فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان خبر داد

جایگزینی کارت‌های الکترونیکی به جای بلیت در سیستم حمل و نقل درون‌شهری همدان

عصر خودرو : معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان از جایگزینی کارت‌های الکترونیکی به جای بلیت و پول در سیستم حمل و نقل اتوبوس‌های درون‌شهری خبر داد و گفت: ۲۶ مکان فروش و شارژ کارت بلیت‌های الکترونیک در این زمینه فعال شده است.

جایگزینی کارت‌های الکترونیکی به جای بلیت در سیستم حمل و نقل درون‌شهری همدان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، عباس صوفی از جایگزینی کارت‌های الکترونیکی به جای بلیت و پول در سیستم حمل و نقل اتوبوس‌های درون‌شهری خبر داد و اظهار کرد: امروزه به لحاظ گستردگی و تنوع ارائه خدمت شهری به شهروندان در حوزه‌های مختلف به ویژه در حمل و نقل بهره‌گیری از سیستم‌های الکترونیکی یک ضرورت است.

    وی خاطرنشان کرد: با افزایش جمعیت در شهرها و همچنین افزایش آلاینده‌ها و ترافیک وسایل نقلیه در کلانشهرها سیستمی جامع و موثر در راستای مدیریت وسایل حمل‌ و‌ نقل عمومی به شدت مورد نیاز است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان با بیان اینکه تجهیز حمل و نقل عمومی به سیستم مدیریت الکترونیکی بیش از پیش احساس می شود، یادآور شد: طی سال‌های اخیر در برخی از کشورها سیستم‌های جامع مدیریت اتوبوسرانی بومی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    وی عنوان کرد: این وسیله به منظور صرفه‌جویی در مصرف بنزین و راحتی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مورد توجه همشهریان قرار خواهد گرفت.

    صوفی استفاده از کارت هوشمند را به منظور مدیریت یکپارچه‌سازی‌ امور مربوط به حمل و نقل عمومی، امری مهم دانست و افزود: سیستم اتوماسیون اتوبوسرانی سعی در استفاده از کارت هوشمند به جای بلیت کاغذی در راستای هوشمندسازی تردد اتوبوس‌ها در سطح شهر دارد.

    وی با اشاره به ورود سیستم بلیت الکترونیک به عنوان طرحی در راستای سرعت‌بخشی به استفاده آسان از خدمات شهری، بیان کرد: این تکنولوژی می‌تواند جایگزین مناسبی برای انواع پرداخت‌های پراکنده و خرد باشد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان، پیاده‌سازی و نصب سیستم کنترل و نظارت avl را در راستای بهینه‌سازی عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی مهم دانست.

    وی گفت: پیگیری تخلفات و ارسال دستورات لازم مبنی بر تغییر مسیر یا مشابه آن می‌تواند با اجرای این طرح مورد توجه قرار گیرد.

    صوفی با بیان اینکه به منظور خدمات‌رسانی بهتر و رفاه حال شهروندان 26 مکان فروش و شارژ کارت بلیت‌های الکترونیک به صورت فعال به ارائه خدمات می‌پردازند، افزود: شهروندان می‌توانند با مراجعه به کیوسک‌های مربوطه نسبت به خرید و شارژ کارت بلیت الکترونیک خود اقدام کنند.

    وی در پایان گفت: امیدواریم سازمان اتوبوسرانی همدان در آینده‌ای نزدیک بتواند با استقرار این سیستم مدیریت بهتری را برای خدمت هر چه بیشتر به شهروندان فهیم همدانی در ناوگان پیاده کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط