیایش، آزادگان و برخی دیگر از بزرگراه‌ها شاهد تکثر خطوط و یا تغییر تعداد لاین‌ها بودیم ولی طبق اقدامات انجام شده و اصلاحات فنی مهندسی در تمامی این بزرگراه‌ها صورت گرفته است.

    وی تاکید کرد: در تمامی بزرگراه‌های پایتخت تغییر پهنای بزرگراه‌ها مورد کارشناسی قرار گرفت و تمامی فضای اضافی به عنوان لاین اضطرار و با خطوط قرمز مشخص شده‌اند که پس از اجرایی شدن طرح خط سفید قطعا حرکت بین خطوط در دستور کار ماموران قرار خواهد گرفت.

    * برخورد ویژه پلیس با دور‌دور کردن شبانه خودروهای لوکس

    حسینی با بیان اینکه طرح برخورد با تخلفات شبانه از سال گذشته در ابعاد کوچکی آغاز شده بود گفت: علی‌رغم انجام طرح‌های شبانه پلیس با تخلفات شبانه، از نیمه اردیبهشت تمرکز بیشتر بر برخورد با این تخلفات در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر این طرح به صورت مستمر در تمامی بزرگراه‌ها در هر شب به اجرا درمی‌آید.

    رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه تاکنون 1700 دستگاه خودروی در قالب این طرح اعمال قانون شده و یا به پارکینک منتقل شده‌اند گفت: طبق آمار به دست آمده 850 خودرو جزو خودروهای توقیف شده خودروهای لوکس هستند.

    * دوردور کردن از مصادیق بی‌نظمی در شهر است

    حسینی در پاسخ به سوال یکی ازخبرنگاران که از قانونی بودن یا  قانونی نبودن برخورد پلیس از دور دور کردن خودرهای لوکس پرسیده بود اظهار داشت: باید توجه داشت که یکی از وظایف پلیس برخورد با مصادیق بی‌نظمی در سطح معابر است. و به عنوان مثال زمانی که یکی از معابر به واسطه تردد‌های غیرضروری و تخلفاتی همچون شانه به شانه رفتن خودروها با سرعت بسیار کم و یا توقف‌های بیجا مسدود می‌شود انی موضوع را می‌توان از مصادیق بارز بی‌نظمی دانست که تمامی یگانهای پلیس از جل پلیس راهور، پلیس امداد و سایر دستگاه وظیفه برخورد با آ«ها را دارند.

    مصلای تهران مکان مناسبی برای نمایشگاه‌های پرمخاطب نیست

    وی در ادامه در واکنش به سوال یکی از خبرنگارن در خصوص ترافیک هر ساله معابر پایتخت به دلیل برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: قطعا محل فعلی مصلا و نمایشگاه‌های پایتخت به هیچ وجه محل مناسبی برای برپایی نمایشگاه‌های پرمخاطب نیست.

    رئیس پلیس راهور پایتخت  تاکید کرد: موضع پلیس در این خصوص مشخص است و سالهای سال است که مشکل خود با محل فعلی مصلا را به مسئولان گوشزد کرده‌ایم.

    حسینی در پایان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر نظر پلیس در واکنش به طرح شهرداری و شورای شهر پایتخت به منظور ممنوع کردن تردد موتورسیکلت‌های بنزینی در محدوده بازار و مرکزی تهران گفت: این طرح یک طرح کارشناسی نشده است و هنوز تصمیمی در خصوص اجرایی شدن آن گرفته نشده است. لذا صحبت کردن در مورد این طرح کارشناسی نشده لزومی ندارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو