فونیکسریمکسبهتام

آغاز ساماندهی تعمیرگاه‌های خودرو‌ در پایتخت

عصر خودرو : مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران از ساماندهی ۱۵رسته مشاغل مربوط به خدمات تعمیر خودرو خیابان‌های هنگام و زنجان خبر داد و گفت: مشاغل مزاحم این دو منطقه که واحد صنفیشان گنجایش خودرو ندارد و در حاشیه خیابان‌ها اقدام به ارائه خدمات می‌کنند، تا پایان ۹۴ ساماندهی می‌شوند.

آغاز ساماندهی تعمیرگاه‌های خودرو‌ در پایتخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، رضا قدیمی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با اعضای اتحادیه‌ها و هیئت امنای مربوط به صنف خدمات خودرویی‌ها، ادامه داد: در پی مذاکرات صورت گرفته در نظر داریم در وهله نخست آن گروهی که دارای جواز کسب و کار هستند و واحد صنفیشان گنجایش خودرو‌ها را دارد، در محل کنونی به ادامه فعالیتشان ادامه دهند، اما آن دسته از افرادی که واحد صنفیشان گنجایش خودرو ندارد، باید ساماندهی شده و به فعالیتشان بدون ایجاد مزاحمت ادامه خواهند داد.

    وی با یادآوری اینکه این 15 رسته شغلی در زمینه خدمات خودرو است و شامل مشاغلی همچون باطری سازی، صافکاری و نقاشی، مکانیکی، تزئینات اتومبیل، رینگ و لاستیک و غیره می‌شود، افزود: عمده واحدهای این دو خیابان ترجیح می‌دهند به شیوه سنتی و در فضای باز و حاشیه خیابان‌ها اقدام به ارائه خدمات کنند. از همین رو ساماندهی این مشاغل از اولویت‌های شرکت در سال جاری است.

    وی یکی از مشکلات ترافیک‌ساز تهران را ارائه خدمات از سوی بسیاری از اصناف آلاینده و مزاحم در حاشیه خیابان‌ها دانست و گفت: وقتی واحدی گنجایش ارائه خدمات در واحد صنفی‌اش مقدور نباشد، بخشی از حاشیه خیابان را اشغال می‌کند. که همین صد معبر سبب کندی تردد خودرو‌ها می‌شود. از همین رو ساماندهی مشاغل مزاحم در زمینه خدمات خودروی دو خیابان زنجان و هنگام به منظور روان‌سازی تردد و کاهش مشکلات این منطقه، تا پایان نیمه سال جاری به اجرا گذاشته می‌شود.

    قدیمی ساماندهی این دو خیابان را مناطق پایلوت روند ساماندهی مشاغل آلاینده و مزاحم در رسته خدمات تعمیری خودرو‌ها اعلام کرد و افزود: تاکنون توانسته‌ایم 95درصد صنایع آلاینده تهران را ساماندهی و به نقاط از پیش تعیین شده منتقل کنیم، اما همچنان مشاغل مزاحم سلامت شهر را تهدید می‌کنند و با ایجاد مزاحمت و سر و صدا برای ساکنان محلات مختلف، از شهروندان سلب آسایش می‌کنند.

    براساس گزارش شهرنوشت، مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران ساخت مجتمع‌های خدماتی را یکی از راهکارهای کاهش مشکلات ناشی از اصناف مزاحم دانست و تصریح کرد: بی‌شک با ساخت مجتمع‌های بزرگ خدماتی از یک سو شاهد تمرکز ارائه خدمات در یک واحد به شهروندان خواهیم بود و از سویی دیگر، بسیاری از مزاحمت‌های ترافیک‌زا و آلودگی‌های منظر شهری و صدا نیز ساماندهی و حذف می‌شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو