فونیکسریمکسبهتام

عبور فراخوان کیسه‌های هوای مرگبار از مرز ۳۳ میلیون خودرو

عصر خودرو : فراخوان جدید گسترده هوندا برای خودروهای مجهز به کیسه‌های هوای ساخت تاکاتا، مجموع فراخوانهای انجام گرفته برای این قطعات مرگبار را به بیش از ۳۳ میلیون خودرو رساند.

عبور فراخوان کیسه‌های هوای مرگبار از مرز ۳۳ میلیون خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، هوندا موتور برای 4.89 میلیون خودرو در سراسر جهان برای یک مشکل جدید در بادکننده‌های کیسه‌های هوای ساخت تاکاتا فراخوان داده است. این فراخوان یک روز پس از اعلام فراخوانهای مشابه تویوتا و نیسان در ارتباط با کیسه‌های هوای تاکاتا انجام گرفت.

    هوندا در میان خودروسازان بزرگ بدترین ضربه را از این فراخوانها متحمل شده است و با اقدام اخیر، تعداد خودروهای این خودروساز ژاپنی که تاکنون برای کیسه‌های هوای معیوب تحت فراخوان قرار گرفته اند به 19.6 میلیون دستگاه می‌رسد.

    تویوتا موتور و نیسان موتورز چهارشنبه گذشته با فراخوان 6.5 میلیون دستگاه خودرو برای یک مشکل جدید کیسه‌های هوا تاکاتا، به فراخوانهای مذکور افزودند. تعداد خودروهای فراخوان شده تویوتا در ارتباط با قطعات تاکاتا به 8.1 میلیون و نیسان به حدود چهار میلیون خودرو افزایش یافت.

    طبق اعلام هوندا، در مشکل جدید یک نشت ممکن است اتفاق افتاده و باعث ترکیدگی کیسه هوا شود. فراخوانهای اولیه برای بادکننده‌های انفجاری کیسه‌های هوا بود که دچار نقص تولید بودند.

    دلیل این مشکل هنوز معلوم نیست و خودروسازان و تاکاتا به همراه رگولاتور ایمنی آمریکا و مقامات حمل و نقل در این کشور سرگرم تحقیقات هستند.

    فراخوان جدید هوندا شامل خودروهای به فروش رفته در آمریکای شمالی نمی‌شود. حدود 1.72 میلیون خودرو مدل سالهای 2004 تا 2008 در ژاپن فراخوان شده اند اما آمار فراخوان مناطق دیگر منتشر نشده است.

    هوندا اعلام کرده در ارتباط با مشکل جدید کیسه هوا تصادفی گزارش نشده است.

    در آمریکا سازمان ملی ایمنی بزرگراه که بر فراخوانها نظارت می‌کند به همراه تاکاتا و صنعت خودرو در تلاش برای یافتن دلیل مشکل بادکننده هستند که حدود یک دهه وجود داشته است.

    تاکاتا از 20 فوریه به دلیل ارائه اسناد به این سازمان بدون توضیح محتوای آنها روزانه 14 هزار دلار جریمه شده و این جریمه‌ها اکنون به حدود یک میلیون دلار رسیده است.

    اما تاکاتا عدم همکاری کامل در این تحقیقات را تکذیب کرده است.

    از سوی دیگر تعمیر خودروهای فراخوان شده به دلیل کمبود قطعات تعویضی به کندی صورت می‌گیرد. هوندا اعلام کرده تا ماه گذشته 19 درصد از بادکننده‌های تحت فراخوان را تعویض کرده است. بعضی از این فراخوانها در سال 2013 اعلام شده اند.

    تاکاتا برای سایر خودروسازان شامل فورد موتور، بی ام و و کرایسلر هم قطعات تامین کرده است. تاکنون مرگ حداقل شش نفر در ارتباط با بادکننده معیوب کیسه هوای تاکاتا تایید شده است. پیش از فراخوان اخیر، 10 خودروساز بزرگ به دلیل مشکل کیسه هوای تاکاتا برای 22 میلیون خودرو در سراسر جهان فراخوان صادر کرده بودند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو